Ελληνοτουρκικά

Τούρκοι πιλότοι φεύγουν από τη χώρα «μαζικά»- Το πρόβλημα ακουμπάει και την τουρκική πολεμική αεροπορία

Οι Τούρκοι πιλότοι που έχουν αγωνιστεί να βρουν δουλειά στη χώρα τους εγκαταλείπουν την Τουρκία «μαζικά» για καλύτερες ευκαιρίες στο εξωτερικό, ανέφερε την Πέμπτη η Duvar English.

Η τεράστια μείωση των πτήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 και όλοι οι συνοδευτικοί περιορισμοί, κατέστησαν εξαιρετικά δύσκολο για τους Τούρκους πιλότους να βρουν δουλειά στη χώρα τους.

Η έκθεση σημειώνει ότι η χειρότερη περίοδος για τις αεροπορικές εταιρείες στην Τουρκία ήταν τον Απρίλιο του 2020, όταν οι πτήσεις στη χώρα μειώθηκαν σχεδόν κατά 90% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό άφησε χιλιάδες πιλότους χωρίς δουλειά για μήνες κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας.

Παρόλο που οι περιορισμοί έχουν αρθεί και οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να ταξιδεύουν ξανά, οι πτήσεις στην Τουρκία εξακολουθούν να είναι πάνω από 10% λιγότερες από ότι το 2019.

Ο Duvar English επικαλέστηκε τον Murat Ersoy, τον Πρόεδρο της Ένωσης Πιλότων της Τουρκικής Αεροπορίας (TALPA), ο οποίος είπε ότι ορισμένοι πιλότοι έχουν μειώσει τις αμοιβές τους έως και 50%. Άλλοι χρειάστηκε να εργάζονται με μερική απασχόληση ή να λαμβάνουν πληρωμές μόνο για τις ώρες που πετούν.

Δεδομένης αυτής της άσχημης  κατάστασης, πολλοί Τούρκοι πιλότοι έχουν αναζητήσει εργασία στο εξωτερικό. Η αεροπορική εταιρεία FlyDubai στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα εξέφρασε την έκπληξή της για το πόσες αιτήσεις έλαβαν από Τούρκους πιλότους.

Ο Duvar σημειώνει ότι αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αφού οι μισθοί για τους πιλότους αεροπορικών εταιρειών στη Μέση Ανατολή είναι σήμερα 4-5 φορές υψηλότεροι από ότι στην Τουρκία.

Ο Ersoy είπε ότι η μαζική αποχώρηση Τούρκων πιλότων από τη χώρα είναι πολύ κακή για την αεροπορική βιομηχανία της Τουρκίας, καθώς οι νέοι πιλότοι είναι δύσκολο να εκπαιδευτούν.

«Οι μισθοί στο εξωτερικό προσφέρονται σε πιλότους σε δολάρια και υπό πολύ καλές συνθήκες .Είναι κακό για εξειδικευμένο προσωπικό να πηγαίνει σε άλλη χώρα», είπε. «Είναι μια τρομερή κατάσταση. Δεν είναι εύκολο να εκπαιδεύσεις πιλότο ».

«Το γεγονός ότι έμπειροι πιλότοι που έχουν περάσει χρόνια στο επάγγελμα, πηγαίνουν στο εξωτερικό είναι μεγάλη απώλεια», πρόσθεσε.

Το πρόβλημα ακουμπάει την  τουρκική πολεμική αεροπορία

Το πρόβλημα όπως αντιλαμβανόμαστε καθίσταται πάρα πολύ σοβαρό, αφού είναι γνωστό ότι πολλοί από τους πιλότους της τουρκικής πολιτικής αεροπορίας είναι απόστρατοι πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας της χώρας.

Πλέον η Τουρκία δεν θα τους έχει  άμεσα διαθέσιμους, ανακαλώντας τους στην ενεργή δράση σε περίπτωση που ήθελε απαιτηθεί, αφού αυτοί θα βρίσκονται και θα εργάζονται εκτός Τουρκίας.

Σε  έκθεση του Nordic Monitor τον Μάιο επισημαίνει ένα  πιεστικό πρόβλημα, το οποίο μπορεί να επιδεινώσει την υπάρχουσα  έλλειψη πιλότων της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, ασκώντας περαιτέρω πίεση στο υπάρχον  σύστημα εκπαίδευσής τους.

Συγκεκριμένα  ανέφερε ότι τον Μάιο του 2019, η Διεύθυνση Πληροφοριών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας έκανε λόγο για  ποινικές καταγγελίες που είχαν απαγγελθεί εναντίον περίπου 681 υπαλλήλων της Πολεμικής Αεροπορίας,  ότι διατηρούσαν σχέσεις με το κίνημα Gülen και ήταν  κατηγορούμενοι για την απόπειρα πραξικοπήματος που είχε εκδηλωθεί πριν από πέντε χρόνια, τον Ιούλιο του 2016.

