Θυμηθείτε τη σκηνή στην ταινία Top Gun: Maverick, ο σμηναγός Pete "Maverick" Mitchell πιλοτάρει το υπερηχητικό αεροπλάνο SR-72 "Darkstar" και πατάει το μοχλό ώθησης των κινητήρων μέχρι τέρμα προς τα εμπρός. Οι κινητήρες αναφλέγονται σε μια πύρινη έκρηξη που εκτοξεύει τον Maverick στα 10 Mach.
Το σύστημα πρόωσης που επικεντρώνεται γύρω από το SR-72 Darkstar (ένα αεροπλάνο που είναι μόνο μια ιδέα) είναι ένας συνδυασμένος κύκλος που βασίζεται σε τουρμπίνα, ο οποίος συγχωνεύει έναν στροβιλοκινητήρα με ένa ramjet (αεριωθούμενο κινητήρα).
Παρόλο που δεν υπάρχει αεροσκάφος στο στάδιο της παραγωγής με αυτό το παράλογο σύστημα πρόωσης, βρίσκονται σε εξέλιξη επίγειες δοκιμές.
Η εταιρεία ανάπτυξης υπερηχητικών αεροσκαφών Hermeus Corporation ανέβασε στο Twitter την Πέμπτη ένα βίντεο με έναν από αυτούς τους κινητήρες να μεταβαίνει από τη λειτουργία "turbojet" στην τρελή λειτουργία "ramjet".
Η Hermeus πιστεύει ότι ο κινητήρας θα εκτοξεύσει ένα αεροσκάφος σε λειτουργία turbojet μέχρι την 3η Μαρτίου. Είπαν ότι η μετάβαση σε λειτουργία ramjet θα ωθήσει το αεροσκάφος στις 5 Μαρτίου.
"Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα για να γίνει πραγματικότητα η επιχειρησιακή υπερηχητική πτήση. Οι περισσότερες υπερηχητικές πλατφόρμες χρησιμοποιούν πυραύλους - η δική μας προσέγγιση μας επιτρέπει να χρησιμοποιήσουμε την υπάρχουσα υποδομή σε παραδοσιακά αεροδρόμια", δήλωσε η εταιρεία.
Εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερα για τον τρόπο μετάβασης του κινητήρα:
![](/sites/default/files/styles/default/public/2022-11/2022-11-18_12-22-12.png?itok=nRYEApqW)
Σε χαμηλές ταχύτητες το Chimera βρίσκεται σε λειτουργία στροβιλοκινητήρα - όπως κάθε αεροσκάφος με τζετ. Όμως, καθώς η θερμοκρασία και η ταχύτητα του εισερχόμενου αέρα αυξάνονται, οι στροβιλοκινητήρες φτάνουν στο όριο της απόδοσής τους. Αυτό συμβαίνει περίπου στα 2 Mach.
Το Chimera διαθέτει έναν προ-ψύκτη που μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται στον στροβιλοκινητήρα. Αυτό επιτρέπει στην Hermeus να αποσπάσει λίγο περισσότερη απόδοση από τον στροβιλοκινητήρα πριν από τη μετάβαση σε αεριωθούμενο κινητήρα (ramjet).
Η εταιρεία δήλωσε ότι "θα ξεκινήσει τις πτητικές δοκιμές στα τέλη του 2023".
Ενώ οι ταχύτητες του Darkstar δεν είναι ακόμη εφικτές, τα υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη θα είναι διαθέσιμα στο τέλος αυτής της δεκαετίας και τα υπερηχητικά ταξίδια θα μπορούσαν να είναι μια ιστορία στα μέσα/τέλη του 2030.