Άλλη μια μέρα με ένταση στον αέρα του Αιγαίου με τους Τούρκους να εξωτερικεύουν τα εσωτερικά τους προβλήματα...
Γράφαμε και το πρωί για τα F-16 πάνω από Μακρονήσι και Ανθρωποφάγους
Ακολουθούν αναλυτικά τα στοιχεία της σημερινής μέρας:
ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 25η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 2 (2x2 F-16)
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : -
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 4
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ : 2
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ : 2
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ : 38 (εκ των οποίων 4 οι υπερπτήσεις)
ΕΜΠΛΟΚΕΣ : 1
ΠΕΡΙΟΧΗ : Βορειοανατολικό και Κεντρικό Αιγαίο
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ παράβασης ΚΕΚ και παραβίασης ΕΕΧ;
Με τα γράμματα ΚΕΚ εννοούμε τους Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας. ΕΕΧ είναι ο Εθνικός Εναέριος Χώρος.
Ο Εθνικός Εναέριος Χώρος παραβιάζεται. Στους Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας έχουμε παράβαση.
Το ΓΕΕΘΑ σε ενημερωτικό του σημείωμα ξεκαθαρίζει:
«Η παραβίαση εναερίου χώρου αφορά την άνευ αδείας πτήση αεροσκάφους άλλου κράτους σε ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο.
Παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας λαμβάνει κατεξοχήν χώρα όταν αεροσκάφος εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να έχει καταθέσει σχέδιο πτήσεως, ήτοι κατά παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας».
Την «αστυνόμευση» της περιοχής μας έχουμε αναλάβει με εντολή του ICAO (ICAO : International Civil Aviation Organization) και οι αρμοδιότητες μας αποσκοπούν «στην εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών πτήσεως σε όλον τον εναέριο χώρο του FIR Αθηνών».
Όταν λοιπόν ένα αεροσκάφος της Τουρκίας πετά αυθαίρετα στην περιοχή ελέγχου πτήσεων Αθήνας, FIR, δημιουργείται κίνδυνος ατυχήματος έχουμε παράβαση ΚΕΚ αλλά δεν παραβιάζεται ο ΕΕΧ απαραίτητα. Παρότι σαφώς η Τουρκία αμφισβητώντας την « Σύμβαση του Σικάγου» και το FIR Αθηνών σαφώς βάζει και άλλες διεκδικήσεις στο τραπέζι.
Ποιος είναι λοιπόν ο ΕΕΧ μας;
Ο Εθνικός Εναέριος Χώρος της Ελλάδας καθορίζεται με νόμο στον οποίο η Τουρκία όταν ψηφίστηκε (1931) δεν είχε καμία ένσταση.