Οι καταστροφικοί σεισμοί στην Τουρκία, εκτός της ανθρώπινης τραγωδίας με την απώλεια χιλιάδων Τούρκων πολιτών που θάφτηκαν κάτω από τα ερείπια και την τεράστια υλική καταστροφή που προκάλεσαν, θα περίμενε κανείς ότι θα σήμαιναν αυτεπάγγελτα και αναστολή ή ακόμη και επιβράδυνση των τουρκικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Αυτό όμως δεν συμβαίνει όπως έχουμε αναδείξει με σωρεία άρθρων μας, με αποτέλεσμα o Eρντογάν να συνεχίζει ακάθεκτος το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας του.
Μιλάμε στην κυριολεξία για εξοπλιστική φρενίτιδα που έχει κυριεύσει τους Τούρκους μετά τους σεισμούς.
Έτσι μετά την δοκιμή taxi του TF-X η οποία ολοκληρώθηκε με επιτυχία, η τουρκική αμυντική βιομηχανία αναγγέλει επισήμως την πραγματοποίηση ανάλογης δοκιμής και για το ελαφρύ επιθετικό αεροσκάφος της HÜRJET.
Η δοκιμή taxi του Hurjet ολοκληρώθηκε με επιτυχία
"Το HURJET του οποίου η ενσωμάτωση του κινητήρα ολοκληρώθηκε πρόσφατα, πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμή taxi στον διάδρομο", αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της η τουρκική αμυντική βιομηχανία., επισημαίνοντας:
"Το αεροσκάφος εκπαίδευσης και ελαφριάς επίθεσης HÜRJET, που αναπτύχθηκε από την Τουρκική Αεροδιαστημική Industries (TUSAŞ) και φέρει τον κινητήρα F404 Turbofan, ξεκίνησε δοκιμές taxi ολοκληρώνοντας με επιτυχία την πρώτη από αυτές.
Tην πρώτη φωτογραφία του HÜRJET από τη δοκιμή taxi, δημοσίευσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της TUSAŞ Καθ. Δρ. Temel Kotil,
Οι δοκιμές ταξί του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης TF-X και του HURJET πραγματοποιήθηκαν η μία μετά την άλλη.
Από την άλλη πλευρά, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά και μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος ANKA-3.
To HÜRJET αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη της πτήση το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Τους τελευταίους μήνες, η Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας αποφάσισε να δώσει την πρώτη παραγγελία HÜRJET για την Τουρκική Διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας. Η πρώτη παραγγελία περιλαμβάνει 4+12 αεροσκάφη.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο HÜRJET, ξεκίνησε με ίδιους πόρους της TAI.
Τι είναι οι δοκιμές taxi
Οι δοκιμές taxi διεξάγονται για κάθε νέο τύπο αεροσκάφους και το HÜRJEΤ δεν αποτελεί εξαίρεση.
Οι κύριοι στόχοι είναι να αποδειχθεί ότι οι ιδιότητες χειρισμού, η απόδοση και η συμπεριφορά του συστήματος του αεροσκάφους αν μπορούν να μεταφραστούν σε ασφαλείς απογειώσεις, προσγειώσεις και ελιγμούς εδάφους στο περιβάλλον του αεροδρομίου.
Οι εν λόγω δοκιμές είναι άλλο ένα σκαλοπάτι στην ανάπτυξη αεροσκαφών και η τελευταία σειρά δοκιμών πριν από την πρώτη πτήση.
Το πρόγραμμα HÜRJET
Η TAI ξεκίνησε το "πρόγραμμα HÜRJEΤ" για τις δυνατότητες που αναδύονται στην αγορά, χρησιμοποιώντας τις οικονομικά αποδοτικές γνώσεις και την εμπειρία της στην παραγωγή και σχεδιασμό εκπαιδευτικών αεροσκαφών/συστημάτων.
Με το HÜRJET, έχει ως στόχο να σχεδιάσει, να κατασκευάσει, να ολοκληρώσει τις δραστηριότητες πιστοποίησης και πιστοποίησης του εκπαιδευτικού αεριωθούμενου νέας γενιάς, το οποίο θα αντικαταστήσει το αεροσκάφος T-38 στον κατάλογο της Διοίκησης της Πολεμικής Αεροπορίας και τα αεροσκάφη F-5 που χρησιμοποιούνται σε ακροβατικές επιδείξεις .
Μεταξύ αυτών των στόχων είναι η εκτέλεση της πρώτης ασφαλούς πτήσης στη διαμόρφωση που καθορίστηκε στο πλαίσιο του έργου στις αρχές του 2023, η ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων πιστοποίησης έως το τέλος του 2025 και η παραγωγή της παραλλαγής jet trainer.
Οι κύριες αποστολές του Hurjet είναι οι ακόλουθες:
Παροχή εγγύς αεροπορικής υποστήριξης στις μαχόμενες χερσαίες τουρκικές δυνάμεις,εκπαίδευση Τούρκων πιλότων, ακροβατικές επιδείξεις
Στο πλαίσιο του έργου, σχεδιάζεται η παραγωγή δύο πρωτότυπων πτήσεων αεροσκαφών και ενός στατικού και ενός αεροσκάφους δοκιμής κόπωσης που θα χρησιμοποιηθούν σε δοκιμαστικές δραστηριότητες.
Τεχνικές Προδιαγραφές
Άνοιγμα φτερών 9,5 m
Μήκος 13,6μ
Ύψος 5,1μ
Προώθηση 17.600 λίβρες
Μέγιστη Ταχύτητα 1,4 Mach
Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης 45.000 πόδια
Όριο G +8 G/-3 G
Εμβέλεια 2222 χλμ
Χωρητικότητα 2721 kg
H σημασία για την Ελλάδα της ένταξης του Hurjet στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις
Επισημαίνουμε ιδιαίτερα ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, το Hurjet το 2025 θα πιστοποιηθεί και θα εισέλθει σε σειριακή παραγωγή.
Επίσης ότι το TAI Huurjet σύμφωνα με τους Τούρκους είναι συμβατό για χρήση από το μίνι αεροπλανοφόρο τους TCG Anadolu, ενώ δύναται να επιχειρεί επίσης ως αεροσκάφος παροχής εγγύς αεροπορικής υποστήριξης για τα μαχόμενα τμήματα του τουρκικού στρατού.
Η παροχή (ΕΑΥ) με απλούς όρους, σημαίνει ότι κατά τη διεξαγωγή χερσαίων τουρκικών επιθετικών επιχειρήσεων ή αεροκίνητων ενεργειών στον Έβρο, καθώς και αμφίβιων-αποβατικών-αεροκίνητων επιχειρήσεων στα νησιά μας, τα τουρκικά drones, επιθετικά ελικόπτερα αλλά και ελαφρά αεροσκάφη HÜRJET, θα επιχειρήσουν να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστής ισχύος σε αποστολές προσβολής φιλίων εμπεπλεγμένων τμημάτων κοντά στο ΠΟΤ (πρόσθιο όριο τοποθεσίας) ή των άμεσων εφεδρειών τους.