Τεχνολογία

Κινέζοι ερευνητές έφτιαξαν την πυκνότερη μπαταριά λιθίου στον κόσμο

Μια ομάδα ερευνητών από το Ινστιτούτο Φυσικής της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών κατάφερε ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, εξελίσσοντας πέρα από τα σημερινά δεδομένα τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου.

Περνώντας σε λεπτομέρειες, η ομάδα δημιούργησε μια μπαταρία λιθίου με εκπληκτική ενεργειακή πυκνότητα 711 Wh/kg (βατώρες ανά κιλό). Πρόκειται για νέο σημείο αναφοράς, επισκιάζοντας κατά πολύ το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε μια ομάδα του Πανεπιστημίου Dalhousie του Καναδά, η οποία πέτυχε 575 Wh/kg μόλις πέρυσι. Η μπαταρία της κινεζικής ομάδας πέτυχε επίσης την εντυπωσιακή ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα των 1.653,65 Wh/λίτρο, γεγονός που την καθιστά την μπαταρία λιθίου με την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που έχει καταγραφεί ποτέ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Για να αντιληφθείτε πόσο σημαντικό είναι το επίτευγμα, οι τελευταίας γενιάς 4680 κυψέλες της Tesla έχουν ενεργειακή πυκνότητα μεταξύ 272 και 296 Wh/kg. Αυτό σημαίνει ότι η κυψέλη μπαταρίας της κινεζικής ερευνητικής ομάδας διαθέτει πάνω από διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα, υποσχόμενη πολύ μεγαλύτερη ισχύ και σημαντικά μικρότερο βάρος. Θεωρητικά θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα για συσκευές όπως οι φορητοί υπολογιστές, κάνοντας την μπαταρία τους να κρατά πολύ περισσότερο ή μειώνοντας το βάρος τους. Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ήταν επίσης καθοριστική, αφού θα πολλαπλασίαζε τα χιλιόμετρα ανά φόρτιση. Προφανώς, όμως, από τη θεωρία στην πράξη πρέπει να ξεπεραστούν μερικά αξιοσημείωτα εμπόδια.

Ενώ τα επιτεύγματα είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακά, οι ερευνητές αναγνώρισαν ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν προτού αυτή η μπαταρία υψηλής απόδοσης γίνει εμπορικό προϊόν. Ειδικότερα, παραμένουν αναπάντητα αρκετά ερωτήματα σχετικά με το πόσο γρήγορα θα χαλά/φθείρεται και με το πόσο ασφαλής είναι από άποψη θερμοκρασιών.

Παράλληλα, η πρωτότυπη κυψέλη που έσπασε το ρεκόρ απαιτούσε περίπλοκες τεχνολογίες, όπως η προετοιμασία ηλεκτροδίων υψηλού φορτίου και η χρήση ειδικού ηλεκτρολύτη, γεγονός που την καθιστά επί του παρόντος πολύ ακριβή.

Ωστόσο, η ομάδα παραμένει αισιόδοξη, δηλώνοντας στο επιστημονικό της έγγραφο ότι αυτή η τεχνολογία μπαταρίας εξαιρετικά υψηλής ενεργειακής πυκνότητας θα μπορούσε ενδεχομένως να καλύψει τις επείγουσες ανάγκες της Κίνας σε εξειδικευμένα σενάρια, όπως αποστολές στο βάθος του διαστήματος ή μελλοντικές ηλεκτρικές αερομεταφορές.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