Σε άρθρο δημοσιογράφου της εγκρίτου εφημερίδας “H ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”, η τιμημένη και ιστορική ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΤΟΥ ΤΣΟΛΙΑ, χαρακτηρίζεται ως γελοία και γυναικεία , επισημαίνοντας ότι οι Εύζωνες ντύνονται γυναικεία από την μέση και κάτω με μίνι φούστα, καλτσόν και χοντροπάπουτσα (τσαρούχια) και προτείνει στην Εξοχοτάτη κυρία Πρόεδρο της Δημοκρατίας μια ανανέωση της Ευζωνικής στολής . ΕΚΤΙΜΩ ΟΧΙ ΠΟΛΥ ΕΜΒΑΘΗΣ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ …..από «δημοσιογράφο» έγκριτου εφημερίδος και πιστεύω οχι με εμπάθεια και αντιμιλιταριστικη αντιληψη .
Η Ευζωνική στολή αποτελεί ένα από τα εθνικά μας Σύμβολα που συνδέεται με θυσίες, αίμα, στιγμές δόξας, εθνικές μνήμες, υπερβάσεις και εθνικά οράματα στην νεότερη ιστορία του ΕΘΝΟΥΣ . Ως εκ τούτου κάθε προσπάθεια λοιδορίας ή απαξίωσης των εθνικων μας Συμβόλων, έστω και χωρίς πρόθεση, προσβάλλουν βάναυσα το εθνικό μας συναίσθημα, την τιμή και αξιοπρέπεια του Ελληνισμού και τις Ένοπλες Δυνάμεις μας.
Ωφείλατε ιστορικά να γνωρίζετε…… ότι η φουστανέλα, σύμφωνα με ιστορικούς, ανάγει την ιστορική προέλευση της, ως εξέλιξη ενδυμασίας ακόμη και στην εποχή της αρχαιότητας και συγκεκριμένα από τον ανδρικό δωρικό χιτώνα.
Ωφείλατε να γνωρίζετε……….ότι η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ, κρύβει από….. «κάτω» της, πολύ ΑΝΔΡΙΣΜΟ , τόσο που δεν φαντάζεσαι κύριε δημοσιογράφε και είναι η «αιτία» που εσεις σήμερα, έχετε την ΕΥΚΑΙΡΙΑ , ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ να τη ΛΟΙΔΟΡΕΙΤΕ!!!
ΑΥΤΗ Η ΤΙΜΗΜΕΝΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ , ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΥΤΗ Η ΤΙΜΗΜΕΝΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΕΓΡΑΨΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΔΟΞΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ ,ΣΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ, ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ ΕΥΖΩΝΩΝ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ………ΠΟΥ ΕΙΔΑΤΕ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΕΩΣ;………
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΗ «ΦΟΥΣΤΑ» ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ,ΥΜΝΟΛΟΓΕΙΤΕ, ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΦΘΑΣΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ …. ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΥΠΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ……ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΑ , ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ,ΔΕΝ ΤΙΜΟΥΝ ΤΑ «ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ ΤΟΥΣ»…….
Είναι εθνικά ωφέλιμο ότι πριν από κάθε αναφορά σε τέτοιας μορφής θέματα, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο η Ελληνική ιστορία, τα ήθη και έθιμα και η πατριδογνωσία, καθόσον η ζημιά που γίνεται, έστω και μη ηθελημένα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για το εθνικό φρόνημα του απανταχού Ελληνισμού, ιδιαίτερα σήμερα στις δύσκολες και μουντές στιγμές που διέρχεται η χώρα .
Η επιχειρούμενη προσπάθεια ,από ορισμένους «πρόθυμους» και οπαδούς της παγκοσμιοποίησης , αποεθνικοποίησης και η “μιθριδατοποίηση” του Ελληνικού λαού, με την βεβήλωση εθνικών συμβόλων και τη διαχυση του δηλητηριου της δειλίας που διαχεουν στην ΠΑΤΡΙΔΑ μας , δεν πρέπει να περάσει στην κοινωνία μας .
ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ οι εύζωνοι (ευ + ζώνες = οι καλά ζωσμένοι) είναι επίλεκτοι στρατιώτες του ελληνικού στρατού, ευρύτερα γνωστοί ως τσολιάδες, από τη στολή που καθιερώθηκε επίσημα από τον Βασιλέα Όθωνα της Ελλάδας, την οποία έφερε και ο ίδιος σε επίσημες εμφανίσεις. Στις μέρες μας «εύζωνες» καλούνται οι στρατιώτες της Προεδρικής Φρουράς, οι οποίοι εκτελούν αποστολές συμβολικού χαρακτήρα, με κεντρική τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη και του Προεδρικού Μεγάρου. Οι εύζωνοι είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία που φέρουν. Η φουστανέλα σχεδιάστηκε ως στολή για την Ανακτορική παλιότερα και σήμερα Προεδρική Φρουρά. Βάση για τη δημιουργία της στολής των ευζώνων αποτέλεσε η φουστανέλα της Ναυπάκτου, που θεωρείται ο νεότερος τύπος φουστανέλας και κατά τα παλιότερα χρόνια εντοπιζόταν σε ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τη Θεσσαλία. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συμβολισμών που αποδίδονται στα χαρακτηριστικά της ευζωνικής στολής. Για παράδειγμα, ο αριθμός των δίπλων της φουστανέλας φημολογείται πως είναι ίσος με τη διάρκεια (σε έτη) της περιόδου της Τουρκοκρατίας, δηλαδή 400. Παρόλ’ αυτά, οι φουστανέλες που φέρουν στις μέρες μας οι εύζωνοι σπάνια έχουν ακριβώς 400 δίπλες.
Τα υπόλοιπα μέρη που συγκροτούν την ευζωνική στολή είναι:
Το φάριο (ή φάρεο). Είναι το καπέλο του εύζωνα. Το φάριο έχει κόκκινο χρώμα και είναι κατασκευασμένο από τσόχα. Στη θέση του μετώπου φέρει το ελληνικό εθνόσημο. Χαρακτηριστικό κομμάτι του φάριου αποτελεί η μακριά μαύρη φούντα, κατασκευασμένη από μετάξι. Το σχήμα της θεωρείται πως συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού .
Το πουκάμισο. Είναι λευκού χρώματος και έχει χαρακτηριστικά μεγάλο άνοιγμα μανικιών. Το λευκό χρώμα, το οποίο κυριαρχεί σε ολόκληρη την ευζωνική στολή, θεωρείται πως συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών αγώνων.
Η φέρμελη. Είναι το γιλέκο του εύζωνα. Αποτελεί το δυσκολότερο, όσον αφορά την κατασκευή του, κομμάτι της ευζωνικής στολής. Διαθέτει λευκά και επίχρυσα νήματα, με τα οποία απεικονίζονται σχέδια λαογραφικής σημασίας. Ένα από αυτά αποτελούν τα αρχικά Χ και Ο, τα οποία θεωρείται ότι αντιστοιχούν στις λέξεις χριστιανός και ορθόδοξος.
Οι κάλτσες. Είναι λευκές και κατασκευασμένες από μαλλί. Κάθε εύζωνας φέρει από δύο κάλτσες σε κάθε πόδι. Οι κάλτσες στηρίζονται στη μέση του εύζωνα, κάτω από τη φουστανέλα, με τη βοήθεια μιας δερμάτινης ζώνης που ονόμάζεται ανάσπαστος.
Οι καλτσοδέτες. Είναι μαύρου χρώματος και κατασκευασμένες από μετάξι.
Τα τσαρούχια. Είναι τα υποδήματα του εύζωνα. Είναι κόκκινου χρώματος και κατασκευασμένα από δέρμα. Στη σόλα κάθε τσαρουχιού βρίσκονται καρφωμένα περίπου 60 καρφιά (προκαδούρες), τα οποία είναι υπεύθυνα για τον επιβλητικό ήχο που ακούγεται κατά το βηματισμό ενός εύζωνα. Κατά μέσο όρο, το κάθε τσαρούχι ζυγίζει τρία κιλά. Χαρακτηριστικό κομμάτι των τσαρουχιών αποτελούν οι μαύρες φούντες στις οποίες καταλήγουν οι μύτες τους. Θεωρείται πως η αρχική τους χρήση ήταν να κρύβονται σε αυτές μικρά κοφτερά αντικείμενα που θα μπορούσαν αιφνιδιαστικά να τραυματίσουν τον εχθρό σε μία «σώμα με σώμα» μάχη. Άλλη άποψη είναι ότι οι φούντες προστάτευαν τα δάχτυλα των ποδιών από το χιόνι και τα κρυοπαγήματα.
Οι δερμάτινες φυσιγγιοθήκες.
Οι εύζωνοι που φυλάσσουν το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη φέρουν την επίσημη στόλη μόνο τις Κυριακές ή κατά τη διάρκεια εθνικών εορτών. Τις υπόλοιπες μέρες φέρουν την καθημερινή ευζωνική ενδυμασία. Σε αυτήν το λευκό πουκάμισο, η φέρμελη και η φουστανέλα αντικαθίστανται από τον ντουλαμά, τη χαρακτηριστική στολή των αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα, βασισμένη στην παραδοσιακή ενδυμασία του χωριού Άλωνα Φλώρινας. Ο χειμερινός ντουλαμάς είναι σκούρου μπλε χρώματος, ενώ ο θερινός ανοικτού καφέ. Σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις της Προεδρικής Φρουράς ορισμένοι εύζωνοι φέρουν τις παραδοσιακές στολές της Κρήτης , του Αιγαίου και του Πόντου, ως αναγνώριση της συμβολής αυτών των περιοχών στους εθνικούς αγώνες. Μια παραλλαγή της ευζωνικής ενδυμασίας (την οποία έφερε και ο Όθων) συναντάται στους αξιωματικούς της φρουράς, οι οποίοι δε φορούν κάλτσες, καλτσοδέτες και τσαρούχια, αλλά περισκελίδα (παντελόνι), μακρύτερη φουστανέλα και σταβάλια (μπότες).