Περιβάλλον

Ανακαλύφθηκε γιγάντιος υπόγειος ωκεανός μεγαλύτερος από όσους είναι γνωστοί σήμερα

Σε μία συναρπαστική επιστημονική ανακάλυψη, βρέθηκε ένας ολόκληρος υπόγειος ωκεανός, σε μεγάλο βάθος κοντά στον μανδύα της Γης, με το νερό του να βρίσκεται αποθηκευμένο σε μία παράξενη μορφή.

Όπως γράφει το indy100, αποδεικνύεται ότι υπάρχει ένα τεράστιο απόθεμα νερού, περίπου στα 640 χιλιόμετρα υπόγεια, αποθηκευμένο σε ένα απορροφητικό ορυκτό που οι ειδικοί ονόμασαν «ringwoodite» (ρινγκγουδίτης).

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το νερό αποθηκεύεται μέσα σε σπογγώδη πετρώματα του μανδύα, σε μια κατάσταση σαν σφουγγάρι, που δεν είναι υγρό, στερεό ή αέριο, αλλά βρίσκεται σε μια τέταρτη κατάσταση.

Ο ωκεανός με το νερό «σφουγγάρι»

Η επιστημονική εργασία που ερευνά το φαινόμενο δημοσιεύτηκε το 2014 και παρουσίασε τα ευρήματα.

«Αυτό το ορυκτό μπορεί να περιέχει πολύ νερό υπό τις συνθήκες του μανδύα της Γης» σημειώνει ο γεωφυσικός Steve Jacobsen., μέλος της ομάδας πίσω από την ανακάλυψη.

Πρόσθεσε ακόμα: «Νομίζω ότι επιτέλους βλέπουμε στοιχεία για έναν κύκλο νερού που διατρέχει τον πλανήτη, και ενδεχομένως εξηγεί την τεράστια ποσότητα υγρού νερού στην επιφάνεια του κατοικήσιμου πλανήτη μας. Οι επιστήμονες αναζητούν αυτό το αόρατο νερό για δεκαετίες».

Οι ερευνητές εντόπισαν το απόθεμα του πετρώματος ρινγκγουδίτη μέσω σεισμογράφων, καταγράφοντας δονήσεις που πρόδωσαν την ύπαρξη νερού σε εκείνο το βάθος.

Το απίστευτο είναι πως αν υποθέσουμε πως ο ρινγκουδίτης αποτελείται από μόνο 1% νερό, και πάλι θα περιείχε τρεις φορές περισσότερο απ' ό,τι όλοι οι ωκεανοί του πλανήτη.