Το ένα είναι η χημικές επιπτώσεις που έχουν οι χαημηλές θερμοκρασίες αφού όταν ο υδράργυρος πέφτει κάτω από το 0° η μπαταρία μπορείς χάσει ακόμα και τη μισή της χωρητικότητα. Παράλληλα το έργο της εκκίνησης είναι πολύ πιο δύσκολο με χαμηλές θερμοκρασίες και αυτό δυσχεραίνει τη λειτουργία της. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις λειτουργίες που επιβαρύνουν το δυναμό όπως ο κλιματισμός, θέρμανση του πίσω τζαμιού ή ακόμα και τα ηλεκτρικά καθίσματα τα οποία καθυστερούν τη φόρτιση της μπαταρίας ή την αποτρέπουν όταν η διανυθείσα απόσταση είναι μικρή.
Οι σύγχρονες μπαταρίες είναι σφραγισμένες και δεν έχουν τα κλασικά καπάκια μέσω των οποίων συμπληρώνεις υγρά όπως παλιότερα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχουν και καμία άλλη ανάγκη συντήρησης. Το πιο απλό που μπορείς να κάνεις είναι να καθαρίζεις τους πόλους περιοδικά. Είτε η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στον χώρο του κινητήρα, είτε στο πορτμπαγκάζ, έχει την τάση να μαζευει υγρασία και βρωμιά στους πόλους. Πολλές φορές μοιάζει με μια μαύρη μούργα ή γράσο και δεν είναι τόσο αθώο φαινόμενο όσο φαίνεται. Αυτές οι επικαθίσεις δημιουργούν σώμα και συμβάλλουν στην ταχύτερη αποφόρτιση της μπαταρίας.
Ορισμένα αυτοκίνητα έχουν ένα υφασμάτινο πλαίσιο γύρω από την μπαταρία για να τη μονώνουν από τις ακραίες θερμοκρασίες. Στην περίπτωση που το δικό σου αυτοκίνητο δεν έχει κάτι τέτοιο μπορείς πάντα να προμηθευτείς ένα aftermarket από κάποιο κατάστημα με είδη αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα είναι καλό να τσεκάρεις την τάση της μπαταρίας κάθε φορά που ελέγχεις τη στάθμη των λαδιών ή την πίεση των ελαστικών, στην περίπτωση που είναι κάτω από 12,6 V πλησιάζει η ώρα της αντικατάστασης.
Αν χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο για μικρές αποστάσεις φρόντισε να μην χρησιμοποιείς παράλληλα και συστήματα του αυτοκινήτου που καταναλώνουν πολύ ρεύμα. Μην ξεχνάς φορτιστές και gadgets στην παροχή ρεύματος γιατί καταναλώνουν ενέργεια ακόμα και όταν είναι σβηστός ο κινητήρας.
Τέλος ίσως το σημαντικότερο είναι ξέρεις τα σημάδια ότι ο κύκλος ζωής της μπαταρίας φτάνει στο τέλος της. Όταν δεν μπορείς να παρατείνεις άλλο τη ζωή της είναι καλό να ξέρεις έγκαιρα πότε θα χρειαστείς μια καινούργια μπαταρία. Μόλις καταλάβεις πως η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται όλο και πιο αργή διαδικασία είναι το πρώτο καμπανάκι. Υπάρχει πάντα και η περίπτωση να έχει αποφορτιστεί ελαφρώς και μια βόλτα γύρω στα 20 λεπτά να έχει συνέλθει. Τότε μπορείς να ξαναδοκιμάσεις και αν δεις ότι η δυσκολία παραμένει, ήρθε η ώρα για καινούργια.