Η Διεύθυνση δεν παρείχε αποδεικτικά στοιχεία για διαπραχθέντα αδικήματα, λέγοντας ότι οι κατηγορίες βασιζόταν στο ηλεκτρονικό «προφίλ» των κατηγορουμένων,  συμπεριλαμβανομένης της χρήσης της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων ByLock από αυτού, ή βάσει της ηλικίας, της εκπαίδευσης και της επάρκειας τους σε ξένες γλώσσες!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η έκφραση φιλονατοϊκών και φιλοδυτικών συναισθημάτων ήταν ένας άλλος λόγος για να απαγγελθούν κατηγορίες σε αυτούς.

Ακόμη και πριν από το πραξικόπημα του 2016, η τουρκική πολεμική αεροπορία αγωνιζόταν να κρατήσει έμπειρους πιλότους εν ενεργεία, αφού η κατάσταση επιδεινώθηκε ύστερα  από  νόμο του 2012 ,που μείωσε την υποχρεωτική παραμονή των πιλότων στην πολεμική αεροπορία σε 13 χρόνια.

Περίπου 251 έμπειροι πιλότοι παραιτήθηκαν, προτού τεθεί σε ισχύ μια τροποποίηση για να σταματήσει η ροή.

Μέχρι τον Μάιο του 2016, η τουρκική πολεμική αεροπορία είχε 1.275 πιλότους συνολικά, με 378  στα F-4E και F-16, ενώ υπήρξε έλλειμμα 554 πιλότων, συμπεριλαμβανομένων 190 πιλότων στα παραπάνω μαχητικά αεροσκάφη.

Έχει αναφερθεί ότι τέσσερις στους πέντε πιλότους της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας απολύθηκαν ή φυλακίστηκαν από την κυβέρνηση μετά το πραξικόπημα. Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης δείχνουν ότι 600-716 πιλότοι συνελήφθησαν απροσδόκητα ή αποστρατεύθηκαν μετά το πραξικόπημα, με την αναλογία πιλότου προς αεροσκάφος να είναι μικρότερη από 0,4: 1!

Σε μια προσπάθεια να καλύψει το κενό, το 2017 η τουρκική κυβέρνηση προσπάθησε να αναγκάσει 300 πρώην πιλότους μαχητών, οι περισσότεροι από τους οποίους εργαζόταν στην πολιτική αεροπορία να επιστρέψουν στην πολεμική αεροπορία, με αποτέλεσμα μόνο 40 από αυτούς να ανταποκριθούν σε αυτό το κάλεσμα για επιστροφή στην  ενεργό υπηρεσία.

Η Τουρκία ήθελε επίσης να στρατολογήσει πακιστανικούς πιλότους για τα F-16, αλλά αυτό εμποδίστηκε από τις ΗΠΑ, οι οποίες είχαν το δικαίωμα να εγκρίνουν την πρόσβαση τρίτων χωρών στα τουρκικά F-16 βάσει των όρων της αρχικής διμερούς σύμβασης.

Στην απελπισία της, η τουρκική πολεμική αεροπορία ανακάλεσε 1.040  υποψήφιους πιλότους  που είχαν προηγουμένως απορριφθεί!!

Περίπου 830 από αυτά φέρεται να πέρασαν νέα τεστ ικανότητας και μπήκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Το πρώτο βήμα του συστήματος εκπαίδευσης της τουρκικής αεροπορίας παρέχεται από την Ακαδημία Πολεμικής Αεροπορίας (Hava Harp Okulu / HHO), όπου οι μαθητές εκπαιδεύονται σε ανεμόπτερα που ανήκουν στην τουρκική αεροναυτική ένωση (THK) στο αεροδρόμιο της Γιάλοβα κατά τη θερινή περίοδο. Στη συνέχεια, προχώρησαν στα Cessna T-41Ds (μια παραλλαγή του Cessna 172) που διαχειρίζεται η 126η «Μοίρα» Serçe. 

Μετά την αποφοίτησή της από την ακαδημία, οι πιλότοι υποψήφιοι αξιωματικοί μετακινούνται στη 2η κύρια βάση Jet στο αεροδρομιο Çiğli στη Σμύρνη, για εκπαίδευση σε πέντε διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών -ελικοπτέρων που γίνεται στο Çiğli και στο Kaklıç.

Το μάθημα αποτελείται από μια φάση αρχικής εκπαίδευσης πτήσεων 44 ωρών στο SIAI-Marchetti (Leonardo) SF-260Ds της 123ης Μοίρας (με στόχο σόλο πτήση μετά από 16 εξορμήσεις / 20 ώρες), ακολουθούμενη από μια φάση Basic Flying Training 112 ωρών (69 εξόδους) και 18 ώρες προχωρημένης εκπαίδευσης πτήσης στα KT-1Ts της 122ης μοίρας «Scorpion».

Το KT-1T είναι μια έκδοση εξαγωγής του KAI KT-1 Woongbi. Η βασική φάση προηγείται από ένα μάθημα 35 εξόδων χρησιμοποιώντας προσομοιωτές KT-1T, οι οποίοι περιλαμβάνουν δύο προσομοιωτές KT-1T Aircraft Operational Flight Training (OFT), δύο προσομοιωτές KT-1T Aircraft Instrument Flight Training (IFT) και δύο συσκευές εκπαίδευσης αεροσκαφών ( ATD).

Οι πιλότοι στη συνέχεια συνεχίζουν την εκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη,  μεταφορικά αεροσκάφη ή ελικόπτερα.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