Οι μοτοσυκλέτες, όπως και τα αυτοκίνητα, μπορούν να γράψουν ιστορία. Αυτό δεν γίνεται φυσικά πολύ συχνά, αφού το καταφέρνουν μόνο μοντέλα που σπάνε ρεκόρ ή π.χ. οχήματα που πετυχαίνουν τεράστια εμπορική επιτυχία. Η Ninja ZX-10R της ιαπωνικής Kawasaki έχει καταφέρει να ασκήσει απαράμιλλη επιρροή με την ασυναγώνιστη επιτυχίας της. Ο πράσινος χαρακτηριστικός σχεδιασμός της φιγουράρει στις αναμνήσεις εκατομμυρίων παιδιών. Ποιος δεν ονειρεύονταν μία καταπράσινη σπορ Kawasaki όταν ήταν μικρός; Για να δούμε όμως ποια είναι πραγματικά η μοτοσυκλέτα!
Η Ταχύτατη Ninja ZX-10R
Η Kawasaki Ninja ZX-10R είναι μία μοτοσυκλέτα της σειράς σπορ μηχανών Ninja, την οποία σχεδίασε, ανέπτυξε και παράγει ο ιαπωνικός κολοσσός Kawasaki. Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί τον διάδοχο της Ninja ZX-9R, μίας σπορ μηχανής ελάχιστα μικρότερου κυβισμού. Η Ninja ZX-10R αρχικά αποκαλύφθηκε το 2004, ωστόσο έκτοτε έχει αναβαθμιστεί αρκετές φορές. Δεν ήταν λίγες και οι φορές που είδαμε μεγάλες αλλαγές σε νεότερα μοντέλα, τουλάχιστον εμφανισιακά. Η υπερμηχανή του ιαπωνικού γίγαντα συνδυάζει ένα πάρα πολύ στενό σασί ελαφριού βάρους μαζί με ακτινικά φρένα. Το 2004 και το 2005, η Ninja ZX-10R κέρδισε τον τίτλο της Καλύτερης Σπορ Μηχανής στο περίφημο περιοδικό Cycle Word και στον διεθνή διαγωνισμό Masterbike.
Κινητήρας και σύστημα ψύξης
Οι μηχανικοί της Kawasaki επέλεξαν έναν σχεδιασμό που είχαν "στο ράφι" για έναν υδρόψυκτο τετρακίλυνδρο κινητήρα 998 κυβικών. Οι άξονες (στροφαλοφόρος και εκκεντροφόροι) είναι τοποθετημένοι σε τριγωνικό σχηματισμό, έτσι ώστε να μειωθεί το μήκος του κινητήρα. Έχουν γίνει και άλλες σχεδιαστικές επιλογές εντός του κινητήρα, έτσι ώστε να μειωθεί και το πλάτος του. Ο κύλινδρος και ο στρομφαλοθάλαμος της ZX-10R έχουν κατασκευαστεί και συναρμολογηθεί με σκοπό να μειώσουν το συνολικό βάρος και να αυξήσουν την δυσκαμψία. Ο εκκεντροφόρος άξονας συγκεκριμένα έχει κατασκευαστεί από σίδερο Chromoly για να είναι ακόμη δυνατότερος. Επιπλέον, οι τέσσερεις βαλβίδες ανά κύλινδρο βελτιώνουν την ροή αέρα σε υψηλές στροφές, ενώ τα σφυρηλατημένα ελαφριά πιστόνια προσφέρουν αντίσταση εναντίων υψηλών θερμοκρασιών, για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την αναλογία ισχύος προς βάρος της μηχανής.
Εκτός από υδρόψυκτο σύστημα, ο κινητήρας της ZX-10R διαθέτει και ψύξη λαδιού δίπλα στο φίλτρο λαδιού, για να μειώνει τις θερμοκρασίες του. Έγινε επίσης εξειδικευμένη ανάλυση για τον σχεδιασμό του κάρτερ, με σκοπό - μεταξύ άλλων - να διατηρούνται χαμηλές θερμοκρασίες λαδιού.
Τελευταία Μοντέλα
Μιας και έχουμε γράψει σε ξεχωριστό άρθρο την εξέλιξη της επιβλητικής ZX-10R από το 2004 έως και σήμερα, σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε στα νεότερα μοντέλα.
Το 2018 ήταν επεισοδιακό
Μία χρονιά που σίγουρα θα μείνει στην ιστορία της Kawasaki ήταν το αγωνιστικό έτος του 2018. Την εν λόγω χρονιά η εταιρεία υιοθέτησε το μότο "Ψυχή Ninja", διότι οι διοργανωτές αγώνων επέβαλαν στην Kawasaki τεχνικούς περιορισμούς μετά από έρευνες σε προηγούμενες επιτυχίες της. Το αποτέλεσμα ήταν περιορισμοί στην μέγιστη επιτάχυνση που μπορεί να πετύχει ο κινητήρας. Η εταιρεία πίστευε ότι αυτή η απόφαση θα την επηρεάσει περισσότερο από κάθε άλλη κατασκευαστική.
Στα τέλη του έτους, η Kawasaki κυκλοφόρησε 500 ειδικές ZX-10RR μηχανές με ανασχεδιασμένο κινητήρα και τροποποιήσεις που επιτρέπουν μεγαλύτερη επιτάχυνση και υψηλότερη παραγωγή ισχύος. Το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιήθηκε από τους οδηγούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike Jonathan Rea και Leon Haslam το 2019.
Νέες αλλαγές και το 2020
Το μοντέλο που κυκλοφόρησε η εταιρεία το 2020 εκμεταλλεύεται εμπειρία που συλλέχτηκε κατά την διάρκεια αγώνων. Πλέον, η ZX-10R διαθέτει εξαρτήματα πιστονιών και κυλίνδρων που προηγουμένως ήταν διαθέσιμα μόνο στην ZX-10RR.