Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στην σημερινή Ευαγγελική περικοπή του Ευαγγελιστού Ματθαίου επεσήμανε πως ο Κύριός μας «δεν ήτο ένας άνθρωπος ο οποίος γεννήθηκε κατά την φορά των ανθρωπίνων πραγμάτων», αλλά «ο Πανάγιος Θεός εγεννήθη συλληφθείς εκ Πνεύματος Αγίου». «Με ανθρώπινη ψυχή, θέληση και ενέργεια, που γεννήθηκε όμως εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Αειπαρθένου» είπε, συμπληρώνοντας παράλληλα με έμφαση ότι «ανηδόνως συνελήφθη, χωρίς την ηδονή των ανθρώπων γι’ αυτό και η Θεοτόκος Τον εγέννησε χωρίς οδύνη, ανωδύνως».
Σημειώνοντας ότι «η ηδονή είναι απότοκο της αμαρτίας γι’ αυτό και γνωρίζουμε εκ πείρας όλοι μας ότι αυτό το γεγονός της ηδονής συνάπτεται άρρηκτα με την οδύνη» τόνισε ότι «η ηδονή, ως απότοκο της πτώσεώς μας, γίνεται ταυτόχρονα και το όχημα της οδύνης» και ότι «ο Πανάγιος Θεός δεν μπήκε στην ιστορία του κόσμου δι’ αυτής της οδού».
«Δεν υπάρχει πιο μεγάλο γεγονός στην ιστορία την παγκόσμια από κτήσεως της Δημιουργίας έως το τέλος του σύμπαντος»: «ο Πανάγιος Δημιουργός της ζωής να μπει μέσα στις συντεταγμένες αυτές του χώρου και του χρόνου, να Γεννηθεί ως άνθρωπος τέλειος, χωρίς να απωλέσει την Θεία Του φύση. Τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος στο ένα πρόσωπο του Θεού Λόγου», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος ενώ αναφερόμενος στην συνέχεια σε λόγους του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου σημείωσε ότι ο Θεός είναι «η όλη αγάπη, η όλη μακροθυμία. Δεν υπάρχει αμαρτία – καμία αμαρτία – που να μπορεί να αποκόψει τον άνθρωπο από τον Θεό. Μόνο μία υπάρχει: η αμετανοησία. Όταν ο άνθρωπος μετανοήσει δεν υπάρχει βάραθρο κακίας που να μην το πλημμυρίσει η Θεία Αγάπη».
«Η διακονία του Κυρίου μας είναι διακονία καλού Σαμαρείτου» υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος, υπενθυμίζοντας ότι «δεν ήρθε στον κόσμο για να κρίνει τον κόσμο αλλά για να τον σώσει». «Αυτή η σωτηρία δεν γίνεται μαγικά βέβαια, αλλά δεν επιβάλλεται κιόλας» υπογράμμισε, συμπληρώνοντας πως «εάν το θέλεις εσύ μπορείς να γίνεις μέτοχος της Θείας ζωής, εάν το θέλεις εσύ μπορείς να λυτρωθείς, να σωθείς, να γίνεις ολόκληρος, να έχεις αυτή την Ευλογία στη ζωή σου».
Επισημαίνοντας πως «ο Κύριος γεννήθηκε μέσα στον κόσμο μας για να μας χαρίσει τον εαυτόν Του», «γι’ αυτό και κανέναν δεν απορρίπτει», τόνισε πως «Χριστούγεννα σημαίνει να ανοίξουμε τον εαυτό μας για να Γεννηθεί ο Χριστός στην καρδιά μας. Να γίνει φάτνη ο εαυτός μας, γιατί χωρίς αυτή τη Γέννηση μέσα μας, δεν μπορούμε να απολαύσουμε τα δώρα της ελεύσεώς Του».
Τέλος, ευχήθηκε σε όλους «σήμερα που τιμούμε την Παναγία της θαλάσσης, την Παναγία την ναύλοχον προστασία, την Παναγία που είναι η Μητέρα του Εμμανουήλ που μας χάρισε αυτό το μεγάλο θαύμα της Γεννήσεως», να την παρακαλέσουμε «να μας βοηθήσει να γίνουμε όλοι φάτνες μέσα στις οποίες θα Γεννηθεί και θα ανακληθεί ο Σωτήρ του κόσμου».
«Αυτό δεν είναι κάτι που λέγεται, αλλά κάτι που βιώνεται. Μία εμπειρία και μία σχέση η οποία ανοίγει τον άνθρωπο στην αιώνια διάσταση της Χάριτος και του Αγιασμού», κατέληξε.
Να αναφέρουμε ότι, όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος, τελέστηκε αρτοκλασία για την αδελφότητα Κρητών Πειραιά «Η ΟΜΟΝΟΙΑ», τιμώντας την μνήμη των εν Κρήτη 10 Μαρτύρων που εορτάζει η Εκκλησία μας στις 23 Δεκεμβρίου.