Σύμφωνα με τον Γκρέγκορι Ούλμερ, εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin Aeronautics, “η Ελλάδα θα αποκτήσει την πλέον προηγμένη έκδοση F-35A Block 4 Technology Refresh 3 (TR3)”.
Περιττό να αναφέρουμε ότι με αυτό το αεροσκάφος στην δύναμη της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, η Τουρκία δεν θα απολέσει την όποια ισχυρή αριθμητική παρουσία είχε στο Αιγαίο/Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και αυτόν ακόμα τον έλεγχο του τουρκικού εναερίου χώρου, αφού εμείς θα “μπορούμε να έρθουμε βράδυ ξαφνικά”, χωρίς να μας πάρει κανένας είδηση.
Επίσης με την δυνατότητα των πυραύλων τύπου BVR του αεροσκάφους διπλασιάζεται και τριπλασιάζεται η απόσταση από την οποία θα δύνανται οι Έλληνες πιλότοι να “ κλειδώνουν” τους Τούρκους πιλότους, σε αποστάσεις πραγματικά εξωπραγματικές για την ιστορία της χώρας μας.
Το αεροσκάφος F-35 A Block 4 Technology Refresh 3 (TR3)
Το πρώτο αεροσκάφος F-35A εξοπλισμένο στην έκδοση Tech Refresh 3 πέταξε στις 6 Ιανουαρίου από την αεροπορική βάση Edwards της Καλιφόρνια.
Η έκδοση TR-3, διαθέτει ισχυρότερους επεξεργαστές και μνήμη στην οποία βασίζονται οι περισσότερες από τις προγραμματισμένες βελτιώσεις του F-35 Block 4.
Η έκδοση Block 4 του F-35 θα έχει νέες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου, νέους αισθητήρες και δυνατότητες για νέα όπλα, καθώς και βελτιωμένη διαλειτουργικότητα με μαχητικά τέταρτης γενιάς, όπως το F-22.
Η αμερικανική Πολεμική Αεροπορία έχει μειώσει το αίτημά της για F-35 τα τελευταία χρόνια, με τους αξιωματούχους να λένε ότι προτιμούν να περιμένουν την πιο προηγμένη έκδοση του αεροσκάφους Block 4 και θέλουν να αποφύγουν να αναβαθμίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα υπάρχοντα F-35 στο Μπλοκ 4 στάνταρ όσο το δυνατόν.
Το αεροσκάφος ευρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών και έχει ενσωματώσει απίστευτες ικανότητες
"Η ανάπτυξη του Block 4 έχει παρόλα αυτά τρία χρόνια καθυστέρηση και θα συνεχιστεί μέχρι το 2029", δήλωσε ο GAO τον Απρίλιο του 2022.
Σε ένα δελτίο τύπου, ο Αμερικανός υποπτέραρχος Michael Schmidt, εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος για το F-35, χαιρέτισε την πρώτη πτήση του TR-3 ως «σημαντικό επίτευγμα» για το πρόγραμμα.
«Το TR-3 διαθέτει μια κρίσιμη αναβάθμιση ηλεκτρονικών υπολογιστών του F-35, που θα συνεχίσει να παρέχει σε όλους τους πιλότους μας την ικανότητα που χρειάζονται για να έχουν επιτυχημένες αποστολές ενάντια σε οποιονδήποτε αντίπαλο», είπε ο Schmidt, προσθέτοντας ότι «υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει και είμαι βέβαιος ότι οι εταίροι του κλάδου μας και η κυβερνητική μας ομάδα θα ολοκληρώσουν τη δουλειά».
Όσον αφορά τις προκλήσεις στην ανάπτυξή του, το JPO αναγνώρισε ότι «το πρόγραμμα TR-3 έχει ξεπεράσει τις προκλήσεις τεχνικής πολυπλοκότητας με το υλικό και το λογισμικό και είναι τώρα σε καλό δρόμο για να προσφέρει δυνατότητες στις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους ξεκινώντας το 2023», όταν η πρώτη παρτίδα 15 μαχητικών θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής.
Τα διδάγματα που αντλήθηκαν από την εκτέλεση του προγράμματος TR-3 θα εφαρμοστούν σε ολόκληρο το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του Block 4.», τόνιε ο ίδιος.
Αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης και της βιομηχανίας είπαν ότι το σύστημα έχει δοκιμαστεί σε μεγάλο βαθμό στο έδαφος για να διασφαλιστεί ότι όλα τα συστήματα θα συνεργαστούν σωστά σε κάθε πτήση του αεροσκάφους.
Μια ομάδα πιλότων δοκιμών από την 461η Μοίρα δοκιμών πτήσης πραγματοποίησε πτήσεις της νέας έκδοσης TR-3 στην αεροπορική βάση Edwards της Καλιφόρνια.
Ο Επισμηναγός Ryan Luerson, δοκιμαστής πιλότος της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας, πέταξε για 50 λεπτά, σε ύψος 35.000 ποδιών με ταχύτητα λίγο κάτω από το 1 Mach, για να δοκιμάσει την αξιοπλοΐα και την σταθερότητα του λογισμικού.
Ο Αντισμήναρχος της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας Κρίστοφερ Κάμπελ, διοικητής της 461ης Μοίρας Δοκιμών Πτήσεων και διευθυντής της Ολοκληρωμένης Δοκιμαστικής Δύναμης F-35, δήλωσε ότι "η έκδοση TR-3 «εκσυγχρονίζει τον υπολογιστικό πυρήνα του αεροσκάφους F-35. Επομένως, το νέο υλικό και λογισμικό TR-3 επηρεάζει σχεδόν κάθε χαρακτηριστικό του αεροσκάφους.
Οι δοκιμές ήταν μόνο η αρχή μιας ολοκληρωμένης εκστρατείας τεσταρίσματος πτήσης που θα επαληθεύσει και θα βελτιώσει την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την απόδοση ολόκληρου του οπλικού συστήματος του F-35 σε αυτή τη νέα διαμόρφωση», ανέφερε ο ίδιος.
Η αντιπρόεδρος και γενική διευθύντρια της Lockheed Martin aeronautics F-35 Bridget Lauderdale δήλωσε ότι "η πτήση «είναι ένα σημαντικό βήμα για να διασφαλιστεί ότι το F-35 θα παραμείνει ασυναγώνιστο σε όλο τον κόσμο. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία με το JPO και τους εταίρους του κλάδου για την παράδοση του TR-3»., τόνισε η ίδια.
Πρόκειται λοιπόν για μια ακόμη πιο βελτιωμένη έκδοση ενός αεροσκάφους, που παρά το πολλά προβλήματα, θα αποτελέσει το κορμό των Πολεμικών Αεροποριών στην Ευρώπη και στην Δύση γενικά τα επόμενα 30-40 χρόνια, και μέσα σε αυτές θα είναι και η ελληνική Πολεμική Αεροπορία.