Όπως κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, έτσι και η Alfa Romeo, έχει επιτυχημένα και αποτυχημένα μοντέλα. Ένα από τα πρόσφατα εύστοχα παραδείγματα είναι το 4C, ένα Alfa Romeo που δεν κατάφερε να τα πάει καθόλου καλά στην εμπορική του πορεία.
Το αμάξι έκανε το ντεμπούτο του το 2013, ενώ μετέπειτα η εταιρεία πρόσθεσε και την 4C Spider έκδοση στην αγορά. Μετά από χρόνια κακών κριτικών και σχολίων, η ιταλική μάρκα απέσυρε τα μοντέλα μια για πάντα. Για να δούμε όμως, γιατί το Alfa Romeo 4C απογοήτευσε τόσο κόσμο;
Μέτρια Απόδοση
Το καλύτερο κομμάτι αυτού του αυτοκινήτου είναι αδιαμφισβήτητα η απόδοσή του. Ωστόσο ακόμη και το σημαντικότερο πλεονέκτημά του Alfa Romeo 4C έχει τα θεματάκια του…
Το διθέσιο μοντέλο έρχεται με έναν κινητήρα 1,7 λίτρων των 237 ίππων και των 350 Nm ροπής. Να σημειώσουμε επίσης πως πρόκειται και για ένα πισωκίνητο όχημα.
Στην πράξη το 4C είναι ένα αρκετά γρήγορο αμάξι, το οποίο μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε 4,3 δευτερόλεπτα. Διανύει 400 μέτρα σε 13,9 δευτερόλεπτα, ενώ σε αυτό το διάστημα μπορεί να φτάσει ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ/ώρα. Μέχρι το τέλος του αυτοκινήτου το 2020, η απόδοσή του παρέμεινε η ίδια.
Το πρόβλημα ωστόσο που παρατήρησαν πολλοί οδηγοί είναι πως το 4C δεν παραδίδει μία ομαλή οδηγική εμπειρία. Ένα από τα παράπονα για παράδειγμα είναι πως το τιμόνι δεν είναι όσο ανταποκρίσιμο ήθελαν οι οδηγοί. Για αυτό και θεωρείται από πολλούς καλή επιλογή μόνο για όσους νοιάζονται αποκλειστικά για ταχύτητα. Αλλά εννοείται πως η αγορά δεν αποτελείται μόνο από αυτούς…
Εσωτερικό με "Θεματάκια" και Πολύ Ακριβό!
Εξωτερικά δεν θα μιλήσουμε πολύ για το Alfa Romeo 4C. Με μία μικρή έρευνα μπορεί κανείς να παρατηρήσει και μόνος του πόσο υποκειμενικός είναι ο σχεδιασμός του. Κάποιοι τον λατρεύουν, άλλοι τον μισούν και υπάρχει και κόσμος που έχει ανάμεικτα συναισθήματα για αυτόν.
Εσωτερικά όμως υπάρχουν αντικειμενικά προβλήματα. Αρχικά ο χώρος είναι αρκετά μικρός, ακόμη και εάν τον συγκρίνουμε με άλλα, πολύ στενά supercars. Επιπλέον, πολλοί παραπονιούνται πως ο σχεδιασμός και τα ηλεκτρονικά είναι ξεπερασμένα, αναμένοντας κάτι καλύτερο από την εταιρεία.
Όλα αυτά και πολλά άλλα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην πορεία του Alfa Romeo 4C στην παγκόσμια αγορά. Εν τέλει το ιταλικό υπεραυτοκίνητο δεν κατάφερε να νικήσει τον ανταγωνισμό στο εύρος τιμής του. Αυτός είναι πιθανότητα και ο κυριότερος λόγος της αποτυχίας του. Με τιμή μεταξύ 60 και 100 χιλιάδες ευρώ (στην Ευρώπη), πολλοί επέλεξαν διαφορετικές επιλογές για το νέο τους supercar.