Οι Τούρκοι ΥΠΕΞ-ΥΠΑΜ το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά τους καταστροφικούς σεισμούς στην χώρα τους, έχουν πραγματοποιήσει στροφή 180 μοιρών σε σχέση με την Ελλάδα, με αποτέλεσμα από τις ευθείες απειλές για κατάληψη των νησιών μας στο Αιγαίο, να έχουν "περάσει" σε αγκαλιές και τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους Έλληνες ομολόγους τους, κάνοντας λόγο ακόμη και για την εφαρμογή μορατόριουμ στο Αρχιπέλαγος, ασκήσεων, πτήσεων, την τουριστική περίοδο.
Ωστόσο, όπως έχουμε καταδείξει σε πληθώρα άρθρων μας, αυτό είναι η μια όψη του νομίσματος την τρέχουσα περίοδο στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις, αφού η άλλη όψη είναι ότι οι Τούρκοι συνεχίζουν ακάθεκτοι τα εξοπλιστικά επιθετικά τους προγράμματα, με μελλοντικό αποδέκτη την Ελλάδα.
Είναι γνωστό ότι το TCG Anadolu έχει ενταχθεί στο Τουρκικό πολεμικό ναυτικό και απομένει να εξοπλιστεί με τα επιθετικά ελικόπτερα Τ-129 ATAK, τα οποία ήδη διαθέτει στο οπλοστάσιό της, με τα TB-3 Bayraktar τα οποία βρίσκονται στο στάδιο τελικών δοκιμών σύμφωνα με τους Τούρκους, προκειμένου να "βγεί" στο Αιγαίο, αφού αυτά θα αποτελέσουν τα κύρια πτητικά μέσα που θα φέρει.
Οι Τούρκοι παρόλα αυτά φαίνεται να εξετάζουν την "φιλοξενία" στο TCG Anadolu του εκπαιδευτικού αεροσκάφους HÜRKUŞ με δυνατότητες αποστολής εγγύς αεροπορικής υποστήριξης.
Εικονικό touch-and-go του αεροσκάφους HÜRKUŞ στο TCG ANADOLU
Όπως αποκαλύπτει η επίσημη ιστοσελίδα της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, ο πιλότος δοκιμών του αεροσκάφους HÜRKUŞ, Murat ÖZPALA, πραγματοποίησε εικονικό touch-and-go με το TCG ANADOLU, με τον εξομοιωτή HÜRSİM που αναπτύχθηκε από την HAVELSAN.
"Το εκπαιδευτικό αεροσκάφος HÜRKUŞ, σχεδιασμένο από την Turkish Aerospace Industries (TUSAŞ), άνοιξε νέους δρόμους στον προσομοιωτή που σχεδίασε η HAVELSAN.
Ο πιλότος δοκιμών Murat Özpala, ακούμπησε σε πτήση εξομοίωσης που πραγματοποίησε με τους τροχούς του HÜRKUŞ, το κατάστρωμα του TCG Anadolu και απογειώθηκε ξανά αμέσως ( touch-and-go).
Σύμφωνα με τα νέα του Tolga Özbek; Ο Özpala, ο οποίος μοιράστηκε τις εικόνες στον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πέταξε στον προσομοιωτή που σχεδίασε και παρήγαγε η HAVELSAN.
Αναφέροντας στην ανάρτησή του, «Οι προσομοιωτές πτήσης είναι απαραίτητα εργαλεία εκπαίδευσης πιλότων», ο Murat Özpala έγραψε:
«Σου δίνουν τη δυνατότητα να εκτελείς πραγματικά σενάρια πτήσης, ακόμα και ελιγμούς που μπορεί να μην τολμήσεις στην πραγματική ζωή, με πολύ υψηλή ακρίβεια και ομοιότητα, αλλά σε ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από κινδύνους και κακές συνέπειες αν κάνεις λάθος…
Ο προσομοιωτής HÜRSİM
"Ο προσομοιωτής HÜRKUŞ (HÜRSİM), που δημιουργήθηκε από τα ταλαντούχα χέρια των πολύτιμων μηχανικών μας της HAVELSAN, που έχει γίνει παγκόσμιο εμπορικό σήμα στον τομέα της άμυνας και των τεχνολογιών πληροφοριών. Ήταν το περιβάλλον προσομοίωσης που μου άρεσε περισσότερο να πετάω μέχρι τώρα.", ανέφερε ο Τούρκος πιλότος.
Ως δοκιμαστικός πιλότος του HÜRKUŞ, συγχαίρω για άλλη μια φορά τους φίλους μου για όλες τις προσπάθειές τους, για τη δυνατότητα προσομοίωσης όλων των ειδών κανονικών και μη φυσιολογικών ελιγμών, του ελέγχου, των συστημάτων ελέγχου πιλοτηρίου, των επιδόσεων και των χαρακτηριστικών πτήσης του αεροσκάφους μου, τα οποία γνωρίζω. και έμαθα πετώντας υπό όλες τις συνθήκες, με τόσο μεγάλη ομοιότητα, ευχαριστώ.
Από το αεροδρόμιο Ατατούρκ στο TCG Anadolu
Κατά τη διάρκεια της πτήσης μας τις τελευταίες ημέρες, συνάντησα επίσης μερικές εκπλήξεις από τους φίλους μου:
Δεν μπορώ να εξηγήσω τον ενθουσιασμό που ένιωσα όταν είδα το αεροπλανοφόρο TCG-ANADOLU, αγκυροβολημένο στα καταγάλανα νερά της θάλασσας του Μαρμαρά, ακριβώς μπροστά μου μόλις απογειώθηκα από το αεροδρόμιο Atatürk της Κωνσταντινούπολης.
Τώρα το μεγαλύτερο όνειρο και επιθυμία μου, είναι ακριβώς όπως έκανα στον εξομοιωτή HÜRSİM το touch-and-go στο TCG Anadolu, να μπορέσω να κάνω το ίδιο και στην πραγματικότητα."
Το αεροσκάφος HÜRKUŞ
Το HÜRKUŞ, ένα εκπαιδευτικό αεροσκάφος με διπλά καθίσματα, χαμηλών πτερύγων, κινητήρων, turboprop, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ανώτερη απόδοση ως αεροσκάφος προηγμένης εκπαίδευσης και ελαφριάς επίθεσης νέας γενιάς που χρησιμοποιείται σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης μεταξύ βασικής εκπαίδευσης και μετατροπής μαχητικού αεροσκάφους και να εκτελεί καθήκοντα στενής αεροπορικής υποστήριξης σε δύσκολες επιχειρήσεις
Με δύο πρωτότυπα αεροσκάφη, έχουν περάσει 567 ώρες στον αέρα σε 530 εξόδους που έγιναν μέχρι στιγμής.
Σε αυτές τις πτήσεις, επιτεύχθηκε ταχύτητα 356 κόμβων, υψόμετρο 35.500 πόδια.