Σύμφωνα με τον Mesut Hakkı Caşın, σύμβουλο του Τούρκου προέδρου για θέματα ασφάλειας και εξωτερικής πολιτικής, η ισορροπία δυνάμεων μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας άλλαξε μετά τη στρατιωτική βοήθεια της Δύσης στην Αθήνα, προσθέτοντας ότι η δουλειά του τουρκικού στρατού έχει γίνει πιο δύσκολη.
Ο πρώην Τούρκος αξιωματικός της πολεμικής αεροπορίας, τόνισε επίσης ότι η αεροπορική υπεροχή έχει περάσει τώρα στην Ελλάδα μετά την αγορά νέων μαχητικών αεροσκαφών.
Οι δηλώσεις του Caşın, ο οποίος συχνά υποτιμούσε την χώρα μας σε τουρκικές τηλεοπτικές εκπομπές, έρχονται σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς Ακάρ και Ερντογάν περί πανίσχυρων τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.
Ο Caşın τον Δεκέμβριο παρακολούθησε το ετήσιο συνέδριο της Ισλαμικής Ένωσης που οργανώθηκε από το Κέντρο Στρατηγικών Μελετών της Ένωσης Υπερασπιστών της Δικαιοσύνης (ASSAM), μια οργάνωση “βιτρίνα” που διευθύνεται από την γνωστή μισθοφορική εταιρεία SADAT, που πολλοί πιστεύουν ότι είναι μια de facto παραστρατιωτική δύναμη πιστή στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Ξεκινώντας την παρουσίασή του στο Διαδίκτυο λέγοντας, «Είθε ο Αλλάχ να μην μας χωρίσει από τη δικαιοσύνη», ο Caşın είπε ότι η «αμυντική βοήθεια στην Ελλάδα» τον τρομάζει περισσότερο.
«Κοιτάξτε, εκτός από τα μαχητικά αεροσκάφη, θα δοθούν στην Ελλάδα τέσσερις σύγχρονες αμερικανικές φρεγάτες(;) Η Γαλλία κατασκευάζει ήδη Τρεις σύγχρονες Φρεγάτες, ενώ Τέσσερις MEKO [φρεγάτες γερμανικής κατασκευής] εκσυγχρονίζονται.
Με αυτά τα 12 πολεμικά πλοία, η αμερικανοελληνική συνεργασία μας προκαλεί στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο. Στην Ελλάδα υπάρχουν στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ. Βλέπουμε ότι η Τουρκία έχει δυσκολίες στην Αλεξανδρούπολη και την Κρήτη», είπε ο Caşın στους τηλεθεατές.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μόνο μία πραγματική αμερικανική βάση στην Ελλάδα, αυτή στον κόλπο της Σούδας.
Οι αμερικανικές δυνάμεις έχουν πρόσβαση σε τέσσερις επιπλέον ελληνικές βάσεις σύμφωνα με μια νέα συμφωνία αμυντικής συνεργασίας που υπεγράφη τον Οκτώβριο.
Ο Caşın είπε ότι η αεροπορική υπεροχή έχει μετατοπιστεί προς την Ελλάδα με τη βοήθεια των νέων μαχητικών αεροσκαφών.
Επέστησε επίσης την προσοχή στο Ισραήλ που εκπαιδεύει την ελληνική Πολεμική Αεροπορία στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας.
«Δεν είναι ακόμη σαφές τι μπορεί να κάνει η Τουρκία απέναντι σε μια επίθεση του ελληνικού στρατού, ο οποίος είναι έτοιμος να επέμβει στη Θράκη και στο Αιγαίο», είπε ο ίδιος.
Επικρίνοντας τις πρόσφατες κοινές στρατιωτικές ασκήσεις μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ στο Αιγαίο τον περασμένο Νοέμβριο, ο Caşın είπε ότι διεξήχθησαν με πολύ περισσότερο προσωπικό και πλοία από ό,τι χρειαζόταν και ότι αυτό δεν ήταν καλός οιωνός για την Τουρκία.
Υποστήριξε επίσης ότι η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε τεράστια αμερικανική βάση.
