Ξανά έρχεται στην επιφάνεια ( γιατί άραγε και γιατί τώρα; ) από το τουρκικό ναυτικό και στρατηγικό κέντρο του γνωστού Ναυάρχου Τσιχάτ Γιατσί, το περιστατικό με την πτώση τουρκικού αεροσκάφους F-16 πάνω από την Χίο το 1996.
Ο λόγος για την τουρκική προπαγάνδα, που κυκλοφορεί στα τουρκικά κοινωνικά δίκτυα μέσω αυτής της ιστοσελίδας, αφορά πιθανόν σχέδια κατά της Ελλάδος, είτε για το θέμα των θαλάσσιων πάρκων, είτε για την δημιουργία πιθανόν νέων Ιμίων.
Είναι γνωστό το πως κινείται η τουρκική “Μαύρη προπαγάνδα”, από την εποχή της αφίξεων των ελληνικών δυνάμεων στην Σμύρνη το 1919, κάνοντας στην κυριολεξία το άσπρο-μαύρο.
Το περιστατικό με τον Τούρκο πιλότο το 1996 κατά την προπαγάνδα από το τουρκικό ινστιτούτο:
Το πώς ο Μάρτυς Πιλότος Νάιλ Ερντογάν έγινε μάρτυρας είναι ένα υποδειγματικό περιστατικό:
Θα διαβάσετε το χειρότερο στο τέλος του άρθρου. Η ημερομηνία ήταν 8 Οκτωβρίου 1996. Δύο τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη F-16 απογειώθηκαν από την βάση τους στο Μπαλικεσίρ για αποστολή ( παραβιάσεις στο Αιγαίο).
Αντισμήναρχος Οσμάν Τσιτσεκί καθόταν στο μπροστινό κάθισμα του αεροσκάφους και ο Σμηναγός Ναίλ Ερντογάν στο πίσω κάθισμα.
Το τουρκικό F-16, πραγματοποιώντας την πτήση ρουτίνας του στο Αιγαίο ( όπως την εννοούν οι Τούρκοι φυσικά), συνάντησε το ελληνικό αεροσκάφος Mirage 2000 στα ανοιχτά της Χίου, (αφού τα ελληνικό αεροσκάφος κλήθηκε να τους αναχαιτίσει διότι παραβίασαν το ελληνικό FIR).
Τα δύο αεροσκάφη ξεκίνησαν ελιγμούς για να αποκτήσουν πλεονέκτημα το ένα έναντι του άλλου.
Ο Αντισμήναρχος Τσιτσεκλί είχε σκοπό να πάρει την ουρά του ελληνικού μαχητικού και να το φωτογραφίσει, αποκτώντας έτσι αντιπροσωπευτική υπεροχή, αλλά η πρόθεση του ελληνικού μαχητικού εκείνη τη στιγμή ήταν πολύ διαφορετική.
Ένας πύραυλος που εκτοξεύτηκε από το αεροσκάφος του Έλληνα πιλότου, και χτύπησε το πίσω μέρος του αεροσκάφους του Τσιτσεκλή και του Ερντογάν.
Το αεροσκάφος μας συνετρίβη στα ανοιχτά της Χίου με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο Σμηναγός Ναίλ Ερντογάν, ο έτερος Αξιωματικός τράβηξε τη λαβή εκτόξευσης και προσγειώθηκε με ένα αλεξίπτωτο στη θάλασσα με σοβαρά εγκαύματα.
Ο Τσιτσεκλί διασώθηκε από ελικόπτερο της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Χίου για νοσηλεία.
Αφού πήρε εξιτήριο, εκδόθηκε στην Τουρκία, έλαβε θεραπεία για χρόνια και συνταξιοδοτήθηκε.
Ωστόσο, το περιστατικό ειπώθηκε στην τουρκική κοινή γνώμη ως ατύχημα. Ανακοινώθηκε μόλις το 2003 ότι το περιστατικό δεν ήταν ατύχημα.
Αυτό έγινε τότε διότι ένας πολύ υψηλόβαθμος στρατιωτικός μας, σε ένα ταξίδι στην Ελλάδα, είδε μια τουρκική σημαία στη μύτη ενός ελληνικού αεροσκάφους το οποίο ήταν αυτό που κατέρριψε το F-16 μας”, καταλήγει το ίδιο δημοσίευμα.
Ποια παιχνίδια παίζουν οι Τούρκοι από το 2003 και μετά με αφορμή το περιστατικό αυτό
Το περιστατικό αναφέρθηκε στο τουρκικό Γενικό επιτελείο ως αερομαχία η οποία είχε ως αποτέλεσμα ένα "αεροπορικό ατύχημα" σύμφωνα με την δικογραφία που συνέταξαν οι Τούρκοι αρχικά στην συνέχεια όμως άλλαξαν στάση.
Τα παιδιά και ο δικηγόρος του Σμηναγού Ν. Ερντογάν ο οποίος χάθηκε, απαίτησαν μάλιστα το 2016 από τις ελληνικές αρχές την υποβολή ποινικής δίωξης κατά του Έλληνα πιλότου, αναφέροντας ότι " με τις «πράξεις του οδήγησε το τουρκικό μαχητικό στην καταστροφή και έτσι ο Ν. Ερντογάν σκοτώθηκε σκόπιμα», σύμφωνα με την τουρκική πλευρά, αλλά φυσικά εισέπραξαν την άρνηση της Αθήνας.
Η λόγος είναι ότι ο Τούρκος πιλότος Ν.Ερντογάν σκοτώθηκε από λάθος του πιλότου του τουρκικού αεροσκάφους σε φάση κλειστής αερομαχίας, σύμφωνα με ανακοίνωση τότε της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι αποκυήματα της αχαλίνωτης τουρκικής φαντασίας.
Πριν αναφέρουν οτιδήποτε οι Τούρκοι, καλό θα είναι να δώσουν κάποτε εξηγήσεις στην χήρα και τα παιδιά του Σμηναγού Ηλιάκη ο οποίος στην ουσία "δολοφονήθηκε" εν ψυχρώ από νταή Τούρκο πιλότο, καθώς και στα παιδιά και τις γυναίκες των σκοτωμένων πιλότων το βράδυ των Ιμίων.
Η γενική εκτίμηση όμως είναι ότι αυτό περιστατικό που έλαβε χώρα πριν τόσα χρόνια, επανεμφανίζεται για κάποιο λόγο, ειδικά μετά και την πρόσφατη επίσκεψη Μητσοτάκη στην Άγκυρα.