Περιβάλλον

Παρθενογένεση: Θηλυκοί κόνδορες έκαναν νεοσσούς χωρίς ζευγάρωμα με αρσενικό

Η έρευνα αποκάλυψε ότι τα μικρά εκκολάφθηκαν από αυγά που δεν είχαν γονιμοποιηθεί κι έτσι οι νεοσσοί δεν είχαν πατρικό γενετικό υλικό.

Δυο θηλυκοί κόνδορες της Καλιφόρνιας (Gymnogyps californianus) που βρίσκονταν στην αιχμαλωσία έκαναν από ένα νεοσσό ο καθένας, χωρίς να έχουν ζευγαρώσει με κάποιο αρσενικό κόνδορα.

Αυτή, είναι σύμφωνα με τους ειδικούς η πρώτη φορά που παρατηρείται η διαδικασία της παρθενογένεσης στο συγκεκριμένο είδος.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες στην περιβαλλοντική οργάνωση San Diego Zoo Wildlife Alliance, η εξέταση γενετικού υλικού από τα πουλιά έδειξε ότι οι δύο αρσενικοί απόγονοι είχαν εκκολαφθεί από αυγά που δεν είχαν γονιμοποιηθεί.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το αποτέλεσμα των αναλύσεων δείχνει ότι, παρά το γεγονός ότι είχαν τα αναμενόμενα αρσενικά χρωμοσώματα, και τα δύο μικρά κονδοράκια δεν διέθεταν πατρικό γενετικό υλικό και ήταν ομοζυγωτικά για όλους τους δείκτες του μητρικού DNA.

Όπως ανέφερε η Σύνθια Στάινερ, μια από τους συγγραφείς της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Heredity, τα ευρήματα προκαλούν μεγάλη έκπληκη, καθώς και οι δύο θηλυκοί κόνδορες ήταν διαρκώς μαζί με αρσενικά άτομα του είδους και στο παρελθόν είχαν κάνει ξανά νεοσσούς.

«Κάποια στιγμή αποφάσισαν, για κάποιον λόγο, να επιλέξουν την ασεξουαλική αναπαραγωγή» τόνισε η Στάινερ.

Να τονίσουμε ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που η ασεξουαλική αναπαραγωγή παρατηρείται σε ένα είδος πουλιών, όπου το θηλυκό είχε συχνή επαφή με αρσενικά σε ηλικία αναπαραγωγής.

Οι επιστήμονες ανέφεραν ότι είναι αναγκαίες και άλλες έρευνες, για να καθοριστεί το πόσο συχνά συμβαίνει η ασεξουαλική αναπαραγωγή στους κόνδορες της Καλιφόρνιας, ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία ο πληθυσμός τους σημειώνει αύξηση.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, υπολογίζεται ότι περίπου 500 άτομα του συγκεκριμένου είδους βρίσκονται εν ζωή, με τους 200 κόνδορες να είναι στην αιχμαλωσία και 300 να ζουν στην άγρια φύση.

Για τον παραπάνω λόγο, το συγκεκριμένο είδος έχει χαρακτηριστεί ακραία απειλούμενο από τη διεθνή ένωση για την προστασία της φύσης.

Δείτε το βίντεο: