Είναι γνωστό ότι το τουρκικό αεροσκάφος της TAI, Hurjet πραγματοποίησε την πρώτη πτήση στις 25 Απριλίου 2023 και σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το 2025 θα πιστοποιηθεί και θα εισέλθει σε σειριακή παραγωγή.
Το υπόψιν αεροσκάφος πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη της δοκιμή εκκίνησης κινητήρα στις 30 Ιανουαρίου 2023 και έχει πραγματοποιήσει συνολικά περίπου 10 δοκιμαστικές πτήσεις μέχρι στιγμής, τις οποίες και συνεχίζει.
Οι Τούρκοι παράγγειλαν κινητήρες για το αεροσκάφος HÜRJET από τις ΗΠΑ
Πρόσφατα και σύμφωνα με τουρκικό ΜΜΕ, έγκριτο σε θέματα αμυντικής βιομηχανίας και εξοπλιστικών προγραμμάτων, ακοινώθηκε ο αριθμός των κινητήρων F404 που παραγγέλθηκαν στις ΗΠΑ για το HÜRJET.
Συγκεκριμένα, η TAI ανακοίνωσε μέσω του Γενικού Διευθυντή της Δρ. Τεμέλ Κοτίλ, ότι παραγγέλθηκαν 100 κινητήρες F404 στις ΗΠΑ για τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη και παροχής εγγύς αεροπορικής υποστήριξης HÜRJET, από την εταιρεία General Electric (GE).
Το HÜRJET τροφοδοτείται από έναν κινητήρα General Electric F404-GE-102. .
100 κινητήρες F404 που παραγγέλθηκαν στις ΗΠΑ σημαίνει 100 HURJET
Οι κινητήρες αναμένεται να παράγονται στο Εσκισεχίρ κατόπιν σχετικής άδειας της εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια της Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού 2023, υπεγράφη με την GE συμφωνία συντήρησης, επισκευής και ανακαίνισης (MRO) για τον κινητήρα F110 Turbofan.
Παρόμοια συμφωνία είναι πιθανό να υπογραφεί για το F404.
Το πρόγραμμα HÜRJET
Οι εργασίες στο πλαίσιο του προγράμματος HÜRJET Jet Trainer Project ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2017.
Το πρώτο αεροσκάφος, του οποίου η παραγωγή ολοκληρώθηκε, μεταφέρθηκε στην τελική γραμμή συναρμολόγησης σε μια τελετή που πραγματοποιήθηκε στις 10 Ιουνίου 2022.
Μετά την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων συναρμολόγησης, ξεκίνησαν δοκιμές εδάφους (εξοπλισμός προσγείωσης, καλωδίωση, μηχανισμός θόλου, ηλεκτρικές δοκιμές) και το HÜRJET ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες απαιτήσεις εκκίνησης κινητήρα, δοκιμές αεροηλεκτρικού συστήματος, ηλεκτρικού συστήματος και καυσίμου καθώς και την εκκίνηση του κινητήρα, μια από τις πιο σημαντικές καμπές του έργου, στις 30 Ιανουαρίου 2023.
Το HÜRJET στη συνέχεια πραγματοποίησε δοκιμές "ταξί" από τις 18 Μαρτίου 2023 και εγκατέλειψε εντελώς το έδαφος πετώντας στον ουρανό στις 25 Απριλίου 2023, όπως προαναφέραμε.
Με το HÜRJET, η ΤΑΙ έχει ως στόχο να αντικαταστήσει το εκαπιδευτικό αεροσκάφος T-38 στον κατάλογο της Διοίκησης της Πολεμικής Αεροπορίας και τα αεροσκάφη F-5 που χρησιμοποιούνται σε ακροβατικές επιδείξεις, αλλά και να αποκτήσει ένα αεροσκάφος παροχής εγγύς αεροπορικής υποστήριξης.
