Πατριαρχεία

Σταματάει την ευλογία των όπλων η Ρωσική Εκκλησία

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία προτίθεται να αρνηθεί την ευλογία των όπλων, αλλά θα συνεχίσει να ευλογεί τους Χριστιανούς προκειμένου να εκπληρώσουν το στρατιωτικό τους καθήκον, ανέφερε ο εκπρόσωπός της Αρχιμανδρίτης Φίλιππος (Ryabykh).

Αυτό αποφασίστηκε από την διήμερη συνεδρίαση της Διασυνοδικής Επιτροπής της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Το έγγραφο «Για την Ευλογία των Ορθόδοξων Χριστιανών για την Εκτέλεση του Στρατιωτικού Καθήκοντος» που εκπονήθηκε από την Επιτροπή Θεολογίας της Επιτροπής το 2017 τέθηκε στο μικροσκόπιο για ευρεία συζήτηση.

"Το υπό εξέταση έγγραφο τονίζει ότι η Εκκλησία δίδει μια ευλογία σε έναν άνθρωπο - έναν στρατιώτη, για να εκπληρώσει το στρατιωτικό του καθήκον. Φυσικά, αυτό το καθήκον περιλαμβάνει τη χρήση διαφόρων τύπων όπλων. Ωστόσο, μια ξεχωριστή ευλογία του ίδιου του όπλου δεν θα γίνεται" είπε ο πατέρας Φίλιππος .

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον ίδιο, σήμερα "τα όπλα μπορούν να καλυφθούν με αγιασμό ως αντικείμενο που ένας πολεμιστής χρησιμοποιεί και για τη χρήση του οποίου είναι υπεύθυνος."

"Το επόμενο στάδιο εργασίας σχετικά με το έγγραφο είναι να υποβληθεί για συζήτηση στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας όπου μπορεί να εγκριθεί, να σταλεί για αναθεώρηση ή να απορριφθεί. Μπορούμε να πούμε ότι έχει περάσει το τελικό στάδιο της συζήτησης των εμπειρογνωμόνων", δήλωσε ένας μέλος της Επιτροπής.

Το έγγραφο αναφέρει την αιώνια παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που σχετίζεται με την ευλογία των στρατιωτών για την υπηρεσία τους.

"Το θέμα της στρατιωτικής θητείας έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις, καθώς ένας πολεμιστής σκοτώνει έναν εχθρό σε περίπτωση σύγκρουσης. Έτσι ανακύπτει το ερώτημα: πώς μπορεί η Εκκλησία να ευλογήσει ένα άτομο για αυτό, επειδή υπάρχει εντολή" Ου φονεύσεις"; Ταυτόχρονα, υπάρχουν και άλλα μέρη στη Βίβλο, τα οποία μιλούν για το παραδεκτό της στρατιωτικής θητείας ως προστασία κάποιου σε καταστάσεις θανατηφόρου κινδύνου, επομένως η Εκκλησία έχει ευλογήσει τους Χριστιανούς από την αρχαιότητα να υπερασπιστούν τους γείτονές τους και την πατρίδα τους, "εξήγησε ο πατέρας Φίλιππος

Ωστόσο, στην αρχαία πρακτική της Εκκλησίας, πρόσθεσε, ακόμη και αν ένας πολεμιστής ελάμβανε μια ευλογία για να συμμετάσχει σε έναν πόλεμο, αφού επέστρεφε δεν μπορούσε να λάβει Κοινωνία για δύο έως τρία χρόνια.

«Με την έγκριση αυτού του εγγράφου, η κατανόηση της στρατιωτικής υποχρέωσης της εκκλησίας δεν αλλάζει, αλλά η έμφαση δίνεται στους ίδιους τους στρατιώτες και στο μέγεθος της θητείας τους, και όχι στα όπλα και στον στρατιωτικό εξοπλισμό. Μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι υπάρχει ταχεία ανάπτυξη μέσων δολοφονίας σε όλο τον κόσμο; Πολύ συχνά έχουν υψηλή θνησιμότητα. Είναι ένα πράγμα να ευλογεί κανείς, όπως έγινε στο παρελθόν, ένα σπαθί ή ένα μαχαίρι και ένα άλλο πράγμα να ευλογεί πυρηνικά, χημικά ή βακτηριολογικά όπλα, που θα μπορούσαν να εξαφανίσουν εντελώς τη ζωή στη Γη... Πρέπει, για παράδειγμα, η Εκκλησία να ευλογήσει θανατηφόρα βακτήρια", δήλωσε ο εκπρόσωπος της ρωσικής επιτροπής.

Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με τα πυρηνικά όπλα σημείωσε ότι αποφασίστηκε στο έγγραφο να μην ξεχωρίσει αυτό το είδος όπλου. "Ίσως, στο μέλλον, τα όπλα θα φαίνονται ακόμη πιο τρομερά και καταστροφικά από τα πυρηνικά. Επομένως, τα μέλη της συνάντησης της εκκλησίας αποφάσισαν να μην αναφέρουν ξεχωριστά τους τύπους όπλων", δήλωσε. Τέλος σύμφωνα με τον π. Φίλιππο, “Η Εκκλησία δεν μπορεί να δημιουργήσει ένα είδωλο, ακόμη και από όπλα, ακόμα κι αν βοηθά στην υπεράσπιση της Πατρίδας. Με την υψηλότερη κατανόηση, πρέπει πάντα να συνδέουμε την άμυνα μας με τη βοήθεια του Θεού. Όσον αφορά για τον γενικό αφοπλισμό και τη μείωση των θανατηφόρων οπλοστασίων , αυτός ο αφοπλισμός πρέπει, φυσικά, να λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα σε όλες τις χώρες και όχι μονομερώς”.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