Το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει ευρεία συζήτηση για αγορά κορβετών από Γαλλία ή Ιταλία για το Πολεμικό Ναυτικό μας, ενώ υπάρχει πρόταση αντί αυτών να προμηθευθούμε μεταχειρισμένα Αμερικανικά LCS "Littoral Combat Ship, τα οποία είναι πιθανότατο να αποσύρουν οι ΗΠΑ.
Τα LCS είναι ανεπαρκώς εξοπλισμένα για μάχη και πολυδάπανα
Σε σχετικό άρθρο του έγκριτο αμερικανικό ΜΜΕ αναλύει τους λόγους, για τους οποίους τα παράκτια σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας του είναι πουλυέξοδα και ακατάλληλα για χρήση εναντίον του Κινεζικού Ναυτικού, όπως παρακάτω:
"Θα έπρεπε να είχε "εγκαταλειφθεί" το "Littoral Combat Ship" πριν από χρόνια, αλλά το παράκτιο πολεμικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού επιβιώνει με κάποιο τρόπο. Αυτό σημειώνεται καθώς το Κογκρέσο επιστρέφει από τις διακοπές του επιδιώκοντας να περάσει τον Νόμο περί Εξουσιοδότησης Εθνικής Άμυνας του 2024.
Το πρόβλημα είναι ξεκάθαρο.
Το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται πλοία που μπορούν να πολεμήσουν και να επιβιώσουν έναντι των κινεζικών αεροπορικών, πυραύλων και ναυτικών δυνάμεων που επιχειρούν κοντά στην ηπειρωτική Κίνα.
Αυτή δεν είναι μια απαίτηση αποστολής που μπορεί να εκπληρώσει το LCS. Ούτε κατά διάνοια. Αντ 'αυτού, τα LCS είναι υποοπλισμένα, πολυδάπανα τερατουργήματα.
Καθώς το LCS κοστίζει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, απλά προσφέρει στον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό μια καλή ευκαιρία να φτιάξει έναν νέο κοραλλιογενή ύφαλο.
Δεν είναι δυνατή η χρήση τους για ανάπτυξη drones και μεταφορά Πεζοναυτών
Οι προτάσεις ότι τα LCS θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά πεζοναυτών ή την ανάπτυξη drones είναι γελοίες.
Ακόμα κι αν τα LCS δεν κατέρρευσαν στη μέση μιας εμπόλεμης ζώνης, τα πληρώματα τους και οι επιβιβασθέντες πεζοναύτες θα ήταν εξαιρετικά ευάλωτοι στη στόχευση της PLA και, ως εκ τούτου να σκοτωθούν από έκρηξη, να καούν μέχρι θανάτου ή να πνιγούν.
Τα drones είναι άχρηστα εκτός αν μπορούν να φτάσουν κοντά σε μια μάχη, κάτι που το LCS δεν μπορεί.
Το Ναυτικό το παραδέχεται ανοιχτά, λέγοντας ότι δεν θα αναπτύξει αυτά τα πλοία κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε πολέμου πάνω από την Ταϊβάν ή στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Η πιθανή πώληση των LCS σε ξένες χώρες
Η πώληση των LCS σε άλλα έθνη μπορεί να έχει νόημα, εκτός από το γεγονός ότι αυτά τα έθνη θα μπορούσαν να αγοράσουν πολύ φθηνότερες, καλύτερες εναλλακτικές λύσεις από χώρες που εξακολουθούν να γνωρίζουν πώς να κατασκευάζουν πολεμικά πλοία εγκαίρως και με κόστος.
Δυστυχώς, είναι πιο πιθανό το Κογκρέσο να απορρίψει το αίτημα του Ναυτικού να απαλλαγεί από αυτά.
Πάρα πολλά μέλη του Κογκρέσου, όπως ο γερουσιαστής Tammy Baldwin (D-WI), ο εκπρόσωπος John Rutherford (R-FL), ο Kay Granger (R-TX) και ο Rob Wittman (R-VA), έθεσαν τον τοπικισμό πάνω από τον εθνικό ασφάλεια. Ακόμη και ο εκπρόσωπος Mike Gallagher (R-WI) που κατά τα άλλα έχει κάνει ισχυρή δουλειά ως επικεφαλής της China Select Committee έχει υποστηρίξει το σκάφος.
Την Πέμπτη, η ProPublica κατέγραψε εκτενώς την αποτυχία του LCS στην ανάπτυξη και την ανάπτυξή του.
Αναφέρει μια σωρεία από εκπληκτικές αποτυχίες ποικίλης και μερικές φορές γελοίας φύσης.
Χαρακτηρίζεται από προβληματικά συστήματα και υπόκειται σε συνεχείς επισκευές
Το ερευνητικό δελτίο ειδήσεων δείχνει επίσης πόσα πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού δεν απόλαυσαν ακριβώς το γεγονός ότι υπηρέτησαν σε αυτά τα πλοία.
