Η Ferrari NV ανακοίνωσε πως οι αυξημένες τιμές προϊόντων θα επηρεάσουν τις τιμές των νέων της υπερ-αυτοκινήτων. Η μέση τιμή ενός ιταλικού supercar, κατασκευασμένο από την Ferrari, είναι περίπου 200 με 400 χιλιάδες δολάρια, γεγονός που κατατάσσει την εταιρεία στις πιο ακριβές του κόσμου (εκτός από την γαλλική Bugatti).
Κατά την διάρκεια μονόωρων τηλεφωνημάτων με επενδυτές την Τετάρτη, η Ferrari συζήτησε τα αυξημένα έσοδά της για το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, η εταιρεία εξήγησε πως οι πρόσφατα αυξημένες τιμές αγαθών θα οδηγήσουν σε πληθωρισμό όσον αφορά τα supercars αυτό το έτος.
Η Susy Tibaldi, μία αναλύτρια της ελβετικής τράπεζας UBS, ρώτησε τον γενικό οικονομικό διευθυντή της Ferrari, Antonio Picca Piccon: "αφού ο πληθωρισμός συνεχίζεται και η εταιρεία αναγκάστηκε να αυξήσει για πρώτη φορά τις τιμές της κατά 2% (εξαιτίας αυτού) μέσα στο 2021, πρέπει να περιμένουν κάτι ανάλογο και το 2022;"
Ο Piccon απάντησε "υπάρχει κάποια πίεση στο κόστος του αλουμινίου και θα ενεργήσουμε λαμβάνοντας υπόψη μας αυτήν την αύξηση."
"Άλλα σημαντικά αφαιρούνται όταν μιλάμε για την τιμή ενός νέου μοντέλου. Εννοώ την τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου και την εξατομίκευσή του. Οπότε, αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας τον οποίο λαμβάνουμε υπόψη μας," πρόσθεσε ο γενικός οικονομικός διευθυντής.
Το αυξημένο κόστος του αλουμινίου στην Ευρώπη οφείλεται στο κλείσιμο τεσσάρων μεταλλουργείων αλουμινίου εξαιτίας του υψηλού κόστους ενέργειας. Το κλείσιμό τους οδήγησε κατευθείαν στην μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά μισό εκατομμύριο τόνους. Οι ευρωπαϊκές τιμές του αλουμινίου έχουν αυξηθεί κατά 350% από την αρχή της πανδημίας το 2020. Πλέον το κόστος ανά τόνο έχει φτάσει τα 450€!
Η Ferrari χρησιμοποιεί αρκετό αλουμίνιο, ειδικά για τους σκελετούς του αυτοκινήτου, τους κινητήρες του, τα συστήματα μετάδοσης, τις αναρτήσεις, τις επενδύσεις και τις λεπτομέρειες. Η αύξηση στην τιμή θα επηρεάσει αρκετά τους πελάτες αφού η εταιρεία έχει κλειδώσει κέρδος 155.500 δολαρίων ανά αμάξι για αυτό το έτος.
Η χαμηλή πορεία των μετοχών της εταιρείας φαίνονται να σχετίζονται άμεσα με τις τιμές του αλουμινίου, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στο κάτω γράφημα.
Φυσικά, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ακριβής αιτία πτώσης στην αξία των μετοχών. Η ζήτηση Ferrari πιθανότατα έχει βρεθεί σε αρκετά χαμηλά νούμερα τελευταία. Πάντως, ειδικοί αναμένουν ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις σε αγαθά, γεγονός που θα 'πιέσει' ακόμα περισσότερο την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.