Τεχνολογία

Microsoft: Στα 19,7 δισ. η εξαγορά της Nuance Communications

Η εξαγορά της εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης και ομιλίας Nuance Communications αναμένεται να φτάσει τα 19,7 δισ. δολάρια, το δεύτερο μεγαλύτερο deal της Microsoft μετά την εξαγορά της LinkedIn έναντι 24 δισ. δολαρίων το 2016.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

H Nuance ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν η Microsoft για να ενισχύσει την υπεροχή της σε τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, όπως η αναγνώριση φωνής. Αλλά και να ενδυναμώσει τη θέση της στον κλάδο υπηρεσιών υγείας, εκεί που ειδικεύεται η Nuance με αρκετά προϊόντα.

Η Nuance είναι κυρίως γνωστή για το λογισμικό της Dragon, ένα καινοτόμο προϊόν μηχανικής μάθησης που μεταγράφει την ομιλία σε κείμενο και βελτιώνει την ακρίβειά της με τον καιρό, προσαρμοζόμενη στη φωνή του εκάστοτε χρήστη.

Η Nuance είναι πιονέρος εδώ, έχει πατεντάρει την επαναστατική τεχνολογία και είναι αυτή που βρίσκεται στην καρδιά των περισσότερων υπηρεσιών και εφαρμογών της.

Μεταξύ αυτών και ο περίφημος ψηφιακός βοηθός Siri της Apple. Αν και ποτέ δεν έχει γίνει γνωστό σε τι βαθμό βασίζεται το Siri στο πρόγραμμα Dragon ώστε να απαντά με αποφασιστικότητα στις ερωτήσεις του χρήστη.

Το Dragon παραμένει ωστόσο ηγέτης της αγοράς σε όρους μεταγραφής φωνής και ακρίβειας αναγνώρισης. Πόσο μάλλον που η τεχνολογία αναγνώρισης φωνής είναι πλέον από τα πιο καυτά προϊόντα της τεχνητής νοημοσύνης, προσφέροντας άπειρες και ταυτόχρονες δυνατότητες χρήσης.

Η ψηφιακή μεταγραφή, η μεταγραφή ενός αρχείου φωνής σε κείμενο δηλαδή, είναι σήμερα πολύ πιο αξιόπιστη απ’ ό,τι λίγο καιρό πριν. Και βρίσκει μάλιστα εφαρμογή σε ένα τεράστιο εύρος υπηρεσιών, από ιατρικές γνωματεύσεις μέχρι συσκέψεις και πανεπιστημιακές παραδόσεις.

Και την ίδια στιγμή, το momentum που κέρδισε η τηλεργασία έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες χρήσης. Με τόσα πολλά meetings να γίνονται πλέον μέσω βιντεοκλήσης, είναι απείρως ευκολότερο να προσφέρεις στους πελάτες σου υπηρεσίες ακριβούς μεταγραφής ενσωματώνοντάς τες απευθείας στις κλήσεις.

Η δημοφιλέστατη πια -μέσα στην πανδημία- εφαρμογή ZOOM, για παράδειγμα, προσφέρει επιλογές αυτόματης μεταγραφής μέσω συνεργασίας με εξωτερικές εφαρμογές, όπως η Otter.

Σε αυτό το πεδίο ήθελε να πάρει κεφάλι η Microsoft, τα 2/3 των εσόδων της οποίας προέρχονται πράγματι από πωλήσεις τέτοιων λογισμικών (και από το cloud computing). Το να θέλει να βελτιώσει τη θέση της στον κλάδο των υπηρεσιών μεταγραφής φωνής μοιάζει εντελώς λογική κίνηση.

Η Microsoft θα ενσωματώσει την τεχνολογία της Nuance στα υπάρχοντα λογισμικά της, όπως το Teams, ή θα την προσφέρει ανεξάρτητα ως μέρος του Azure (cloud business).

Τα νέα για την εξαγορά της Nuance αναφέρθηκαν για πρώτη φορά ως φήμη από το Bloomberg πριν από μερικές βδομάδες, για τους παράγοντες της αγοράς ωστόσο δεν ήταν απλή σπέκουλα. Η Microsoft βρίσκεται σε νέα φάση εξαγορών και ξοδεύει τεράστια ποσά για να ενδυναμώσει τη θέση της σε πολλούς κλάδους της τεχνολογικής βιομηχανίας.

Μόλις τον περασμένο μήνα, η Microsoft ολοκλήρωσε την εξαγορά της εταιρίας βιντεοπαιχνιδιών ZeniMax, αξίας 7,6 δισ. δολαρίων, και βρίσκεται σε «αποκλειστικές διαπραγματεύσεις» για την αγορά του chat app Discord έναντι 10 δισ. δολαρίων.

Πέρυσι μάλιστα σκεφτόταν να εξαγοράσει το Τικ Τοκ ! Επιχείρησε μάλιστα να το αποκτήσει και πλήρωνε για την αμερικανική εκδοχή του κοντά στα 30 δισ. δολάρια. Η συμφωνία δεν ολοκληρώθηκε ωστόσο επιτυχώς.

Η Microsoft θα πληρώσει τώρα 16 δισ. δολάρια για τη Nuance Communications και περισσότερα από 3 δισ. δολάρια για το χρέος της, με την εξαγορά να ξεπερνά τα 19 δισ. δολάρια. Η απόκτηση της εταιρίας αναγνώρισης φωνής είναι η πιο πρόσφατη ένδειξη ότι ο κολοσσός κυνηγά ακόμα περισσότερη ανάπτυξη μέσω εξαγορών.

Το λογισμικό της Nuance στοχεύει στην πιο νευραλγική ίσως πτυχή των δραστηριοτήτων της Microsoft, τις υπηρεσίες της για εταιρίες και κυβερνήσεις. Η Nuance βγάζει τα προς το ζην πουλώντας εργαλεία αναγνώρισης και μεταγραφής φωνής από γραφεία γιατρών μέχρι και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην εξυπηρέτηση πελατών.

Η Microsoft έβαλε όμως στο μάτι τις υπηρεσίες της Nuance στον κλάδο υγείας. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, ο CEO του κολοσσού, Satya Nadella, τόνισε πως είναι πράγματι τα εργαλεία της Nuance στη φροντίδα υγείας αυτά που τον έπεισαν για την ηχηρή εξαγορά.

«Έχουμε δει μια τεράστια επιτάχυνση στην ψηφιακή μεταμόρφωση … και ειδικά στον τομέα της υγείας. Όταν μιλάμε για την αγορά των παρόχων υγείας … η ψηφιακή τεχνολογία θα είναι το βασικό κλειδί».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