Ένας πρώην αξιωματικός που υπηρέτησε σε μια σειρά διαφορετικών LCS, ο υποπλοίαρχος Jeff Watson είπε :
"Θα δίσταζα να πω ότι κάναμε ποτέ μια ολοκληρωμένη αποστολή." Ο Watson λέει ότι αυτός και οι σύντροφοί του περνούσαν τον περισσότερο χρόνο τους προσπαθώντας να επιδιορθώσουν προβληματικά συστήματα στο λιμάνι χωρίς επαρκή υποστήριξη .
Αυτή η αποτυχία διοίκησης του Πολεμικού Ναυτικού προχωρά περαιτέρω. Το ProPublica προσφέρει ισχυρές ενδείξεις ότι ο πρώην Υπαρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων, Διοικητής Mark Ferguson και ο πρώην Αρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων, Adm. Jonathan Greenert τιμώρησαν άδικα τους υφισταμένους τους επειδή είπαν την αλήθεια για το πόσο κακό ήταν το LCS.
Αυτό αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη επαίσχυντη τάση στο Πολεμικό Ναυτικό όπου οι Ναύαρχοι σπεύδουν να τιμωρήσουν μεσαίας βαθμίδας αξιωματικούς για αποτυχίες, αλλά πολύ σπάνια θεωρούνται οι ίδιοι υπεύθυνοι για τιςαποτυχίες τους.
Ο Φέργκιουσον και ο Γκρίνερτ έδωσαν προτεραιότητα στο να διατηρήσουν το αφεντικό τους και το Κογκρέσο ευχαριστημένα πριν από τις ανάγκες της υπηρεσίας τους;
Το ProPublica εξηγεί επίσης πώς το LCS σώθηκε έναντι όλων των αποδεικτικών στοιχείων υπέρ της απόσυρσής του.
Η τοπικιστική αντίληψη Γεουσιαστών και η στήριξή τους το έχει διατηρήσει εν ενεργεία
Η σωτηρία του επικεντρώθηκε στον πρώην υπουργό Πολεμικού Ναυτικού Ρέι Μάμπους και πρώην γερουσιαστές όπως ο Καρλ Λέβιν και ο Ρίτσαρντ Σέλμπι.
Ο αείμνηστος γερουσιαστής John McCain αναγνώριζε την ανεπάρκεια του LCS. Αλλά ο Mabus ήθελε πλοία, ανεξάρτητα αν δούλευαν ή όχι. Και τα μέλη του Κογκρέσου ήθελαν κατασκευαστικά συμβόλαια για τις πολιτείες τους. Η συνετή διακυβέρνηση δεν εμφανίστηκε. Πράγματι, μαθαίνουμε πώς η γερουσιαστής Tammy Baldwin (D-WI) πάλεψε για να σώσει την τάξη LCS.
Η Baldwin είπε στο ProPublica ότι είναι περήφανη για αυτό, επειδή το LCS "παρείχε νέες δυνατότητες και ικανότητα στο Πολεμικό Ναυτικό". Αν, ωστόσο, η Baldwin δεν εννοεί τη «νέα ικανότητα» να καταρρέει συνεχώς και η δήλωσή της είναι ένα αριστούργημα μυθοπλασίας.
Μερικοί στο Κογκρέσο λένε ότι το LCS είναι καλύτερο από το τίποτα. Αλλά και αυτό δεν είναι αλήθεια. Αυτά τα πλοία αποστραγγίζουν πληρώματα, λιμενικές εγκαταστάσεις, ομάδες/προγράμματα συντήρησης και προϋπολογισμούς από πλοία που μπορεί πραγματικά να είναι σε θέση να πολεμήσουν και να νικήσουν. "
Συμπέρασμα
Κατόπιν των ανωτέρω εκτίμησή μας είναι ότι η Ελλάδα θα πρέπει να προχωρήσει στην προμήθεια Κορβετών είτε από Γαλλία είτε από Ιταλία,
Ωστόσο επειδή το θέμα προμήθειας οπλικών συστημάτων και μέσων από την χώρα μας δεν είναι αμιγώς στρατιωτικό ζήτημα αλλά και πολιτικό, υπάρχει περίπτωση οι ΗΠΑ στο πακέτο με τα F-35 και μεταγωγικά αεροπλάνα C-130 που θέλουμε να προμηθευθούμε από αυτές, να εντάξουν και μεταχειρισμένα LCS.
Σε τέτοια περίπτωση η χώρα μας εάν και εφόσον δεν μπορεί να αποφύγει την απόκτησή τους, θα πρέπει να εντάξει αυτά στη δύναμη του Λιμενικού Σώματος και όχι του Πολεμικού Ναυτικού, δίνοντας παράλληλα σημαντική ώθηση στο έργο του πρώτου στο Αιγαίο και επαυξάνοντας σημαντικά την ισχύ του έναντι της υπερεξοπλισμένης Τουρκικής Διοίκησης Ασφαλείας Ακτών, η οποία αμφισητεί αυθαίρετα την χώρα μας σε θέματα έρευνας και διάσωσης ανατολικότερα του 25 ου μεσημβρινού, διχοτομώντας έτσι το Αρχιπέλαγος.