Η Τουρκία είναι γεγονός ότι έχει προβεί σε αναβάθμιση των δυνατοτήτων της αμυντικής της βιομηχανίας, με την ανάπτυξη πληθώρας UAV να συγκαταλέγονται στα επιτεύγματά της.
Σε αυτά συγκαταλέγεται το ΑΝΚΑ-3, το οποίο ανήκει στην οικογένεια μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων που αναπτύχθηκε από την Turkish Aerospace Industries κυρίως για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Το ANKA-3 MIUS ξεκίνησε τις δοκιμές taxi
Οι δοκιμές taxi διεξάγονται για κάθε νέο τύπο αεροσκάφους και το ΑΝΚΑ-3 ΜΙUS δεν αποτελεί εξαίρεση.
Οι κύριοι στόχοι είναι να αποδειχθεί ότι η απόδοση και η συμπεριφορά του συστήματος του αεροσκάφους αν μπορούν να μεταφραστούν σε ασφαλείς απογειώσεις, προσγειώσεις και ελιγμούς εδάφους στο περιβάλλον του αεροδρομίου.
Οι εν λόγω δοκιμές είναι άλλο ένα σκαλοπάτι στην ανάπτυξη αεροσκαφών και η τελευταία σειρά δοκιμών πριν από την πρώτη πτήση.
Το ANKA-3, το οποίο έχει πολλά πλεονεκτήματα όπως χαμηλή ορατότητα ραντάρ, υψηλή ταχύτητα και υψηλό ωφέλιμο φορτίο χάρη στη δομή του «ιπτάμενου φτερού» του, προσγειώθηκε στον διάδρομο προσγείωσης, μετρώντας τις μέρες για την πρώτη του πτήση.
Το ANKA-3, το οποίο αναπτύχθηκε στις εγκαταστάσεις της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TUSAŞ) και θα είναι το τρίτο μέλος της οικογένειας προϊόντων UAV της εταιρείας, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το πρακτορείο Anadolu.
Ο διευθυντής μηχανικής μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων Bülent Korkem δήλωσε ότι το ANKA-3 είναι μια διάταξη χωρίς ουρά και έχει διαφορετικά πλεονεκτήματα.
Τα πλεονεκτήματα του ANKA-3 με βάση τον σχεδιασμό του
Ο Korkem έδωσε τις ακόλουθες πληροφορίες σχετικά με τα πλεονεκτήματα του ANKA-3 που προκύπτουν από το σχεδιασμό:
«Ένα από αυτά και το πιο σημαντικό είναι η χαμηλή ορατότητα του ραντάρ. Επειδή το αεροσκάφος δεν έχει οριζόντιες και κάθετες ουρές, η ορατότητα μειώνεται σημαντικά. Με κάποια επιπλέον μέτρα, είναι δυνατό να αυξηθεί ακόμη περισσότερο και να μειωθεί η ορατότητα. Εκτός από αυτό, η μεταφορά είναι χαμηλή σε αυτήν τη διαμόρφωση. Μπορούμε να δημιουργήσουμε περισσότερο όγκο και χωρητικότητα μεταφοράς. Ως εκ τούτου, θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε όλα αυτά τα πλεονεκτήματα.
Πριν από περίπου ένα χρόνο, δημιουργήσαμε την υποδομή πετώντας ένα μικρότερο αεροσκάφος χωρίς ουρά και ξεκινήσαμε να αναπτύσσουμε ένα τέτοιο αεροσκάφος στο οποίο θα χρησιμοποιήσουμε αυτά τα πλεονεκτήματα.
Οι εργασίες ανάπτυξης ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2022 και τώρα φθάσαμε στο σημείο που το αεροσκάφος έχει τώρα ξεκινήσει δοκιμές Taxi.
Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί μέχρι να πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στη συνέχεια, θα αλλάξει η μορφή της εργασίας και θα ξεκινήσει μια διαδικασία πάνω στην οποία γίνεται η ενοποίηση των συστημάτων αποστολής και προετοιμάζεται για πραγματική χρήση.
Η ημερομηνία πτήσης είναι πολύ κοντά, ελπίζω να πετάξουμε πριν από τα μέσα Μαΐου.
Δυνατότητες
Απαντώντας στις ερωτήσεις σχετικά με την επιχειρησιακή χρήση του ANKA-3, ο Bülent Korkem δήλωσε ότι το αεροσκάφος έχει σοβαρή μεταφορική ικανότητα, μπορεί να φτάσει μέχρι τα 44 χιλιάδες πόδια και μπορεί να λειτουργήσει στα 40 χιλιάδες πόδια.
