Σύμφωνα με εκτίμησή μας, oι καταστροφικοί σεισμοί στην Τουρκία θα έχουν ως αποτέλεσμα μια περίοδο ύφεσης στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις , αλλά όχι εγκατάλειψης από τους Τούρκους των επιθετικών βλέψεων σε βάρος των νησιών μας στο Αιγαίο και της εξυπηρέτησης του ιδεολογήματος της "Γαλάζιας Πατρίδας".
Ο λόγος είναι ότι οι "γείτονες", έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι οι στόχοι σε ότι αφορά θέματα της εξωτερικής τους πολιτικής, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων παραμένουν σταθεροί και αναλλοίωτοι, σε ότι αφορά την Ελλάδα.
Συνεπώς αναμένουμε ότι η περίοδος ηρεμίας στο Αιγαίο θα επικρατήσει μέχρι τις τουρκικές εκλογές, οπότε στη συνέχεια θα έχουμε επαναφορά της γνωστής κατάστασης από τους Τούρκους, των παραβιάσεων του ΕΕΧ, υπερπήσεων και αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στο Αρχιπέλαγος.
Η μόνη διαφορά που θα προκύψει από την εκλογή Κιλιντζάρογλου έναντι αυτής του Ερντογάν σε σχέση με τα Ελληνοτουρκικά, είναι ότι ο πρώτος θα είναι περισσότερο ελεγχόμενος και "προβλέψιμος" από ΗΠΑ-ΕΕ, σε σχέση με τον δεύτερο,ο οποίος είναι ανεξέλεκτος και γιαυτό τον λόγο, περισσότερο επικίνδυνος για την Ελλάδα.
Ωστόσο και οι δύο θα συνεχίσουν να προτάσουν τις διεκδικήσεις τους έναντι της χώρας μας.
Για την εξυπηρέτηση των στόχων της "Γαλάζιας Πατρίδας", τον σημαντικότερο ρόλο θα διαδραματίσει το Τουρκικό Ναυτικό, με τις φρεγάτες του να αποτελούν μια λίαν σημαντική δύναμη.
Υπογραφή συμβάσεων για κατασκευή νέων Φρεγατών ISTIF
Αυτός είναι ο λόγος που η κυβέρνηση Ερντογάν επισπεύδει το πρόγραμμα κατασκευής νέων φρεγατών, αφού σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Τουρκικής Πολεμικής Βιομηχανίας , "υπογράφηκαν συμβάσεις για τρεις ακόμη φρεγάτες στο πλαίσιο των φρεγατών κλάσης İSTİF, για τα 6ο, 7ο και 8ο πλοία, οι οποίες αποτελούν τη συνέχεια του Έργου MİLGEM για τις Ναυτικές Δυνάμεις που πραγματοποιείται από την Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών.
Οι φρεγάτες θα κατασκευαστούν ταυτόχρονα σε 36 μήνες σε τρία διαφορετικά ιδιωτικά ναυπηγεία και θα τεθούν στην υπηρεσία του Πολεμικού ναυτικού.
Εκτός από την τελετή υπογραφής που πραγματοποιήθηκε στο SSB, ο Πρόεδρος του SSB İsmail Demir; Παρευρέθηκαν ο Γενικός Διευθυντής της STM Özgür Güleryüz, ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Sedef Shipyard και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της TAİS Metin Kalkavan, ο πρόεδρος της Anadolu Shipyard Süalp Ömer ÜRKMEZ, ο πρόεδρος Sefine Shipyard Demir Koloğlu και εκπρόσωποι του αμυντικού τομέα.
Στην ομιλία του στην τελετή, ο πρόεδρος της SSB Ismail Demir είπε:
«Χάρη στην ανάπτυξη της χώρας μας κρίσιμων συστημάτων προηγμένης τεχνολογίας για τα πλοία μας, τα οποία διαθέτουν πολλές εθνικές ανεπτυγμένες πλατφόρμες και συστήματα πολέμου, το τοπικό μας ποσοστό σε αυτόν τον τομέα έχει φτάσει το 75%.
Τώρα θα εξοπλίσουμε τις φρεγάτες μας κλάσης ISTIF, για τις οποίες έχουμε αναπτύξει όλα τα συστήματα αισθητήρων και οπλικών συστημάτων σε εθνικό επίπεδο, με εθνικές δυνατότητες αεράμυνας.
Οι προσπάθειές μας δεν θα περιοριστούν σε αυτό.