Η Ελλάδα αγόρασε 18 μαχητικά Rafale, με 12 από αυτά να είναι μεταχειρισμένα, για 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ και πρόσθεσε άλλα έξι στην παραγγελία τον Σεπτέμβριο του 2021, ανεβάζοντας το σύνολο σε 24.
"Η Τουρκία ανησυχεί ότι μπορεί να είναι στα πρόθυρα να χάσει τον έλεγχο στον αέρα από την Ελλάδα, ειδικά μετά την αποβολή της από το πρόγραμμα F-35 Joint Strike Fighter λόγω της αγοράς από την Άγκυρα πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς S-400 από τη Ρωσία παρά την αντίθεση των ΗΠΑ, συμμάχου του ΝΑΤΟ.
Εκτός από το ότι δεν μπορεί να αγοράσει μαχητικά αεροσκάφη νέας γενιάς, η Τουρκία διανύει τις χειρότερες μέρες της ιστορίας της όσον αφορά το καλά εκπαιδευμένο προσωπικό της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η νότια πτέρυγα του ΝΑΤΟ δέχτηκε ένα τεράστιο πλήγμα από την κυβέρνηση του Τούρκου Προέδρου Ερντογάν που έχει υποβαθμίσει σοβαρά την αεροπορία της Τουρκίας με μια μαζική απόταξη εκατοντάδων πιλότων και χιλιάδων μελών του στρατού με κατασκευασμένες κατηγορίες για τρομοκρατία μετά από μια αμφιλεγόμενη απόπειρα πραξικοπήματος το 2016.
Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία βρισκόταν ήδη σε κίνδυνο πριν από το 2016 χάρη σε ένα νομοσχέδιο το 2012 που διευκόλυνε την αποχώρηση πιλότων που επέλεγαν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό κλάδο αερομεταφορών.
Το τουρκικό Γενικό Επιτελείο άσκησε πίεση στον Ερντογάν για να αλλάξει το νομοσχέδιο και τελικά πέτυχε μια τροπολογία το 2014 για να επιβραδύνει την μαζική φυγή πιλότων.
Όμως η ζημιά είχε γίνει στο μεταξύ, με 251 πιλότους να ζητούν συνταξιοδότηση ή να παραιτούνται βάσει του νόμου του 2012, ο οποίος αναφέρονταν σε υποχρεωτική υπηρεσία 13 ετών στο σώμα.
Η απροσδόκητη απόταξη εκατοντάδων πιλότων το καλοκαίρι του 2016 έκανε χειρότερη την κατάσταση για την τουρκική Πολεμική Αεροπορία, καθηλώνοντας πολλά πολεμικά αεροσκάφη χωρίς πιλότους για να τα πετάξουν.
Το τουρκικό γενικό επιτελείο αεροπορίας το 2017 ανακάλεσε 1.040 υποψηφίους στρατιωτικούς πιλότους που είχαν αποκλειστεί σε προηγούμενες δοκιμές.
Οκτακόσιοι τριάντα από αυτούς φέρεται να πέρασαν τα τεστ ικανότητας και εκπαιδεύτηκαν για να γίνουν πιλότοι.
Σε μια προσπάθεια να καλύψει την έλλειψη, η τουρκική κυβέρνηση απηύθυνε επίσης πρόσκληση το 2017 σε πρώην πιλότους μαχητικών, οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονται στην πολιτική αεροπορία.
Μόνο 40 από τους 300 πρώην πιλότους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα να επιστρέψουν στην υπηρεσία", αναφέρει το Nordic Monitor, και αυτός είναι ο λόγος που σύσσωμη η πολιτική ηγεσία στην Τουρκία έχει επικεντρωθεί στην αγορά γαλλικών μαχητικών από την Ελλάδα.
Αν δεν δοθούν τα 40 F-16 VIPER από τις ΗΠΑ, με κάποιο “μαγικό τρόπο” διότι αλλιώς δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, οι Τούρκοι δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτα σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο,ενώ αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιούν πλέον UAV για να κάνουν παραβιάσεις στα νησιά μας, τα οποία οφείλουμε κάποια στιγμή να τα καταρρίπτουμε με το που εμφανίζονται.