"Επισήμανση κοντά στο Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης! Σε σύγκριση με τα F-22 και F-35, Φιλόδοξο και διαφορετικό", είναι ο τίτλος άρθρου Τουρκικού ΜΜΕ του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα ακόλουθα:
"Οι νέες εξελίξεις στο Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης (MMU), που παράγεται από την TAI, παρακολουθούνται στενά από τον κόσμο. Αναφέροντας ότι το MMU είναι μικρότερο από το F-22 και μεγαλύτερο από το F-35, ο δυτικός Τύπος ανέφερε ότι το πρωτότυπο MMU φαίνεται "διεκδικητικό" και αφήνει διαφορετική εντύπωση.
Ένα ακόμη στάδιο ξεπεράστηκε στη διαδικασία κατασκευής του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης (MMU), ενός από τα σημαντικότερα έργα αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας και που κατασκευάστηκε από την TAI, η άτρακτος και τα φτερά του αεροσκάφους μεταφέρθηκαν στην τελική γραμμή συναρμολόγησης και ξεκίνησαν οι εργασίες αυτής.
Ενώ η μπροστινή άτρακτος, η μπροστινή μεσαία άτρακτος, η μονάδα πτέρυγας και τα οπίσθια εξαρτήματα ατράκτου του πρωτότυπου Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης μεταφέρθηκαν στην τελική γραμμή συναρμολόγησης, οι εργασίες συναρμολόγησης και ολοκλήρωσης συστήματος του πρώτου πρωτοτύπου, το οποίο θα βγεί από το υπόστεγο στις 18 Μαρτίου , 2023, με δοκιμές εδάφους, ξεκίνησε επίσημα.
Οι εξελίξεις στο Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει τα F-16, τα οποία θεωρείται ότι θα καταργηθούν σταδιακά τη δεκαετία του 2030, βρίσκονται υπό στενή παρακολούθηση του ξένου Τύπου.
Στο άρθρο ανάλυσης που δημοσιεύτηκε στον δυτικό τύπο, συζητήθηκε λεπτομερώς το εγχώριο πολεμικό μας αεροπλάνο. Αναφέρθηκε ότι το πρώτο πρωτότυπο του MMU άρχισε να διαμορφώνεται.
Ενώ αναφέρθηκε ότι το μέγεθος του μαχητικού αεροσκάφους άφησε διαφορετική εντύπωση, αναφέρθηκε ότι το πρωτότυπο MMU φαινόταν φιλόδοξο. "Αν και ελαφρώς μικρότερο από το F-22 Raptor της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, το MMU είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το F-35 Joint Strike Fighter με συνολικό μήκος 60 πόδια και άνοιγμα φτερών 39 πόδια. Υποδεικνύει ότι το πρωτότυπο έχει προγραμματιστεί για δοκιμή στις 18 Μαρτίου 2023» ειπώθηκε.
Τονίστηκε ότι το πρόγραμμα MMU έχει γίνει ακόμη πιο σημαντικό για την Τουρκία λόγω της λήξης του Κοινού Μνημονίου Συνεννόησης για το Πρόγραμμα του μαχητικού F-35 στις 26 Ιανουαρίου 2007.
Ενώ σημειώθηκε ότι η εστίαση ήταν στην εγχώρια παραγωγή για την προμήθεια κινητήρων που θα χρησιμοποιηθούν στα Εθνικά Αεροσκάφη Μάχης, αναφέρθηκε ότι η Τουρκία θα μπορούσε να καλύψει το κενό στο πολεμικό αεροσκάφος πριν από το MMU με το Bayraktar Kızılelma, ένα μη επανδρωμένο πολεμικό αεροσκάφος που ανέπτυξε η Baykar εθνικά και αρχικά με ίδιους πόρους βραχυπρόθεσμα."
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Στη χώρα μας λέμε άλλο το πραγματικό και άλλο το επιθυμητό, κάτι το οποίο από ότι φαίνεται ισχύει περίτρανα στα όσα πομπώδη αναγράφονται στο τουρκικό άρθρο, εξυμνώντας τις "αρετές" του TF-X εγχώριου μαχητικού αεροσκάφους, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο κατασκευής ακόμη....
Κοινώς οι Τούρκοι συγκρίνουν μια μακέτα επί της ουσίας πρωτοτύπου μαχητικού τους, αδοκίμαστου ακόμη, με τα Αμερικανικά F-35 και τα F-22.
Ένα μαχητικό αεροσκάφος, για να συγκριθεί με κάποια άλλα μαχητικά, θα πρέπει πρώτα από όλα να φτιαχθεί, να πετάξει, στη συνέχεια να δοκιμαστεί και να διορθωθούν οι αρχικές του παθογένειες και τέλος να δοκιμαστεί με τα αντίπαλα αεροσκάφη.
Στην περίπτωση της Τουρκίας τίποτε από αυτά δεν έχει γίνει, σε αντίθεση με τα Αμερικανικά F-35 τα οποία είναι ολοκληρωμένα μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία έχουν στο δυναμικό τους εντάξει πολλές χώρες και παρόλα αυτά διορθώθηκαν από την αρχική κατασκευή τους μέχρι σήμερα, ορισμένες παθογένειες σε εξαρτήματά του.
Και όλα αυτά από την Αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία κολοσσό του F-35 της lockheed Martin, με τεράστια εμπειρία και γνώση στον τομέα της Αεροναυπηγικής, σαφέστατα ανώτερης των Τούρκων.
Αναφορικά με τα F-22 ούτε λόγος αφού το εν λόγω μαχητικό τους οι ΗΠΑ δεν το έχουν εξάγει σε καμία απολύτως χώρα, κρατώντας επτασφράγιστο μυστικό τις φανταστικές επιδόσεις του.
Τέλος αναφορικά με το UCAV Kızılelma, το οποίο θα καλύψει σύμφωνα με τους Τούρκους το χρονικό κενό μέχρι το 2030 περίπου που αναμένεται το TF-X να στελεχώσει την Τουρκική πολεμική Αεροπορία, αυτή τη στιγμή υποβάλλεται σε δοκιμές κινητήρα και θα κάνει την πρώτη του πτήση σε λίγους μήνες, ενώ θα μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε αμφίβια πλοία με σύντομους διαδρόμους όπως το TGC Anadolu.
Το συγκεκριμένο τουρκικό UAV Kizilelma, σύμφωνα με τους Τούρκους παρουσιάζει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, αφού είναι γρήγορο, αόρατο, και θα φέρει ραντάρ ΑΕSA .