Επισημαίνοντας ότι το αεροσκάφος θα φτάσει σε ταχύτητες έως και 0,7 mach, ο Korkem έκανε την ακόλουθη εκτίμηση:
«Η χαμηλή ορατότητα ραντάρ μας δίνει υψηλή χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου σε μεγάλες αποστάσεις και τη δυνατότητα να λειτουργούμε σε υψηλές ταχύτητες. Άρα έχουμε μεγάλη χωρητικότητα φορτίου.
Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε πυρομαχικά για επίθεση αέρος-εδάφους, αέρος-αέρος όταν είναι απαραίτητο, υποστηρίζοντάς το με άλλα ηλεκτρονικά συστήματα και ωφέλιμα φορτία που θα τοποθετήσουμε πάνω του.
Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για ηλεκτρονικό πόλεμο για να καταστείλουμε εχθρικά συστήματα στο έδαφος.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ANKA-3 σε κοινές επιχειρήσεις με επανδρωμένα συστήματα όπως National Combat Aircraft, HURJET, F-16.
Επομένως, μπορούμε να πούμε ότι η γκάμα χρήσης αυτού του αεροσκάφους είναι πολύ μεγάλη. Πιστεύουμε ότι αν κάνουμε την πρώτη πτήση σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα είμαστε έτοιμοι για την πρώτη αποστολή μέχρι το τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου έτους».
Ο οπλισμός του ANKA-3
Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με την επιθετική ικανότητα του ANKA-3, ο Korkem εξήγησε ότι θα υπάρχουν συνολικά 7 σταθμοί όπλων, ένας από τους οποίους βρίσκεται κάτω από το κέντρο της ατράκτου, δύο από τους οποίους είναι εσωτερικοί και δύο κάτω από την πτέρυγα.
Σημειώνοντας ότι οι σταθμοί όπλων έχουν διαφορετικές χωρητικότητες, ο Korkem είπε:
«Οι δυνατότητες του εσωτερικού σταθμού μέσα στο κύτος θα είναι τεράστιες. Έχουμε λοιπόν κάποιο σοβαρό χώρο εκεί, που φέρνει αυτή η διαμόρφωση. Είμαστε σε θέση να μεταφέρουμε όλα τα πυρομαχικά που έχουν αναπτυχθεί μέχρι τώρα στην Τουρκία μέσα σε αυτό το σύστημα. Μπορούμε να μεταφέρουμε ένα από τα όπλα της κλάσης Mark 83 ή μπορούμε να μεταφέρουμε πολύ μικρότερα πυρομαχικά ανάλογα με τον όγκο τους. Στον πρώτο μεγάλο σταθμό κάτω από το φτερό, SOM-J, μπορούν να μεταφερθούν και πάλι όπλα κατηγορίας Mark 83. Τα παρακάτω είναι σίγουρα φορητά. Σχετικά μικρά όπλα μπορούν επίσης να μεταφερθούν σε σταθμούς εκτός πτέρυγας. Ως εκ τούτου, η εμβέλειά μας είναι πολύ μεγάλη όσον αφορά τη μεταφορά όπλων».
Τονίζοντας ότι το ANKA-3 είναι ένα έργο πολύ σπουδαίο, ο Korkem είπε, «Είναι ένα πολύ περήφανο έργο για εμάς. Έχουμε πραγματοποιήσει κάθε είδους εργασία στην αιχμή της τεχνολογίας και συνεχίζουμε να το κάνουμε. Ας ελπίσουμε ότι θα φέρουμε ένα καλό προϊόν στη χώρα μας με μια επιτυχημένη πρώτη πτήση και την επακόλουθη ενσωμάτωση συστημάτων ». είπε.
Η Ελληνική αντίδραση
Συμπερασματικά, θα λέγαμε ότι το ANKA-3, δύναται να εκτελέσει αποστολές ηλεκτρονικού πολέμου, αναγνώρισης, επιτήρησης συλλογής πληροφοριών, επίθεσης αέρος-εδάφους, προσβολής εχθρικών ελικοπτέρων, αεροπλάνων και UAV , εξουδετέρωσης εχθρικών ραντάρ, και συστημάτων αεράμυνας.
Κλείνοντας θα πρέπει να αντιληφθούμε πόσο επιτακτικό είναι για την Ελλάδα να προβεί, αφενός σε πολυεπίπεδη θωράκιση της με antidrone συστήματα σε Στρατηγικό και τακτικό επίπεδο και αφετέρου να προβεί άμεσα στην αγορά σε μεγάλους αριθμούς UAV, DRONE KAMIKAZI, UCAV, USV,UGV προκειμένου να δύναται να πλήξει τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις σε Αιγαίο, μικρασιατικά παράλια και Ανατολική Θράκη.