Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Toύρκοι: ''Οι Έλληνες θα αγοράσουν μαχητικά Rafale & F-35-Θα απαντήσουμε με UAV''

Ενώ τα drone της Τουρκίας συνεχίζουν να αποτελούν πρωτοσέλιδα για την αποδεδειγμένη επιχειρησιακή τους ικανότητα και την επιτυχία των εξαγωγών τους, η πολεμική αεροπορία της χώρας εγείρει ερωτηματικά σχετικά με γήρανση των μαχητικών αεροσκαφών της, παρά την αυξανόμενη υποστήριξη  της από μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV).

Ωστόσο, σύμφωνα με άλλους, "οι καμπάνες συναγερμού" απέχουν ακόμη από την πραγματικότητα, ισχυριζόμενοι ότι τα UAV παρέχουν πολλά πλεονεκτήματα στην Τουρκία τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα καθώς γίνονται αναπόσπαστο μέρος των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας

Ο Τούρκος Arda Mevlütoğlu, ειδικός στον τομέα της αεροπορίας, του διαστήματος, της αμυντικής  πολιτικής και  τεχνολογίας, δήλωσε ότι η Τουρκία μπορεί εύκολα να αντιμετωπίσει το κενό της αεροπορική ισχύος που μπορεί να προκύψει σε σχέση με γειτονικές χώρες, με την αποτελεσματική χρήση του ηλεκτρονικού πολέμου (EW), μεγάλου βεληνεκούς οπλικά συστήματα ακριβείας και προηγμένα drones που παράγονται από την τοπική αμυντική βιομηχανία.

Ο Mevlütoğlu είπε ότι προσωπικά αναμένει από την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία να γίνει μια δύναμη που εκμεταλλεύεται το πλήρες δυναμικό όλων των τύπων μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων, συστημάτων EW και οπλικών συστημάτων ακριβείας, λειτουργώντας ως ένας ενιαίος φορέας, που «μπορεί να διασυνδέσει όλα αυτά τα συστήματα ώστε να επικοινωνούν μεταξύ τους».

Η πολεμική αεροπορία της χώρας διαθέτει σήμερα περίπου 240 F-16C / Ds και περίπου 30 F-4E. Τα F-4E βρίσκονται στο τέλος της διάρκειας ζωής τους, δήλωσε ο Mevlütoğlu, ενώ περίπου 35 αεροσκάφη του στόλου F-16 είναι μοντέλα Block 30 που λαμβάνουν δομικές αναβαθμίσεις για παρατεταμένη χρήση.

Ο Ismail Demir, επικεφαλής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB), σημείωσε σε προηγούμενες δηλώσεις ότι οι δομικές αναβαθμίσεις στα αεροσκάφη F-16 Block 30 συνεχίζονται και ότι 1.200 έως 1.500 τεμάχια δομικών εξαρτημάτων ανά αεροσκάφος εκσυγχρονίζονται, ενώ οι εργασίες επισκευής και αντικατάστασης πραγματοποιούνται ως μέρος του έργου.

Το υπόλοιπο του τουρκικού αεροπορικού στόλου είναι πιο μοντέρνο, αποτελούμενο από F-16 των μοντέλων Block 40, Block 50 και Block 50+.

Σύμφωνα με τον Mevlütoğlu, τα F-16 της  τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι ποιοτικά και ποσοτικά ανώτερα από τους γείτονές της, προς το παρόν.

«Ωστόσο, όσον αφορά τις τελευταίες τάσεις στον εξοπλισμό στην περιοχή, αυτή η ανωτερότητα κινδυνεύει να εξαλειφθεί. Η Ελλάδα αποκτά σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη Rafale και αναβαθμίζει τα μαχητικά της F-16 σε επίπεδο Viper, το οποίο είναι πιο προχωρημένο επίπεδο από την Τουρκία», είπε.

Η Αθήνα θέλει επίσης να προμηθευτεί το μαχητικό αεροσκάφος F-35, το πρόγραμμα από το οποίο οι ΗΠΑ εκδίωξαν την Τουρκία, παρά τις εκκλήσεις της χώρας ότι η κίνηση  αυτή δεν είχε νομική βάση.

Μεταξύ άλλων, το Ισραήλ, έχει παραλάβει μαχητικά F-35 τα οποία χρησιμοποιεί σε επιχειρήσεις στην περιοχή

Το Ισραήλ διαθέτει επίσης ένα μεγάλο στόλο μαχητών F-16 και F-15 «χάρη στις ειδικές σχέσεις του με τις Ηνωμένες Πολιτείες» και «εξοπλίζει όλα τα μαχητικά αεροσκάφη με γηγενή όπλα και ηλεκτρονικά συστήματα πολέμου» είπε

Ο Mevlütoğlu συνέχισε λέγοντας ότι, "η Αίγυπτος, μια άλλη σημαντική περιφερειακή δύναμη, επενδύει υπερβολικά στην αεροπορική της δύναμη με συμβόλαια για Su-35 και MiG-29Ms από τη Ρωσία, Rafales από τη Γαλλία, ενώ  αναφέρονται επίσης διαπραγματεύσεις για τα μαχητικά  Typhoons από την Ιταλία. "

Επαναλαμβάνοντας ότι οι τρέχουσες περιφερειακές εξελίξεις φαίνεται να υπονομεύουν την αεροπορική ισχύ της Τουρκίας, ο Mevlütoğlu δήλωσε ότι η χώρα του ωστόσο, ηγείται της προόδου της τεχνολογίας UAV και της τοπικής αμυντικής βιομηχανίας για την κάλυψη νέων αναγκών, οι οποίες βοηθούν την Άγκυρα να καλύψει εύκολα το κενό.

