Ένα AI drone που αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης, κέρδισε σε αγώνα τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές. Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης Swift αντιδρά σε πραγματικό χρόνο στα δεδομένα που συλλέγει από την ενσωματωμένη κάμερα του drone, σε συνδυασμό με αισθητήρες επιτάχυνσης και ταχύτητας. Ένα νευρωνικό δίκτυο αναγνωρίζει τη θέση του drone από τα δεδομένα της κάμερας και όλα αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για να σχεδιάσουν τη βέλτιστη διαδρομή.
Τα φυσικά σπορ είναι πιο δύσκολα για την AI επειδή είναι λιγότερο προβλέψιμα από τα video games. Δεν υπάρχει τέλεια γνώση για το drone και τα περιβαλλοντικά μοντέλα και έτσι η AI πρέπει να μάθει να αλληλεπιδρά με το φυσικό κόσμο. – Davide Scaramuzza, Robotics and Perception Group, University of Zurich
Αντί όμως να αφήσουν το AI drone να χτυπάει σε τοίχους για ένα μήνα, μέχρι η AI να μάθει την πίστα, οι ερευνητές προσομοίωσαν την πίστα εικονικά και η AI χρειάστηκε μόλις μία ώρα εκπαίδευσης. Έπειτα, αγωνίστηκε εναντίον του Alex Vanover, πρωταθλητή Drone Racing League 2019, του Thomas Bitmatta, πρωταθλητή MultiGP Drone Racing 2019 και του Marvin Schaepper, τρεις φορές πρωταθλητή Ελβετίας.
Το Swift σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, ξεπερνώντας τους ανθρώπους κατά μισό δευτερόλεπτο. Ωστόσο οι άνθρωποι αποδείχτηκαν πιο ευέλικτοι στις εναλλασσόμενες συνθήκες κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Τα drones έχουν περιορισμένη μπαταρία, χρειάζονται σχεδόν όλη την ενέργειά τους για να παραμείνουν απλά στον αέρα. Έτσι, πετώντας ταχύτερα, αυξάνουμε την αποτελεσματικότητά τους.
Η έρευνα θα συνεχιστεί για να αναπτυχθεί ο αλγόριθμος έτσι ώστε να χρησιμοποιείται σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, παρακολούθηση δασών και παραγωγή ταινιών.