Επιστήμη
Ενημερώθηκε στις:

Νέες πτυχές του σύμπαντος αποκάλυψαν βαρυτικά κύματα χαμηλών συχνοτήτων

Για πρώτη φορά καταγράφηκαν από αστρονόμους βαρυτικά κύματα ιδιαίτερα χαμηλής συχνότητας, τα οποία μάλιστα έχουν τη δυνατότητα να αποκαλύπτουν πτυχές του σύμπαντος που δεν ήταν γνωστές έως σήμερα.

Η εν λόγω ανακάλυψη έγινε μέσω της παρακολούθησης πάλσαρ-αστέρων νετρονίων με ισχυρό μαγνητικό πεδίο που περιστρέφονται ταχύτατα γύρω από τον άξονα τους, όπως γράφει το TIME.

Οι παρατηρήσεις τους αποκαλύπτουν ότι τα κύματα εμφανίζονται σε διαφορετικές συχνότητες και ταλαντώνονται επί δεκαετίες. Οι επιστήμονες μελέτησαν τα ραδιοκύματα από περισσότερα από 60 πάλσαρ για 15 χρόνια χρησιμοποιώντας τρία μεγάλα ραδιοτηλεσκόπια: το Παρατηρητήριο Arecibo στο Πουέρτο Ρίκο (το οποίο δεν λειτουργεί πλέον), το Τηλεσκόπιο Green Bank στη Δυτική Βιρτζίνια και το Very Large Array στο Νέο Μεξικό.

Τα ευρήματά τους διατυπώνονται σε μελέτη που δημοσιεύθηκε την περασμένη Τετάρτη στην επιθεώρηση The Astrophysical Journal Letters.

Την ίδια ώρα, η επιστήμονας του NANOGrav Κιάρα Μινγκαρέλι, επίκουρη καθηγήτρια φυσικής στο Πανεπιστήμιο Yale αναφέρει χαρακτηριστικά: «Είναι σαν μια χορωδία, με όλα αυτά τα ζεύγη υπερμεγέθων μαύρων τρυπών να “τραγουδούν” σε διαφορετικές συχνότητες». «Ανοίξαμε ένα νέο παράθυρο παρατήρησης του σύμπαντος».

Δεν προλαβαίνει να σωθεί ο Ζελένσκι-Οι Ρώσοι προελαύνουν στην Καλίνοβκα και περικύκλωσαν τους Ουκρανούς στην Κρασνογκορόβκα (Βίντεο)