Υπό την ηγεσία του Προέδρου μας, δεσμευόμαστε στον στόχο μας για μια πλήρως ανεξάρτητη αμυντική βιομηχανία. Θα ήθελα να εκφράσω την απόλυτη πεποίθησή μου ότι κάθε είδους περιορισμός που επιβάλλεται στη χώρα μας και στην Προεδρία μας, είτε κρυφά είτε φανερά, θα μας ενδυναμώσει και τα ποσοστά γηγενών μας θα φθάσουν σε υψηλότερα επίπεδα".
Τρείς(3) φρεγάτες σε 36 μήνες
Στο έργο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την STM - TAİS, κάθε ένα από τα ναυπηγεία Anadolu, Sedef και Sefine σχεδιάζεται να κατασκευάσει ταυτόχρονα μια φρεγάτα I-class σε 36 μήνες.
Οι φρεγάτες κλάσης İSTİF, των οποίων όλα τα συστήματα αισθητήρων και όπλων έχουν αναπτυχθεί σε εθνικό επίπεδο, θα είναι επίσης εξοπλισμένα με εθνικές δυνατότητες αεράμυνας.
Εθνικά συστήματα όπως το σύστημα κλειστής αεράμυνας Gökdeniz, το τρισδιάστατο ραντάρ αναζήτησης Cenk-S, το ραντάρ ελέγχου πυρός Scorpion, ο σωλήνας τορπιλών, το Εθνικό σύστημα κάθετης εκτόξευσης MIDLAS και οι Hisar-D θα εγκατασταθούν και στα τρία πλοία.
Έτσι, θα αυξηθεί και ο ρυθμός εντοπιότητας στα συστήματα και τα υποσυστήματα που θα συμπεριληφθούν στα πλοία.
Γενικές πληροφορίες για τις φρεγάτες
Το MİLGEM İ-Class Frigate Project, το οποίο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από τις κορβέτες κατηγορίας ADA ως προς τη δομή του, είναι κρίσιμης σημασίας για την τουρκική αμυντική βιομηχανία, καθώς τα οπλικά ηλεκτρονικά συστήματα που θα φέρει είναι κυρίως εγχώριας παραγωγής.
Οι Φρεγάτες I-Class ξεχωρίζουν με τις ικανότητές τους ανθυποβρυχιακού, επιφανειακού και αεράμυνας πολέμου, την εκτέλεση δραστηριοτήτων αναγνώρισης, επιτήρησης, ανίχνευσης στόχων, και έγκαιρης προειδοποίησης.
Οι πρώτες εθνικές φρεγάτες, που επεκτάθηκαν κατά 10 μέτρα λόγω αλλαγών εξοπλισμού και προσθηκών που έγιναν στα οπλικά συστήματα σύμφωνα με την κλάση ADA, έχουν εκτόπισμα 3100 τόνων, μήκος 113 μέτρα και πλάτος 14,4 μέτρα.
Η φρεγάτα κλάσης MİLGEM İ διαφέρει από τις κορβέτες κλάσης ADA με την ικανότητά της να διαθέτει κατευθυνόμενους πυραύλους αεράμυνας.
Αυξάνεται η απειλή στο Αιγαίο
Η Τουρκία εκτός από το πρόγραμμα MILGEM που προβλέπει την αντικατάσταση παλαιών φρεγατών της YAVUZ, με τις νέες κλάσης İSTİF που αναφερθήκαμε παραπάνω, ξεκίνησε παράλληλα το «Έργο εκσυγχρονισμού μισής ζωής φρεγάτας κλάσης BARBAROS».
Με τον εκσυγχρονισμό αυτό σχεδιάζεται η χρήση των εν λόγω φρεγατών για πολλά χρόνια.
Φρεγάτες κλάσης Barbaros της Τουρκίας (MEKO-200TN-IIA/B), είναι ως γνωστόν ο ακόλουθες:
(F-244) TCG BARBAROS (παραγγελία στις 23 Μαΐου 1997)
(F-245) ORUÇREİS (παραγγελία στις 23 Μαΐου 1997)
(F-246) SALİHREİS (παραγγέλθηκε στις 22 Ιουλίου 1998)
(F-247) KEMALREİS (παραγγελία στις 08 Ιουνίου 2000)
Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι η απειλή στο Αιγαίο για την χώρα μας αυξάνεται συνεχώς, με την Τουρκία να επιδιώκει την δημιουργία ενός στόλου σύγχρονων νέων Φρεγατών.