Η Zenvo Automotive είναι μία δανική κατασκευάστρια αυτοκίνητων, την οποία οι περισσότεροι δεν έχουν ακούσει ποτέ. Για πάνω από μία δεκαετία μετά την ίδρυσή της το 2004, η Zenvo παρήγαγε μόλις 5 supercars ανά έτος. Το 2021 όμως, οι Δανοί αναβάθμισαν το εργοστάσιό τους εν όψει προετοιμασιών για το νέο, πολύ φιλόδοξο υβριδικό hypercar τους: το Aurora.
Το Aurora θα παραχθεί σε ένα σχετικά μεγάλο νούμερο, αφού 100 τέτοια αυτοκίνητα αναμένεται να βγουν από το εργοστάσιο. Ήδη το 30% αυτού του αριθμού έχει κρατηθεί από ενδιαφερόμενους. Η ανακοίνωση του Aurora έλαβε χώρα στις 14 Μαρτίου, ωστόσο η πλήρης παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί φέτος τον Αύγουστο.
V12 Κινητήρα και Σασμάν της Zenvo
Πηγαίνοντας κόντρα στην τάση την αγοράς να παράγει όλο και μικρότερους κινητήρες που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, η Zenvo θα εγκαταστήσει στο Aurora έναν τεράστιο V12 κινητήρα. Πρόκειται για αναβάθμιση συγκριτικά με το 2023 Zenvo TSR-GT, το οποίο διαθέτει έναν V8 κινητήρα των 5,8 λίτρων με διπλό τούρμπο και ιπποδύναμη 1.340.
Το δανικό μοντέλο αυτό μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα 420 χλμ/ώρα. Ο νέος όμως κινητήρας είναι ακόμη μεγαλύτερος, αφού είναι 6 λίτρα και έχει 12 κυλίνδρους. Το διπλό τούρμπο θα παραμείνει και στο Aurora, ωστόσο αναμένεται ότι το αμάξι θα παράγει λιγότερους ρύπους εξαιτίας ενός ηλεκτρικού συστήματος ισχύος, το οποίο και θα καθιστά το αμάξι υβριδικό.
Η Zenvo υιοθέτησε έναν αρθρωτό σχεδιασμού σασιού για τον πυρήνα του Aurora. Οι Δανοί χρησιμοποίησαν άφθονο ανθρακόνημα για τον σκελετό, με αποτέλεσμα να μειώσουν αρκετά το βάρος και να αυξήσουν την ακαμψία.
Το σύστημα μετάδοσης ταχυτήτων θα κατασκευάζεται από την Zenvo, πράγμα που θα το κάνει ακόμη πιο ιδιαίτερο.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Jes Sverdrup, δήλωσε, "Αυτό το αυτοκίνητο έρχεται από το πάθος που τρέφει βαθιά μέσα της η οικογένεια της Zenvo και συμβαδίζει με την νοοτροπία μας 'χαμόγελα για κάθε χιλιόμετρο'. Το 2023 θα είναι πραγματικά ένα πολύ ενδιαφέρον έτος."
Περιορισμένη Ταχύτητα;
Όσοι τυχεροί αγοράσουν το Zenvo Aurora θα πρέπει να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, την Agil, η οποία είναι σχεδιασμένη να κυριαρχήσει στην πίστα και την έκδοση Tur, η οποία οδηγείται νόμιμα και σε δημόσιους δρόμους.
Η έκδοση πίστας αναμένεται να ξεπερνά τα 400 χλμ/ώρα, ωστόσο η Agil πιθανότητα θα έχει "ταβάνι" κοντά σε αυτό το νούμερο. Εννοείται πως αυτός είναι ένας σχετικά ανούσιος "περιορισμός", δεδομένου πως το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να κινείται νόμιμα παντού.