"Η Τουρκία θα εξαλείψει τα εμπάργκο! Είμαστε μία από τις 10 χώρες που μπορούμε να το κάνουμε αυτό", δηλώνει ο Τούρκος Πρόεδρος των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) İsmail Demir, σύμφωνα με άρθρο ΜΜΕ της χώρας του, του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα εξής:
"Η χώρα μας έχει πλέον φτάσει σε μια θέση που σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει χερσαία οχήματα, μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, ελικόπτερα, πολεμικά αεροσκάφη, πλοία, ηλεκτρονικά συστήματα και πυρομαχικά με τις δικές της μηχανολογικές δυνατότητες, είπε ο Demir προσθέτοντας ότι, «Σήμερα, είμαστε μία από τις 10 χώρες στον κόσμο που μπορούν να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν τα δικά τους πολεμικά πλοία».
Ο Demir είπε ότι ήταν στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουν ένα άλλο έργο για να καλύψουν τις ανάγκες των δυνάμεων ασφαλείας, στην τελετή κοπής λαμαρίνας 4 πλοίων πραγματοποιήθηκε από τα ναυπηγεία DESAN-ÖZATA στην περιοχή Altınova της Yalova ως μέρος του Fuel Ship Supply Project.
Ο Ντεμίρ δήλωσε ότι, ως Προεδρία Αμυντικών Βιομηχανιών, στόχος τους είναι να παρέχουν τα συστήματα που χρειάζονται οι δυνάμεις ασφαλείας με τους μέγιστους εγχώριους και εθνικούς πόρους.
«Ενώ το κάνουμε αυτό, παρακολουθούμε στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις στα έργα που πραγματοποιούμε για να καλύψουμε τις ανάγκες των σωμάτων ασφαλείας μας και από την άλλη ξεκινάμε τις μελέτες για την τεχνολογία και τις τάσεις του μέλλοντος από σήμερα.
Η χώρα μας έχει καταφέρει να γίνει μια από τις χώρες που έχουν λόγο στον κόσμο με τις καινοτομίες που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας.
Σκοπός η υπεράσπιση της "Γαλάζιας Πατρίδας"
Ο Ντεμίρ δήλωσε ότι υιοθέτησαν ως οδηγό το σύνθημα «Η ασφάλεια της Πατρίδας προέρχεται από την υπεράσπιση της Γαλάζιας Πατρίδας», ειδικά όσον αφορά τις ναυτικές πλατφόρμες, και ότι η Τουρκία είναι μια από τις κορυφαίες χώρες στον κόσμο σε αυτόν τον τομέα.
«Σήμερα, είμαστε μία από τις 10 χώρες στον κόσμο που μπορούν να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν τα δικά τους πολεμικά πλοία», είπε:
«Με τα έργα που εκτελεί η Προεδρία μας, πολλές πλατφόρμες υπηρετούν στο Mavi Vatan και φέρουν τη σημαία μας.
Τα έργα μας, πραγματοποιούνται υπό τον συντονισμό της Προεδρίας μας, με την υποστήριξη των Ναυτικών μας Δυνάμεων και των Διοικήσεων του Λιμενικού Σώματος, των σχετικών δημόσιων φορέων,εταιρειών, ΜΜΕ, πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων.
Έχουμε αναπτύξει και συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε όχι μόνο στρατιωτικά αλλά και πολιτικά έργα σε ένα ευρύ φάσμα από δυνάμεις μάχης έως στοιχεία υποστήριξης, από έρευνα και διάσωση έως την καταπολέμηση της παράτυπης μετανάστευσης και λαθρεμπορίου, από αστυνομικά οχήματα για περιπολίες μέχρι την αναζήτηση ορυκτών πόρων».
Ο Ντεμίρ δήλωσε ότι σήμερα έκοψαν τη λαμαρίνα πλοίων μαζούτ για να καλύψουν τις ανάγκες επιμελητείας των πλωτών στοιχείων και των φίλων και συμμαχικών στοιχείων που ανήκουν στη Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων και στη Διοίκηση του Λιμενικού Σώματος.
