Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία κινούνται ολοταχώς για την δημιουργία κοινού στρατιωτικού διαδρόμου με βάση την Αλεξανδρούπολη, εξαφανίζοντας τα Στενά του Βοσπόρου, προκαλώντας οργή στην Τουρκία, που χάνει ένα ατού της από το 1453.
Ο Νίκος Δένδιας θα υπογράψει με τους ομολόγους του από Βουλγαρία και Ρουμανία επιστολή Προθέσεων.
Οι Τούρκοι είναι "στα κάγκελα" εδώ και μεγάλο διάστημα λόγω της τεράστιας γεωπολιτικής αναβάθμισης της Αλεξανδρούπολης και της Δ. Θράκης γενικότερα, λόγω της παράκαμψης του Βοσπόρου
Πολύ μεγάλη ζημιά στα σχέδια της Τουρκίας έχει προκαλέσει η δημιουργία της "Σιδηροδρομικής Εγνατίας" και η δραστηριοποίηση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, με την παρουσία μεγάλων πλοίων από ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία, τα οποία ξεφορτώνουν οπλικά συστήματα και προσωπικό συνεχώς για τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, σύμφωνα με άρθρο μας με το οποίο επιβεβαιωνόμαστε.
Σύμφωνα με τουρκικό ινστιτούτο: “Οι ΗΠΑ λαμβάνουν στρατιωτικά και διπλωματικά μέτρα για να διαρρήξουν την ισορροπία του status quo στον Εύξεινο Πόντο, μέσω της Ρουμανίας και Ουκρανίας, εφαρμόζοντας σχέδια άμεσα ή έμμεσα, για τη δημιουργία ατμόσφαιρας ανασφάλειας μεταξύ των παρόχθιων κρατών στην περιοχή.
Οι Αμερικανοί ακολουθούν στρατηγικές που απειλούν τη στρατηγική ενέργεια και τις γραμμές ανεφοδιασμού στον Εύξεινο Πόντο, και επιδεικνύουν προκλητικές συμπεριφορές μέσω μελών του ΝΑΤΟ (Ελλάδα), ή χωρών που βρίσκονται κοντά στο ΝΑΤΟ.
Η συμπεριφορά των ΗΠΑ και η σαφής επιδίωξή τους, για κυριαρχία στον Εύξεινο Πόντο σε στρατιωτική κλίμακα και συμπεριφορές που ενδέχεται να παραβιάζουν τη Σύμβαση του Μοντρέ, σπέρνουν τους σπόρους μιας πιθανής καυτής σύγκρουσης στην θάλασσα αυτή.
Οι πολιτικές των ΗΠΑ στη θαλάσσια αυτή περιοχή δεν αφορούν μόνο τη Ρωσία αλλά όλα τα παρόχθια κράτη, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ενέργειες και η ρητορική των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στον Εύξεινο Πόντο δεν θα είναι ωφέλιμες για τις παρόχθιες χώρες, οι οποίες θα έχουν μακροπρόθεσμα επιζήμιες συνέπειες.
Εάν η Τουρκία αναλάβει ρόλο στην κρίση Ρωσίας-Ουκρανίας, οι δραστηριότητες του ΝΑΤΟ στον Εύξεινο Πόντο ενδέχεται να αποδυναμωθούν”.
Σιδηροδρομική ένωση από τον Έβρο μέχρι την Βαλτική
Υπενθυμίζουμε ότι το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα στο βουλγαρικό έδαφος, είναι το “βέλος” που θα διαλύσει τα τουρκικά ηγεμονικά σχέδια, αφού η χρησιμότητα του τουρκικού εδάφους παύει να έχει την σημασία που είχε πριν για τις ΗΠΑ.
Έτσι επιτυγχάνεται η πλήρης παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου, μεταβάλλοντας ολοκληρωτικά την γεωπολιτική εικόνα της περιοχής και ταυτόχρονα εξοβελίζει την τουρκική παρουσία.
Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο θα συνδεθεί με τη βουλγαρική πλευρά, αλλά για ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.
Το ζήτημα της Δυτικής Θράκης, μεταξύ Τουρκίας-Ελλάδας είναι εδώ και καιρό στην ημερήσια διάταξη, σε συνδυασμό με τις εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, όχι τυχαία σύμφωνα με πολλούς.
Ουσιαστικά οι Τούρκοι θέλουν να ελέγξουν με κάποιον τρόπο μέρος της περιοχής της Δ.Θράκης, να ακυρώσουν αν μπορούν (που δεν μπορούν) τη σιδηροδρομική Εγνατία, τόσο από την ελληνική όσο και από τη βουλγαρική πλευρά και γενικά να “βάλουν πόδι” στην περιοχή την οποία ο Ερντογάν θεωρεί “σύνορα της καρδιάς του”.