Ο Mevlütoğlu είπε ότι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις (TSK) και ειδικά η πολεμική αεροπορία της Τουρκίας, έχουν πολύ εκτεταμένη εμπειρία στη διεξαγωγή διαφόρων τύπων επιχειρήσεων, τόσο εθνικών όσο και πολυεθνικών, σε μεγάλες γεωγραφικές περιοχές και ότι «αυτή η εμπειρία εκδηλώνεται με την ανάπτυξη εθνικών συστημάτων και λύσεων. "

«Αυτό το γεγονός από μόνο του αποτελεί το κύριο πλεονέκτημα της Τουρκίας», είπε.

Η Baykar και η Turkish Aerospace Industries (TAI), μεταξύ των πρωτοπόρων εταιρειών της τοπικής αμυντικής βιομηχανίας, επένδυσαν σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία UAV ,την οποία η Τουρκία στο παρελθόν δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει  λόγω περιορισμών και εμπάργκο  πωλήσεων από το εξωτερικό.

Τα μη επανδρωμένα οχήματα μάχης Bayraktar TB2 (Tactical Block 2) που αναπτύχθηκαν από την Baykar αρχικά χρησιμοποιήθηκαν σε επιχειρήσεις που αποσκοπούσαν στην εξάλειψη των τρομοκρατών του ΡΚΚ.

Στη συνέχεια απέκτησαν περαιτέρω φήμη όταν λειτουργούσαν ενάντια σε πιο ικανούς στρατιωτικά αντιπάλους , όπως το συριακό καθεστώς που υποστηρίζεται από τη Ρωσία 

Τα ρωσικά συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας, είτε με το συριακό καθεστώς είτε από τις αρμενικές δυνάμεις κατοχής κατά την πρόσφατη σύγκρουση Ναγκόρνο-Καραμπάχ αποδείχθηκαν  ιδιαίτερα ευάλωτα στα UCAV της Τουρκίας.

Τόσο τα  τουρκικά drone όσο και  αυτά του Αζερμπαϊτζάν μαζεύτηκαν με επιτυχία έπληξαν εχθρικά θωρακισμένα οχήματα και συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας.

Μπορεί να μην κατάφεραν να καταστρέψουν ολοκληρωτικά τα εχθρικά άρματα με τις μικρές  εκρηκτικές κεφαλές τους, όπως ένας αντιαρματικός πύραυλος, αλλά κατέστησαν δεκάδες εχθρικά τεθωρακισμένα άχρηστα ουσιαστικά, προκαλώντας τους ανεπανόρθωτες βλάβες

Κατά συνέπεια, η ζήτηση από το εξωτερικό αυξάνεται επίσης καθώς τα παιχνίδια  εντοπισμού και απόκρυψης που παίζονται μεταξύ drone και τεθωρακισμένων εξελίσσονται, ανοίγοντας το δρόμο για την εξαγωγή τους.

Η Πολωνία τον περασμένο μήνα υπέγραψε συμφωνία για την αγορά 24 Bayraktar TB2 UCAV, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που ένα κράτος μέλος του ΝΑΤΟ ή της ΕΕ απέκτησε drone από την Τουρκία. Πιο πρόσφατα την Τρίτη, η Λετονία δήλωσε ότι ενδέχεται επίσης να αποκτήσει τουρκικά ένοπλα αεροσκάφη.

Οι ευρωπαϊκές χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ουγγαρίας, της Αλβανίας, της Λευκορωσίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Βουλγαρίας και της Τσεχικής Δημοκρατίας  με τις οποίες η Τουρκία μοιράζεται καλές σχέσεις σε αμυντικά θέματα, λέγεται ότι είναι μεταξύ δυνητικών πελατών των UAV.

Τα τουρκικά drone χρησιμοποιούνται σήμερα σε Κατάρ, Λιβύη, Ουκρανία και Αζερμπαϊτζάν.

Ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε τον Μάρτιο ότι η Σαουδική Αραβία ενδιαφέρεται επίσης να αγοράσει drone.

Ο Mevlütoğlu, εφιστώντας την προσοχή σε τέτοιες εξελίξεις, είπε ότι τα drone είτε οπλισμένα είτε όχι, μπορούν να λειτουργήσουν με ασφάλεια σε περιοχές όπου υπάρχει φίλια αεροπορική υπεροχή, όπως όταν τα τουρκικά F-16 παρείχαν μια ομπρέλα αέρα από τον εναέριο χώρο της χώρας, ενώ τα UAVs εξάλειψαν εχθρικά στοιχεία στη Συρία.