Ο Demir δήλωσε ότι σχεδιάζουν να θέσουν στην υπηρεσία των δυνάμεων ασφαλείας εντός 2,5 ετών 4 πλοία υψηλής ευελιξίας, ικανά να ανεφοδιάζονται σε λιμάνι, να προσεγγίζουν ύδατα και να κρατούν θέσεις:
Το θαλάσσιο UAV SANCAR
"Ας ελπίσουμε ότι, με αυτό το έργο, θα καλύψουμε μια άλλη σημαντική ανάγκη των δυνάμεων ασφαλείας μας που υπηρετούν στη "Γαλάζια Πατρίδα". Η αμυντική μας βιομηχανία έχει προχωρήσει πολύ στην ανάπτυξη ναυτικών πλατφορμών. Σήμερα, είχα την ευκαιρία να εξετάσω το SANCAR μας Πλατφόρμα Unmanned Marine Vehicle, την οποία λανσάραμε στην Τούζλα.
Πραγματοποιούμε σημαντικά έργα για να πετύχουμε και στα μη επανδρωμένα ναυτικά οχήματα.
Έχω πλήρη πίστη ότι θα είμαστε μια από τις κορυφαίες χώρες στον κόσμο σε αυτό πεδίο στο εγγύς μέλλον.
Το μυστικό εμπάργκο και παρόμοιοι περιορισμοί που εφαρμόζονται κατά της χώρας μας δείχνουν ότι η αμυντική μας βιομηχανία δεν εξαρτάται σε κανέναν τομέα από το εξωτερικό. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με στόχο να είμαστε 100% εγχώριοι και εθνικοί, ειδικά σε κρίσιμα τεχνολογίες και στρατηγικούς τομείς.
Θα ήθελα επίσης να πώ ότι στα θαλάσσια έργα μας, πολλές κρίσιμες τεχνολογίες που εισάγονταν στο παρελθόν έχουν αναπτυχθεί με εγχώριους και εθνικούς πόρους».
Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε μια ακόμη πιό ισχυρή θαλάσσια δύναμη
Ο Ντεμίρ τόνισε ότι η Τουρκία τώρα παράγει, αναπτύσσει, χρησιμοποιεί και εξάγει πολλά υποσυστήματα, από συστήματα αεράμυνας έως πυραύλους κατά πλοίων, από συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και ραντάρ έως ηλεκτρο-οπτικούς αισθητήρες, από σύστημα παρακολούθησης υπέρυθρης έρευνας έως σύστημα λέιζερ
«Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για μια πολύ ισχυρότερη και πιο αποτρεπτική ναυτική δύναμη στη Γαλάζια Πατρίδα». είπε:
«Θα συνεχίσουμε την κατασκευή νέων πλατφορμών του τύπου και των χαρακτηριστικών που απαιτούνται και τον εκσυγχρονισμό των οχημάτων μας στο απόθεμα.
Με το πλοίο Anadolu υπό κατασκευή, το Marine Supply Combat Support Ship και τα νέα μας είδη υποβρυχίων, με τα οπλισμένα μας μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα των οποίων αναπτύσσουμε διάφορους τύπους με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, θα προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο
Θα ενισχύσουμε το ναυτικό μας με τις φρεγάτες της κατηγορίας μας, με αεροπλανοφόρο και με Αντιτορπιλικό αεράμυνας TF2000.
Αναφερόμενος στα λόγια του Barbaros Hayreddin Pasha, «Αυτός που διοικεί τις θάλασσες θα κυριαρχήσει στον κόσμο», είπε ο Demir ότι έχουμε εργαστεί σκληρά για να αυξήσουμε τη δύναμη των μονάδων ασφαλείας μας, ιδιαίτερα του ένδοξου στρατού μας, στη Γαλάζια Πατρίδα και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε.
Ο Πρόεδρος της Özata Shipyard Özdemir Ataseven δήλωσε ότι το ναυτικό θα είναι σε θέση να προμηθεύει τα καύσιμα που θα χρειαστεί εντός και εκτός του λιμανιού σε 2 πλοία ταυτόχρονα, από πλευρά σε πλευρά.
Ο Ataseven εξήγησε ότι τα πλοία μήκους 49,85 μέτρων και πλάτους 9,2 μέτρων θα έχουν μεταφορική ικανότητα 200 τόνων καυσίμων, 39 τόνων γλυκού νερού και θα ταξιδεύουν με μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων.
Μετά τις ομιλίες, στον Ντεμίρ, που έκανε τη λαμαρίνα του πρώτου πλοίου, δόθηκε πίνακας και πλακέτα σε ανάμνηση της ημέρας."