Τεχνικές προδιαγραφές του αεροσκάφους HÜRJET
Άνοιγμα φτερών 9,5 m
Μήκος 13,6μ
Ύψος 5,1μ
Περιοχή πτέρυγας 35 m^2
Προώθηση 17.600 λίβρες
Μέγιστη Ταχύτητα 1,4 Mach
Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης 45.000 πόδια
Όριο G +8 G/-3 G
Εμβέλεια 2222 χλμ
Χωρητικότητα 2721 kg
Η διαμόρφωση της άμυνας μας σε Αιγαίο και Θράκη
Το HÜRJET, σύμφωνα με τους Τούρκους θα είναι συμβατό για χρήση από το μίνι αεροπλανοφόρο τους TCG Anadolu, ενώ θα δύναται να επιχειρεί επίσης ως αεροσκάφος παροχής εγγύς αεροπορικής υποστήριξης για τα μαχόμενα τμήματα του τουρκικού στρατού.
Η παροχή (ΕΑΥ) με απλούς όρους, σημαίνει ότι κατά τη διεξαγωγή χερσαίων τουρκικών επιθετικών επιχειρήσεων ή αεροκίνητων ενεργειών στον Έβρο, καθώς και αμφίβιων-αποβατικών-αεροκίνητων επιχειρήσεων στα νησιά μας, τα τουρκικά drones, επιθετικά ελικόπτερα αλλά και ελαφρά αεροσκάφη HÜRJET, θα επιχειρήσουν να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστής ισχύος σε αποστολές προσβολής φιλίων εμπεπλεγμένων τμημάτων κοντά στο ΠΟΤ (πρόσθιο όριο τοποθεσίας) ή των άμεσων εφεδρειών τους.
HÜRJET Jet Training and Light Attack Aircraft Project
Η TAI ξεκίνησε το Πρόγραμμα HÜRJET για τις δυνατότητες που αναδύονται στην αγορά, χρησιμοποιώντας τις οικονομικά αποδοτικές γνώσεις και την εμπειρία της στην παραγωγή και σχεδιασμό εκπαιδευτικών αεροσκαφών/συστημάτων.
HÜRJET
Με το HÜRJET, έχει ως στόχο να σχεδιάσει, να κατασκευάσει, να ολοκληρώσει τις δραστηριότητες πιστοποίησης και πιστοποίησης του εκπαιδευτικού αεριωθούμενου νέας γενιάς, το οποίο θα αντικαταστήσει το αεροσκάφος T-38 στον κατάλογο της Διοίκησης της Πολεμικής Αεροπορίας και τα αεροσκάφη F-5 που χρησιμοποιούνται σε ακροβατικές επιδείξεις .
Στο πλαίσιο του έργου, η ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων πιστοποίησης έως το τέλος του 2025 και η κυκλοφορία της παραλλαγής jet trainer είναι μεταξύ αυτών των στόχων.
Διαμορφώσεις που σχεδιάζονται να εργαστούν. Εκπαίδευση Ετοιμότητας Μάχης, Ελαφρά Επίθεση (Στενής Αεροπορικής Υποστήριξης), Καθήκον Αντιδυνάμωσης στην Εκπαίδευση, Αεροπορική Περίπολος (Ένοπλες και Άοπλοι), Αεροσκάφος Ακροβατικής Επίδειξης, Συμβατά αεροσκάφη αεροπλανοφόρου.
Στο πλαίσιο του έργου, σχεδιάζεται η παραγωγή δύο πρωτότυπων πτήσεων αεροσκαφών και ενός στατικού και ενός αεροσκάφους δοκιμής κόπωσης που θα χρησιμοποιηθούν σε δοκιμαστικές δραστηριότητες.
HÜRJET
HÜRJET Τεχνικές προδιαγραφές
Άνοιγμα φτερών 9,5 m
Μήκος 13,6μ
Ύψος 5,1μ
Περιοχή πτέρυγας 35 m^2
Προώθηση 17.600 λίβρες
Μέγιστη Ταχύτητα 1,4 Mach
Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης 45.000 πόδια
Όριο G +8 G/-3 G
Εμβέλεια 2222 χλμ
Χωρητικότητα 2721 kg