Πρόβλημα αντιμετωπίζει η προοπτική αναθέσεως στην ΕΑΒ νέας συμβάσεως κατασκευής υποσυγκροτημάτων του μαχητικού F-16 από την Lockheed Martin, εξαιτίας αντιδράσεων των συνδικαλιστικών οργάνων της ελληνικής εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, με σκοπό την προετοιμασία της επανέναρξης κατασκευής των κεντρικών συγκροτημάτων ατράκτου του αεροσκάφους για λογαριασμό της Lockheed Martin, η αμερικανική εταιρεία προέβη στην πρόσληψη 15 περίπου ατόμων με τα σχετικά προσόντα, που κρίνονται απαραίτητα επειδή τα τελευταία έτη αποχώρησε σημαντικός αριθμός εργαζομένων της ΕΑΒ με τριβή στο αντικείμενο.
Προ διετίας είχε ανακοινωθεί από την Lockheed Martin η επανέναρξη της γραμμής παραγωγής F-16, στο πλαίσιο της οποίας η ΕΑΒ επρόκειτο να αναλαμβάνει εκ νέου τη συναρμολόγηση υποσυγκροτημάτων τους ως μοναδικός προμηθευτής για την παγκόσμια αγορά. Η ομάδα των ειδικών προσελήφθη με σύμβαση έργου από την αμερικανική εταιρεία προκειμένου να υποστηρίξει τις εργασίες της ΕΑΒ και στις 1 Ιουνίου επρόκειτο να αρχίσει την διαδικασία προετοιμασίας ενός μηνός από προσωπικό της Lockheed Martin. Θα ακολουθούσε περίοδος ενός μηνός με Εκπαίδευση Επ’ Έργω (On the Job Training) υπό την επίβλεψη Αμερικανών και ακολούθως η συγκεκριμένη ομάδα θα αναλάμβανε πλήρως την επίβλεψη του έργου, σύμφωνα με την ιστοσελίδα doureios.com και τον Σάββα Δ. Βλάσση.
Ωστόσο κατά πληροφορίες, τα συνδικαλιστικά όργανα αντέδρασαν και έχουν απαγορεύσει την είσοδο των συγκεκριμένων ατόμων στην εταιρεία, απαιτώντας την πρόσληψη προσωπικού απευθείας από την ΕΑΒ. Σημειώνεται ότι τα συγκεκριμένα άτομα που έχουν προσληφθεί από την Lockheed Martin έχουν τα σχετικά προσόντα ενώ είναι σε μεγάλο βαθμό πρώην εργαζόμενοι της ΕΑΒ. Σχετική διαδικασία νέων προσλήψεων για την ΕΑΒ βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη αλλά είναι σαφές ότι το νέο προσωπικό δεν έχει εμπειρία και προσόντα για να υποστηρίξει το συγκεκριμένο κατασκευαστικό έργο. Από την πλευρά της, η Lockheed Martin που έχει επιλέξει την ΕΑΒ ως αποκλειστικό προμηθευτή για τα εν λόγω συγκροτήματα, πρέπει να ανταποκριθεί στις συμβάσεις προμήθειας F-16 νέας κατασκευής που έχει αναλάβει από τρίτες χώρες. Όλα αυτά κινδυνεύουν να τιναχτούν στον αέρα από πλευράς χρονοδιαγράμματος παραδόσεων, λόγω του προβλήματος που ανέκυψε με την ΕΑΒ και της αδυναμίας της διοικήσεως να μεταπείσει τους αντιδρώντες.
H Lockheed Martin έχει εξασφαλίσει τα τελευταία έτη συμβάσεις για F-16 Block 70 από το Μαρόκο (24 αεροσκάφη), Μπαχρέιν (16), την Σλοβακία (14), την Βουλγαρία (8 με πιθανή προσθήκη 8 επιπλέον) και τις Φιλιππίνες (66). Για όλα αυτά τα αεροσκάφη, η ΕΑΒ μπορεί να αναλάβει την κατασκευή των σχετικών υποσυγκροτημάτων της ατράκτου του αεροσκάφους. Για την ανανέωση του σχετικού έργου, η Lockheed Martin πρόκειται να αναθέσει νέα σύμβαση στην ΕΑΒ, της τάξεως των 95 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Lockheed Martin σχεδιάζει να ακυρώσει το καθεστώς αποκλειστικού προμηθευτή συγκροτημάτων F-16 της ΕΑΒ, αναθέτοντας σχετικό έργο μελλοντικώς και στην Πολωνία. Προφανώς το τελευταίο σχετίζεται και με βιομηχανικά ανταλλάγματα για την προμήθεια μαχητικών F-35 από την Βαρσοβία.