Η ελληνική πολεμική αεροπορία μέχρι το τέλος του 2022, θα αποκτήσει τρομερή υπεροχή στο Αιγαίο μετά την προμήθεια έξι αναβαθμισμένων αεροσκαφών F-16 Viper και Έξι ακόμη Rafale F-3, ενώ τα μεταγωγικά C-27 SPARTAN αυξάνουν την διαθεσιμότητά τους.
Επίσης το κέντρο εκπαίδευσης Ιπταμένων στην Καλαμάτα αποκτά διεθνή διάσταση με την συμμετοχή και άλλων χωρών.
Επίσης αναφέρθηκε ότι η Ελλάδα πρόσφατα αύξησε τη στρατηγική της συνεργασία με το Ισραήλ, καθώς ανακοινώθηκε ότι εγκρίθηκε η αγορά του αντιαρματικού πυραυλικού συστήματος Spike NLOS και έγινε συμφωνία για την αγορά δύο μη επανδρωμένων αεροσκαφών Heron ισραηλινής κατασκευής, ενώ αυτή η συμφωνία θα επεκταθεί αργότερα.
Αναφέρθηκε ότι η Αθήνα βρίσκεται επίσης σε επικοινωνία με το Ισραήλ για την αγορά περισσότερων UAV και αντι-drone συστημάτων από το Ισραήλ.
Τουρκικός τύπος για την ενίσχυση της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας
Το θέμα όπως ήταν λογικό αποτέλεσε αντικείμενο των τουρκικών ΜΜΕ, τα οποία αναφέρουν την τρομερή ενίσχυση της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας, και την συνεπακόλουθης κυριαρχίας της στο Αιγαίο.
Οι ΗΠΑ θα δωρίσουν στην Ελλάδα περίπου 50 ελικόπτερα τύπου UH-60 τύπου Black Hawk
Την ίδια στιγμή μεγάλη τουρκική εφημερίδα αναφέρει ότι 30 αμερικανικά ελικόπτερα Black Hawks φυλάσσονται στην Αλεξανδρούπολη, τα οποία αναμένεται να δοθούν στην Ελλάδα Δωρεάν.
“Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να δωρίσουν στην Ελλάδα περίπου 50 ελικόπτερα UH-60 Black Hawk, γνωστά ως «μαύρα γεράκια» τα οποία είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ετοιμάζονται να δωρίσουν τα ελικόπτερα αυτά στον ελληνικό στρατό στο πλαίσιο του προγράμματος «Sustainable Defense Equipment (EDA), λόγω αντικατάστασης ελικοπτέρων τύπου UH-1 στις Ελληνικές Χερσαίες Δυνάμεις.
Πηγές από τις ΗΠΑ αναφέρουν ότι τα ελικόπτερα τύπου UH-60A είναι σε πολύ καλή κατάσταση και μπορούν να υπηρετήσουν τον ελληνικό στρατό για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα”, καταλήγει το τουρκικό δημοσίευμα.
Καθόλου καλά νέα για την Άγκυρα όλα αυτά, ειδικά μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού ΥΠΕΞ για την ενεργειακή συνεργασία Ελλάδος και Λιβύης, η οποία χαλάει τα σχέδια τους στην Μεσόγειο.
"Η συγκυρία, οι δύσκολοι καιροί που βιώνουμε, η μεγάλη επικινδυνότητα και αστάθεια στο διεθνές γεωπολιτικό περιβάλλον, το οποίο βρίσκεται ήδη σε στάδιο ανάφλεξης, δικαιολογεί απόλυτα το κατεπείγον αυτής της προσπάθειας.
