Σε πολλά άρθρα μας το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε εκφράσει την εκτίμησή μας αναφορικά με το μέλλον των Ελληνοτουρκικών σχέσεων μετά τους σεισμούς, όπου κάνουμε λόγο για δύο χρονικές περιόδους, αυτή μέχρι και την διεξαγωγή των τουρκικών εκλογών και σε εκείνη μετά από αυτές.
Οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις μετά τους σεισμούς
'Ετσι την περίοδο μέχρι την διεξαγωγή των τουρκικών εκλογών αναμένουμε ύφεση της τουρκικής επιθετικότητας σε σχέση με την χώρα μας, με ταυτόχρονη όμως συνέχιση των εξοπλιστικών προγραμμάτων της Τουρκίας, αλλά και της εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία όμως δεν θα περιλαμβάνει την διεξαγωγή μεγάλης κλίμακας Εθνικών ασκήσεων.
Πέραν αυτών αναμένουμε μια διαφοροποίηση από τουρκικής πλευράς σε επίπεδο διαλόγου με την χώρα μας, που αναμένουμε να ξεκινήσει εκ νέου, εάν και εφόσον εκλεγεί ως Πρόεδρος ο υποψήφιος της τουρκικής αντιπολίτευσης και όχι ο Ερντογάν.
Ωστόσο μετά τις εκλογές αναμένουμε σταδιακά η Τουρκία να επανέλθει στις γνωστές μαξιμαλιστικές θέσεις και διεκδικήσεις της σε βάρος μας, ανεξαρτήτως αποτελέσματος , αφού αυτές υπήρχαν , υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Οι Τούρκοι SAT
Προς επίρρωση των παραπάνω, ακόμη και τώρα με τις πληγές των σεισμών πολύ νωπές, οι Τούρκοι SAT αφενός συνεχίζουν απρόσκοπτα εξειδικευμένη εκπαίδευση διεξαγωγής "επιθετικών ενεργειών σε κατοικημένους τόπους", στην Foca στην Σμύρνη, αφετέρου ενισχύονται με νέα μέσα υποθαλάσσιας διείσδυσης.
Ωστόσο μετά τις εκλογές αναμένουμε σταδιακά η Τουρκία να επανέλθει στις γνωστές μαξιμαλιστικές θέσεις και διεκδικήσεις της σε βάρος μας. Αυτές υπήρχαν , υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Νέο όχημα ανάπτυξης για υποβρύχιες επιχειρήσεις. Η Kuasar Marin, που ιδρύθηκε το 2014, αναπτύσσει ένα νέο θαλάσσιο όχημα που μπορεί να εκτελεί ειδικές επιχειρήσεις τόσο υποβρύχια όσο και στην επιφάνεια με δικούς του πόρους.
Su Altı Operasyonlarına Yeni İntikal Aracı
— MaviVatan.net (@mavivatannet) March 2, 2023
2014 yılında kurulan Kuasar Marin, öz kaynakları ile hem su altında hem de satıhta özel operasyon icra edebilecek yeni bir deniz aracı geliştiriyor. pic.twitter.com/CJM50shBfh
Με το θαλάσσιο όχημα χωρητικότητας 2 ατόμων πληρώματος και 6 θαλάσσιων καταδρομέων, επιδρομή, δολιοφθορά, διείσδυση κ.λπ. μπορούν να πραγματοποιηθούν .
2 mürettebat ve 6 deniz komandosu kapasitesine sahip deniz aracı ile derin sulardan intikal ile baskın, sabotaj, sızma vb. operasyonlar icra edilebilecek.
— MaviVatan.net (@mavivatannet) March 2, 2023
Υποβρύχιο όχημα KM-STC10
Το KM-STC10 Underwater Transition Vehicle είναι ένα θαλάσσιο όχημα μεταφοράς προσωπικού που σχεδιάστηκε σε εθνικό επίπεδο από την KUASAR MARIN Engineering και είναι ικανό να κινείται τόσο υποβρύχια όσο και στην επιφάνεια.
Αυτό το όχημα, που σχεδιάστηκε για τις ανάγκες των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να επιταχύνει πάνω από το νερό χάρη στη μορφή του κύτους του και τις χαμηλές αντιστάσεις κάτω από το νερό.
Γενικά χαρακτηριστικά
Μήκος: 10,58 μέτρα
Πλάτος: 2,21 μέτρα
Εκτόπισμα: 5,3 τόνοι
Ταχύτητα- Εμβέλεια: (πάνω από το νερό) 27 κόμβοι έως 150 ναυτικά μίλια, (κάτω από το νερό) 4 κόμβοι έως 14 ναυτικά μίλια
Πλήρωμα: 2 άτομα
Χωρητικότητα: 6 καταδρομείς
Ενώ το όχημα ελέγχεται από 2 χειριστές, έχει αναπτυχθεί για να μεταφέρει μονάδες όπως 6 κομάντος SAT και προσωπικό ειδικών δυνάμεων στην περιοχή επιχείρησης.
Έτσι, στοχεύει στην υποστήριξη των επιχειρήσεων αυτών των μονάδων όπως επιδρομές, δολιοφθορές και διείσδυση.
Αυτό το όχημα, που αναπτύχθηκε από την εταιρεία με δικούς της πόρους, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα αναπνευστικής υποστήριξης και θα διαθέτει συσκευή επικοινωνίας VHF εκτός από συστήματα πλοήγησης Gyro, DGPS, DR Navigation System, Electronic Chart, Sounder και Longline.
Θα είναι επίσης εξοπλισμένο με θερμικές κάμερες, καθώς και ενεργό σύστημα σόναρ.
Το KM-STC10, το οποίο μπορεί να μεταφερθεί στην περιοχή λειτουργίας με πλοίο ή αερομεταφερόμενο, έχει σχεδιαστεί από την εταιρεία KUASAR MARIN για να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά ισοδύναμων προϊόντων στον κόσμο.
Η υποθαλάσσια διείσδυση των Τούρκων SAT-Τρόποι αντιμετώπισης
Από τα παραπάνω επισημαίνουμε ιδιαίτερα ότι χάρη στο υποβρύχιο όχημα KM-STC10 οι Τούρκοι SAT θα έχουν τη δυνατότητα να διενεργήσουν υποθαλάσσια διείσδυση σε βραχονησίδες-νησίδες-ενδιάμεσες και κύριες νήσους στο Αιγαίο, κάτι το οποίο αποτελεί θανάσιμο κίνδυνο για εμάς.
Καθίσταται επιτακτικό πλέον το Αιγαίο να παρακολουθείται όχι μόνο επιφανειακά αλλά και υποθαλάσσια, όπου πλέον κυρίαρχο ρόλο θα αποκτήσουν οι υποβρύχιοι αισθητήρες, οι ειδικές δυνάμεις άμεσης επέμβασης μας, καθώς και υλικά αποτροπής, όπως λόγου χάρη παραγωγείς ήχων καταστρεπτικών για τους δύτες, καθιστώντας απαγορευτική την προσέγγιση της ακτής.
Εκτιμούμε τέλος ότι θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα η απόκτηση και τοποθέτηση σε ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ-ΡΩ-ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ, των παραπάνω συστημάτων καθώς και σε νησίδες-βραχονησίδες μας έναντι του Κόλπου Γκιουλούκ, στα μικρασιατικά παράλια ,ο οποίος αποτελεί μια περιοχή που φιλοξενεί σύμφωνα με ανοικτές πηγές Ειδικές δυνάμεις του Τουρκικού ΓΕΕΘΑ (Bordo Bereli) αλλά και SAT.