Οι αποστολές καταστολής της εχθρικής αεράμυνας (SEAD),οι οποίες συμβατικά πραγματοποιούνται από μαχητικά αεροσκάφη, εκτελέστηκαν από τουρκικά Anka-S και TB2s.

Η χρήση τους αποτέλεσε ένα καλό παράδειγμα της περίπλοκης και ευρύτερης χρήσης των drone, τα οποία επωφελήθηκαν τόσο από τα μαχητικά αεροσκάφη όσο και από τα στοιχεία του ηλεκτρονικού πολέμου που αντιπαρατέθηκαν με τα ρωσικά συστήματα.

Παρόλο που η περιορισμένη επίδοση και η επίγνωση της κατάστασης των drones, τα καθιστούν ευάλωτα στο σύγχρονο πεδίο της μάχης σε συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας και μαχητικά αεροσκάφη, ειδικά αυτά που λειτουργούν και διοικούνται από καλά εκπαιδευμένο προσωπικό, ο Mevlütoğlu είπε ότι αν τα UAV υποστηρίζονται από προηγμένα συστήματα EW και είναι εξοπλισμένα με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, «μπορεί πράγματι να αποτελέσουν απειλή και για εχθρικά μαχητικά αεροσκάφη».

«Αυτή η ικανότητα απαιτεί εκτεταμένη ανάπτυξη και δοκιμές και δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί», είπε. Ως εκ τούτου, η Τουρκία εργάζεται για τη βελτίωση των δυνατοτήτων της σχεδόν χωρίς διακοπή, δοκιμάζοντας τη νέα τεχνολογία σχεδόν κάθε μήνα.

Η χώρα έχει ήδη δοκιμάσει νέες εκδόσεις του έξυπνου υποπυρομαχικού MAM-L (MAM), ενός συστήματος καθοδήγησης με λέιζερ που παράγεται για οπλισμένα drone,  και μαχητικά αεροσκάφη από μια άλλη τουρκική αμυντική βιομηχανία, τη Roketsan και έχει χρησιμοποιηθεί κατά του συριακού καθεστώτος .

Το MAM-L είναι η θερμοβαρική παραλλαγή, ενώ το MAM-C είναι  εκρηκτικό βλήμα. Το μεγαλύτερο μέρος των MAM-T, χρησιμοποιείται σε μεγάλη απόσταση.

Το Akıncı, ένα πρωτοποριακό UCAV από τον φημισμένο προγραμματιστή TB2, πέρασε με επιτυχία μια δοκιμή πυροδότησης χρησιμοποιώντας τις τελευταίες εκδόσεις του MAM τον Απρίλιο.

Αναμένεται ότι το αεροσκάφος θα μεταφέρει επίσης ευρύτερα είδη πυρομαχικών, συμπεριλαμβανομένων των πυραύλων καθοδήγησης με λέιζερ Cirit της Roketsan και των αντιαρματικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς (L-UMTAS), των Bozok WVRAAM (βλήματα αέρος- αέρος σε οπτικό εύρος) και Bozdoğan και Gökdoğan BVRAAM (βλήματα αέρος-αέρος πέρα από τον ορίζοντα), που αναπτύχθηκαν με πόρους από το Συμβούλιο Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας της Τουρκίας (TÜBITAK) και το Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης Αμυντικών Βιομηχανιών (SAGE), βλήματα standoff (SOM) και η σειρά  βομβών Mark 80 (βόμβες γενικής χρήσης MK-81, MK-82, MK-83).

Είναι αλήθεια ότι τα τουρκικά drones δημιούργησαν ένα όνομα γύρω από τον εαυτό τους, ανατρέποντας ισχύοντα δόγματα  όπως ο καλύτερος κυνηγός αρμάτων  είναι ένα άλλο άρμα.

Δημιούργησαν επίσης νέα ερωτήματα σχετικά με το αν η αεροπορική μάχη θα περιλαμβάνει μη επανδρωμένα σκάφη εκτός από τα συμβατικά μαχητικά  αεροσκάφη, ενώ είναι επίσης αλήθεια ότι η Τουρκία θα ακολουθήσει τον δικό της τρόπο, σχεδιάζοντας τις δικές της ιδέες όταν πρόκειται για το μέλλον της αεροπορικής της ισχύος.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παγκοσμιοποίηση 0

Το είπαν και γίνεται-”Φωτιά” σε ολόκληρη την Βρετανία και Β.Ιρλανδία ενώ εκατοντάδες ακραίοι μουσουλμάνοι ουρλιάζουν " Αλλάχ Αλμπάρ" ( Νέα Βίντεο)

Τραυματίστηκαν αστυνομικοί ενώ σε απόγνωση είναι η νέα βρετανική κυβέρνηση υλοποιεί συνεχείς συνεδριάσεις ενώ δόθηκαν...