Ξεκινώντας από το τέλος του 2019, όταν ξεκινήσαμε με την υπερψήφιση του Νομοσχεδίου που επέτρεψε πρώτον να υπάρξει, μετά από αρκετά χρόνια, σύμβαση Εν Συνεχεία Υποστήριξης για τα αεροσκάφη «Μιράζ 2000-5» κι επομένως επανέναρξη της ροής ανταλλακτικών που βελτιώνουν σιγά-σιγά τις διαθεσιμότητες στο απαραίτητο αυτό μαχητικό αεροσκάφος για την Πολεμική μας Αεροπορία και τη συνολική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων μας, καθώς και τις τελικές ρυθμίσεις που επέτρεψαν την έναρξη υλοποίησης του μεγάλου προγράμματος αναβάθμισης ενός σημαντικού τμήματος του στόλου των F16 στην εκδοχή “Viper”. Ένα πρόγραμμα, το οποίο ήδη βρίσκεται σε πορεία εκτέλεσης. Τα πρώτα ήδη όπως ξέρετε έχουν παραδοθεί σε εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Πολεμική Αεροπορία και εκτελείται με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Μέχρι το τέλος του χρόνου, η Πολεμική Αεροπορία θα έχει στις τάξεις της έξι αεροσκάφη αυτού του τύπου, αν δεν κάνω λάθος, κι έπεται συνέχεια για τα επόμενα χρόνια, πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και το πρόγραμμα εκεί στην ΕΑΒ.
Δεν μείναμε εκεί όμως. Μέσα στο 2020 προχωρήσαμε στην έγκριση από την Επιτροπή Εξοπλιστικών της Βουλής των Ελλήνων, συμβάσεων Εν Συνεχεία Υποστήριξης για τα περισσότερα πτητικά μέσα. Ακόμα για τα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 που αντιμετωπίζουν τα γνωστά προβλήματα -αντιμετωπίζουν εδώ και πολύ καιρό όπως ξέρετε. Δεν είχαν όμως σύμβαση Εν Συνεχεία Υποστήριξης κι εσείς -μιας που το κοινό θα έλεγα αποτελείται κατά μεγάλη πλειοψηφία από στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, άρα καταλαβαίνετε περί τίνος πρόκειται- δεν είχαν σύμβαση Εν Συνεχεία Υποστήριξης. Το ίδιο ίσχυε για τα άλλα μεταγωγικά μας τα C-27.
Οι συμβάσεις αυτές είναι ψηφισμένες από την Βουλή των Ελλήνων. Υπάρχει, θα έλεγα, μια μικρή αλλά ορατή πρόοδος και σιγά-σιγά οι ρυθμοί αρχίζουν επιταχύνονται, ιδίως όσον αφορά στα C-27 τα οποία αρχίζουν να αυξάνουν την διαθεσιμότητά τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται με τις μεταφορικές δυνατότητες στο σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων φυσικά κι όχι μόνο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Παράλληλα μέσα στο 2020, εκτυλίχθηκε η υπόθεση πρόσκτησης των αεροσκαφών “Rafale”. Δεν θέλω να πω περισσότερα για το τι ακριβώς κάνουν ή περί τίνος ακριβώς πρόκειται, αυτό το υπερσύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος. Θα πω μόνο -και είμαι σίγουρος ότι επίσης πολλοί από σας θα καταλάβετε για τι πράγμα ομιλώ- το γεγονός ότι μέσα σε ένα χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης παραλάβαμε τα πρώτα έξι αεροσκάφη.
Τα πρώτα έξι αεροσκάφη ήρθαν στη βάση τους, στην Τανάγρα. Χαίρομαι ιδιαίτερα για την 114 Πτέρυγα Μάχης διότι βίωσα από κοντά την ανάταση, τόσο σε μέσα, όσο και στο ηθικό του προσωπικού που επικρατεί εκεί. Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο λοιπόν από την υπογραφή, είχαμε αεροπλάνα, τα πρώτα έξι και σύντομα θα παραλάβουμε και την δεύτερη εξάδα, αρχές του νέου έτους, ίσως και λίγο πιο νωρίς, ώστε να έρθουν κι αυτά να ενισχύσουν την Μοίρα των “Rafale” που δημιουργείται στην 114 Πτέρυγα Μάχης.