Και ενώ τα παραπάνω φοβερά και τρομερά διατείνεται ο Demir ,περί της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, έρχεται έτερο τουρκικό ΜΜΕ με άρθρο του να τον διαψεύσει, αφού ο τουρκικός στρατός θα παραλάβει 15 εκπαιδευτικά ελικόπτερα AW119T της Ιταλικής εταιρείας Leonardo, η οποία κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό
Οι τουρκικές χερσαίες δυνάμεις θα παραλάβουν το νέο εκπαιδευτικό ελικόπτερό τους το AW119T
Το νέο εκπαιδευτικό ελικόπτερο της Διοίκησης Χερσαίων Δυνάμεων της Τουρκίας θα είναι το AW119T παραγωγής της εταιρείας Leonardo που κέρδισε τον διαγωνισμό.
Η εταιρεία Λεονάρντο κέρδισε τον διαγωνισμό "Ελικοπτέρων Εκπαίδευσης της Διοίκησης Χερσαίων Δυνάμεων" που ξεκίνησε από την Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έλαβε το SavunmaSanayiST.com, η Leonardo θα παράγει 15 εκπαιδευτικά ελικόπτερα AW119T για τις τουρκικές χερσαίες δυνάμεις.
Το AW119T, η διαμόρφωση του ελικοπτέρου AW119 που αναπτύχθηκε ειδικά για τις τουρκικές χερσαίες δυνάμεις, αναμένεται να έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με το AW119.
Θα διαθέτει 1 κινητήρα Turboshaft PT6B-37A παραγωγής Pratt & Whitney Canada και χωρητικότητα 6-7 (επιβάτες) + 1-2 (πλήρωμα). Το AW119, το οποίο μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 243 km/h, έχει διάμετρο ρότορα 10,83 μέτρα. Το ελικόπτερο, που έχει αυτονομία περίπου 922 χιλιόμετρα, έχει διάρκεια πτήσης 5 ώρες και 11 λεπτά.
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι υπάρχει μια μεγάλη αντίφαση μεταξύ των ισχυρισμών του Τούρκου Πρόεδρου των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) İsmail Demir, αναφορικά με τις δυνατότητες της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας και της πραγματικότητας...
Αλήθεια αφού η Τουρκία μπορεί όπως διατείνεται ο Demir να σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει ελικόπτερα γιατί ανάθεσε το έργο προμήθειας εκπαιδευτικού ελικοπτέρου για τον στρατό της και μάλιστα κατόπιν σχετικού διαγωνισμού, σε Ιταλική εταιρεία;
Σε προγενέστερο άρθρο μας εδώ και 1,5 χρόνο με τίτλο "Τουρκική πολεμική βιομηχανία- Μύθοι και πραγματικότητες", εξηγούσαμε ότι όσοι θεωρούν ότι εύκολα η Τουρκία μπορεί να απεμπλακεί εξοπλιστικά από τη Δύση, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουν την άποψή τους, όπως φαίνεται, αφού η Τουρκία σε περίπτωση εμπάργκο θα ξεμείνει από ανταλλακτικά για κρίσιμα οπλικά της συστήματα τα οποία είναι Δυτικής προέλευσης.
Πέραν των παραπάνω δέον όπως παρακολουθούνται στενά από τους αρμόδιους φορείς της χώρας μας, τα τουρκικά εξοπλιστικά προγράμματα προκειμένου να υπάρξει η δέουσα "απάντηση" κυρίως μέσω ΕΕ, δηλαδή εξοπλιστικών προγραμμάτωντης ενοποιημένης πολεμικής βιομηχανίας της, PESCO.
Σε όποια των περιπτώσεων υπάρχει μια σημαντική χρονική καθυστέρηση των τουρκικών εξοπλιστικών προγραμμάτων, αφού αναγκαιοί η εισαγωγή βασικών απάρτιων των υποτιθέμενων εγχώριων οπλικών συστημάτων από χώρες του εξωτερικού, ενώ το κόστος πληρωμής τους ανεβαίνει δραματικά, λόγω της κατρακύλας της τουρκικής λίρας έναντι του δολαρίου και του ευρώ.
Η τουρκική πολεμική βιομηχανία, παρά τους κομπασμούς των Τούρκων υπευθύνων και αρμοδίων , φαίνεται ότι σε βασικά εξοπλιστικά προγράμματα όπως του άρματος Altay και του TF-X μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς έχει ανάγκη από κινητήρες από τρίτες χώρες ή από τεχνογνωσία που θα λάβει από τρίτες χώρες.
Συμπερασματικά η τουρκική αμυντική βιομηχανία εξαρτάται ακόμη από τρίτες χώρες και σε συγκερασμό με την κάκιστη οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και την αλλοπρόσαλλη εξωτερική πολιτική του Ερντογάν, οδηγούν αυτή σε τέλμα και μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις.