Τεχνολογία

Αλλάζει η ναυτική βιομηχανία: Aρμάδα ρομποτικών πλοίων εξαπολύεται στους ωκεανούς

Το σχέδιο της Ocean Infinity για εξερεύνηση των ωκεανών μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ένας στόλος ρομποτικών πλοίων χωρίς πλήρωμα, θα εξαπολυθεί σε παράκτιες περιοχές για να επιθεωρεί αιολικές φάρμες και υποθαλάσσιες υποδομές της πετρελαϊκής βιομηχανίας.

Η “Armada” όπως ονομάστηκε, θα αποτελείται από 23 πλοία και το πρώτο σάλπαρε από τη Νορβηγία. Εκ πρώτης ματιάς μοιάζει με ένα οποιοδήποτε άλλο πλοίο, αλλά ξεχωρίζει λόγω της τεχνολογίας του που περιλαμβάνει κάμερες, μικρόφωνα, ραντάρ, GPS και δορυφορικές επικοινωνίες. Το πλοίο με το έντονο πράσινο χρώμα, έχει μήκος 78 μέτρων και για το παρθενικό του ταξίδι έχει μόλις 16 άτομα πλήρωμα, σε αντίθεση με ένα συμβατικό που θα απαιτούσε 40-50.

 

Οι εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Southampton της Αγγλίας μοιάζουν σαν σετ γυρισμάτων επιστημονικής φαντασίας. Υπάρχουν 20 “γέφυρες” για τον έλεγχο των πλοίων, κάθε μία με οθόνες αφής και χειριστήρια που θυμίζουν gaming. Οι χειριστές περιβάλλονται από οθόνες που μεταδίδουν σε ζωντανή ροή τις κάμερες του σκάφους και έχουν διαθέσιμα δεδομένα από ένα σωρό αισθητήρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχουμε ήδη αυτόματους πιλότους που επιτρέπουν στα πλοία να ακολουθήσουν μόνα τους μία πορεία. Αυτή δεν είναι πρόκληση. Η πρόκληση έρχεται όταν αλληλεπιδρούν με άλλα πλοία ή μπαίνουν σε ένα λιμάνι ή όταν υπάρχουν απρόβλεπτες καταστάσεις και κακός καιρός. Στο τέλος, αυτό θα οδηγήσει σε ασφαλέστερη, πιο αποδοτική και πιο πράσινη μετακίνηση στο νερό. Είμαι σίγουρος για αυτό.

Ό,τι κάνουμε ξεκινάει από την οπτική της ασφάλειας. Όταν το σκάφος είναι στη θάλασσα, δεν υπάρχει κανείς να διορθώσει κάτι αν πάει στραβά, οπότε πρέπει να έχεις εναλλακτικά συστήματα που είναι έτοιμα να επέμβουν. Αυτό το σκάφος έχει κατασκευαστεί σε δύο μισά, με δύο από τα πάντα. Το έξυπνο κομμάτι είναι το software που επιτρέπει στο πλοίο να αλλάξει τα συστήματά του.

Προς το παρόν ο νόμος της θάλασσας ορίζει πως τα μεγαλύτερα πλοία πρέπει να έχουν καπετάνιο στη θάλασσα. Ωστόσο ο International Maritime Organization (IMO) είναι πρόθυμος να το αλλάξει αυτό.

Θα μελετήσουμε το ρόλο του καπετάνιου και των αξιωματικών του σκάφους, στο πλαίσιο ενός απομακρυσμένου κέντρου ελέγχου. Έρχεται μία τεράστια αλλαγή στη βιομηχανία και οι κυβερνήσεις προφανώς δε θέλουν να χάσουν την ευκαιρία. Θέλουν να δουν εταιρίες να επενδύουν εγχώρια και να χειρίζονται τα πλοία τους εγχώρια. Έχουμε στείλει δορυφόρους στην άκρη του Ηλιακού συστήματος, οπότε μπορούμε να κάνουμε και αυτό.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