Στην περαιτέρω αυστηροποίηση της μεθόδου μέτρησης των εκπομπών CO2, οι οποίες αφορούν τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, αναμένεται να προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά τις καταγγελίες πως οι πραγματικοί εκλυόμενοι ρύποι των PHEV οχημάτων ενδέχεται να είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότεροι απ’ ό,τι δείχνουν οι δοκιμές.
Καλά ενημερωμένες πηγές του Reuters, αναφέρουν ότι γύρω στο 2025 αναμένεται να εφαρμοστούν πιο αυστηρά πρότυπα, σε μια προσπάθεια να εξάγονται ασφαλέστερα συμπεράσματα σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), όπου αξιοποιήθηκαν δεδομένα από 100.000 plug-in υβριδικά, έδειξε ότι τα σχετικής τεχνολογίας οχήματα δεν φορτίζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και η πραγματική τους ηλεκτρική αυτονομία είναι μικρότερη απ’ ό,τι φαίνεται στις δοκιμές.
Αυτό σημαίνει πως βασίζονται εν πολλοίς στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μ’ αποτέλεσμα να επιβαρύνουν σημαντικά το περιβάλλον.
«Οι εκπομπές πέφτουν χρόνο με τον χρόνο, και αυτό συνιστά μια πραγματική επιτυχία», ανέφερε ο Peter Mock, Διευθυντής του ICCT στην Ευρώπη. «Αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι τα υβριδικά – Αυτό είναι το παραπλανητικό».
Η διαφαινόμενη επιβολή της νέας μεθοδολογίας θα αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν τον ρυθμό εξέλιξης και πώλησης αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, έναντι plug-in υβριδικών, δεδομένου ότι τα τελευταία θα έχουν μηδαμινή συνεισφορά στην προσπάθεια συμμόρφωσης με τα αυστηρά όρια ρύπων και την αποφυγή των μεγάλων προστίμων.
Αξιωματούχος της Κομισιόν δήλωσε στο Reuters ότι η τροπολογία εξετάζεται από τον εκτελεστικό βραχίονα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και στις 9 Φεβρουαρίου θα συζητηθεί από την Ομάδα Εργασίας Μηχανοκίνητων Οχημάτων, αποτελούμενη από ενδιαφερόμενα μέρη από τη βιομηχανία, κυβερνητικούς και τις ενώσεις καταναλωτών. H έκδοση της απόφασης αναμένεται εντός του τρέχοντος έτους.
Η πιθανή τροποποίηση των δοκιμών WLTP με στόχο την εξαγωγή πιο ρεαλιστικών στοιχείων ικανοποιεί τους ισχυρισμούς μιας πληθώρας περιβαλλοντικών οργανώσεων και ρυθμιστικών αρχών πως τα plug-in υβριδικά δεν είναι εξίσου «πράσινα» όσα θεωρούντο, και κατά συνέπεια δεν πρέπει να τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης με τα ηλεκτρικά, όταν χαράσσεται η πολιτική ενθάρρυνσης της ηλεκτροκίνησης.