Η αιφνίδια εισαγωγή της Audi στα πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μιας και το μοντέλο που κυκλοφόρησε η εταιρεία έχει προκαλέσει ήδη πολύ καλές εντυπώσεις. Το 2022 Audi e-tron GT είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, με πολλά κοινά εξαρτήματα με την εξίσου επιτυχημένη Porsche Taycan. Αν και η εμφάνιση ενός οχήματος είναι κάτι ιδιαίτερα υποκειμενικό, πιστεύουμε πως η σχεδιαστική ομάδα της Audi δεν θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα.
Το ικανότατο ηλεκτρικό Audi έρχεται σε δύο εκδόσεις: την κανονική GT εξοπλισμένη με 522 ίππους και ένα RS μοντέλο με περισσότερη ισχύ 637 αλόγων.
Πανέμορφη Αισθητική
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει σπουδαία δουλειά στον σχεδιασμό του e-tron GT. Δεν υπάρχουν ψεύτικοι αεραγωγοί - ότι βλέπετε είναι μέρος του σχεδιασμού και αποτελεί λειτουργική προσθήκη. Το αυτοκίνητο θα λέγαμε ότι μοιάζει αρκετά με τον σχεδιασμό του A7, αν και σε θέμα διαστάσεων το e-tron GT είναι χαμηλότερο και λίγο πλατύτερο.
Το 2022 RS e-tron GT έρχεται με τροχούς AERO 20 ιντσών, αλλά ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει και τροχούς 21 ιντσών. Και οι δύο σχεδιασμοί είναι πολύ όμορφοι.
Εσωτερικό
Ο εσωτερικός σχεδιασμός αποτελεί μία επεξεργασμένη εκδοχή του σχεδιασμού του ηλεκτρικού e-tron SUV της εταιρείας. Μία παρατηρήσιμη βελτίωση σε σχέση με το SUV είναι η χρήση φυσικών κουμπιών αντί για δεύτερη οθόνη αφής. Το εσωτερικό είναι λιγότερο μινιμαλιστικό σε σχέση με ανταγωνιστικά ηλεκτρικά οχήματα, όπως για παράδειγμα το Tesla Model S, αλλά μοιάζει πολύ πιο πολυτελές. Συνολικά συναντάμε δύο οθόνες, ένα ψηφιακό ταμπλό 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και ένα σύστημα ένδειξης πληροφοριών 10,1 ιντσών. Στην τελευταία οθόνη υπάρχει το νεότερο σύστημα MMI. Όπως και στην Taycan της Porsche, η θέση των καθισμάτων είναι χαμηλή και διαθέτει δυναμική εργονομία.
Πώς τα Πάει στην Απόδοση;
Αφού το e-tron GT αποτελεί ουσιαστικά μία ελαφρώς κατώτερη έκδοση της Porsche Taycan, τα περισσότερο εσωτερικά εξαρτήματα παραμένουν ίδια. Τα κοινά κομμάτια περιλαμβάνουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, ένα πακέτο υδρόψυκτης μπαταρίας λιθίου-ιόντος, σύστημα μετάδοσης δύο ταχυτήτων στους πίσω τροχούς, κίνηση πίσω τροχών και πίσω διαφορικό. Το RS μοντέλο μοιράζεται τον ίδιο μπροστά κινητήρα με το e-tron GT, αλλά έρχεται με ισχυρότερο πίσω κινητήρα, ο οποίος είναι ικανός να παράγει 450 ίππους συγκριτικά με τους 429 του κανονικού e-tron GT. Μαζί, όλοι οι κινητήρες του RS παράγουν 590 άλογα, αν και αυτό το νούμερο μπορεί να αυξηθεί στα 637 άλογα εάν γίνει overboost (αύξηση της πίεσης). Από την άλλη, το κανονικό e-tron GT παράγει 469 άλογα και μπορεί να φτάσει τα 522 με overboost.
Με 830 Nm ροπής, το RS μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,5 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα στο 2022 Audi RS e-tron GT. Το RS μοντέλο έρχεται με ότι διαθέτει το κανονικό e-tron GT, απλά με υψηλότερη τελική ταχύτητα. Μία άλλη ενδιαφέρουσα πληροφορία είναι πως η Audi προσπάθησε να δημιουργήσει τεχνητούς ήχους που εκπέμπονται από τα ηχεία, έτσι ώστε να βελτιώσει την συνολική εμπειρία οδήγησης.
Κανείς Δεν Είναι Τέλειος
Η 93,4 kWh μπαταρία λιθίου-ιόντος του αυτοκινήτου έρχεται με μοναδική ενσωματωμένη αρχιτεκτονική ψύξης. Η φόρτισή της γίνεται με γρήγορους φορτιστές DC στα 270 kW. Αυτό επιτρέπει φόρτιση από 0 σε 80% μέσα σε μόλις 22 λεπτά.
Η κατασκευαστική εκτιμά πως η αυτονομία του e-tron GT φτάνει τα 380 χιλιόμετρα, ενώ του RS e-tron GT τα 370 χιλιόμετρα. Αν συγκρίνουμε αυτό το νούμερο με το ανταγωνιστικό Model S της Tesla, το οποίο επιδεικνύει αυτονομία 650 χιλιομέτρων, θα λέγαμε ότι η Audi έχει χάσει την μάχη. Βέβαια, για τους αγοραστές που δεν τους απασχολεί το κομμάτι της μπαταρίας, το e-tron GT παραμένει ένα εκπληκτικά κομψό αυτοκίνητο.