Έγιναν κι άλλα. Όπως σας είπα, μετά την ομαλή έναρξη και γρήγορη υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των ογδόντα τριών F-16 στην εκδοχή “Viper”, προχωρήσαμε και στην υπερψήφιση του προγράμματος εκσυγχρονισμού άλλων τριάντα οκτώ F-16 κατηγορίας Block 50. Κάτι το οποίο έπρεπε να γίνει, δεδομένου ότι ξεκίνησε αυτή η αναβάθμιση των “Viper” από τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη μας, κρίναμε ότι έπρεπε να κάνουμε κάτι για τα αμέσως λιγότερο σύγχρονα, άρα τα Block 50. Μπήκε στη σειρά και αυτό και συνεχίζει.
Τέλος για να μη μακρηγορώ όσον αφορά στο πρόγραμμα ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων, θα ήθελα να σταθώ και σε ένα project, το οποίο έχει μεγάλη στρατηγική σημασία γιατί αναφέρεται απευθείας στο μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας και ιδίως σε επίπεδα εκπαίδευσης προσωπικού.
Δεν είναι αυτό, κανένα άλλο από το μεγάλο πρόγραμμα δημιουργίας του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, σε μια κίνηση στρατηγικής συνεργασίας με το Ισραήλ, άρα και την Ισραηλινή Αεροπορία, μία ακόμα από τις καλύτερες πολεμικές αεροπορίες στον κόσμο που έρχεται κι εμπλέκεται σε συνέργειες και στρατηγικού τύπου συνεργασίες με τη δική μας Πολεμική Αεροπορία. Αυτό έπρεπε να γίνει γιατί αφενός θα έλεγα ότι φτάναμε γρήγορα σε καταστάσεις αδιεξόδων όσον αφορά στην ομαλή διεκπεραίωση της εκπαίδευσης των Ικάρων μας, αναφορικά με το πτητικό αντικείμενο πάντα και αφετέρου διότι το Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, στόχος είναι να μετατραπεί σε ένα διεθνή πόλο έλξης, εκπαίδευσης στο πτητικό αντικείμενο.
Ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από άλλες χώρες προκειμένου να στείλουν τους δικούς τους ιπτάμενος, για να εκπαιδευτούν, όταν με το καλό έχουμε τις δυνατότητες, γιατί προέχει βέβαια να καλυφθούν οι ανάγκες εκπαίδευσης των Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας. Στόχος όμως είναι αυτό το κέντρο να μετατραπεί σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης με ό,τι συνεπάγεται για την εξωστρέφεια της Πολεμικής Αεροπορίας, της χώρας μας, θα έλεγα την κατίσχυση μιας πρωτοκαθεδρίας στο αεροπορικό αντικείμενο στην Ανατολική Μεσόγειο και ευρύτερα.
Έχουν γίνει πράγματα λοιπόν. Δεν έχουν γίνει τα πάντα ασφαλώς και απομένουν και άλλα να γίνουν. Θεωρώ όμως ότι αυτή τη στιγμή, η Πολεμική Αεροπορία μπορεί να ισχυρίζεται ότι πατά σε γερά πόδια, σε στέρεες βάσεις. Φυσικά, δεν θα μπορούσα να παραλείψω την άλλη μία κίνηση για το μέλλον, που είναι η είσοδος της Πολεμικής Αεροπορίας, όταν θα μπορούμε να ανταπεξέλθουμε και όσο αφορά στον οικονομικό σχεδιασμό , στις απαιτήσεις αυτού του προγράμματος, στην είσοδο για την πρόσκτηση των αεροσκαφών πέμπτης γενιάς των F-35.
Θα έχουμε σύντομα νέα και από αυτό το μέτωπο. Ασφαλώς, όπως σας είπα, το βασικό σε όλα αυτά δεν είναι να παίρνεις αποφάσεις ότι πρέπει να κάνουμε εκείνο και τούτο και το άλλο, αλλά να σχεδιάζεις και να εντάσεις ένα-ένα αυτά τα βήματα σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό, κομμάτι του οποίου αναπόφευκτα είναι και ο οικονομικός σχεδιασμός. Αυτά λοιπόν έχουν γίνει και νομίζω ότι και σε αυτό το σημείο το μέλλον προβλέπεται ευοίωνο για την Πολεμική Αεροπορία και τη μετάβαση στο αεροσκάφος 5ης γενιάς", ανέφερε ο ίδιος μεταξύ άλλων.