Μεγάλη αναστάτωση στους εκκλησιαστικούς κύκλους έχει προκαλέσει η δήλωση του Επίσκόπου της νέας ουκρανικής εκκλησίας (OCU) Adrian Kulik. Ο Κουλίκ δήλωσε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αντιόχειας θα αναγνωρίσει την OCU «στο εγγύς μέλλον» μιλώντας στο "Emigrant Radio" τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την Ένωση Ορθοδόξων Δημοσιογράφων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η διαδικασία αναγνώρισης της OCU από άλλες Τοπικές Εκκλησίες, καθώς και η επικοινωνία μαζί τους, «αναστήθηκε» από την πανδημία του κορονοϊού, αλλά η εκκλησιαστική του δομή αναμένει σύντομα «θετικές αποφάσεις» προς αυτή την κατεύθυνση.
"Τώρα έχουμε την αναγνώριση του Οικουμενικού Πατριάρχη - και της Εκκλησίας της Αλεξάνδρειας και της Εκκλησίας της Ελλάδας, φυσικά. Αναμένουμε αναγνώριση στο εγγύς μέλλον από άλλες Εκκλησίες της ελληνικής παράδοσης και από την Αντιόχεια Εκκλησία", δήλωσε ο Κούλικ.
Οι αποφάσεις θα πρέπει να είναι θετικές, επειδή "η αναγνώριση και ο σχηματισμός της Ουκρανικής Εκκλησίας έχει ήδη πραγματοποιηθεί": "Ο Τόμος έγινε δεκτός και κανείς δεν θα το πάρει πίσω ποτέ. Επομένως, είτε ο βόρειος γείτονάς μας το θέλει είτε όχι, είναι ένα ολοκληρωμένο γεγονός : το παιδί γεννιέται, εκδίδεται το πιστοποιητικό γέννησης. "
Πρόσθεσε ότι τέτοιες διαδικασίες «είναι πολύ πιο αργές στην Εκκλησία από ό, τι στην πολιτική ή στον σύγχρονο κόσμο» και ότι η OCU πρέπει απλώς να είναι υπομονετική. “Φυσικά, πρέπει να δείξουμε στους εαυτούς μας, την καλή θέληση μας, να επικοινωνήσουμε με τους αδελφούς μας από άλλες αυτοκέφαλες Τοπικές Εκκλησίες, αλλά πρέπει επίσης να ασχοληθούμε κάπως με αυτό, γιατί ακόμη και στην Ουκρανία μπορούμε να δούμε ότι δεν κατανοούν όλοι την ανάγκη για την Ουκρανική Εκκλησία”, σημείωσε.
Ο Adrian Kulik έκανε και άλλες προκλητικές δηλώσεις λέγοντας ότι πιστεύει ότι η Ρωσική Ορθοδοξία είναι "διεστραμμένη", η Ελληνική είναι πιο πολιτισμένη και η OCU πρέπει να αγωνιστεί για τον Χριστιανισμό. Δηλώνει σίγουρος ότι η Ορθοδοξία έχει σεχταριστικό χαρακτήρα και θέλει η «Ουκρανική Ορθοδοξία» να είναι πιο κοντά στον Χριστιανισμό και να μην απομονωθεί από άλλα χριστιανικά κινήματα. Τόνισε ότι οι Ουκρανοί υιοθέτησαν την Ορθοδοξία από τους Έλληνες και "την επέκτειναν στη Μοσχοβια και σε άλλα εδάφη μέχρι την Αλάσκα".
Επίσης δηλώνει σίγουρος ότι στη Ρωσική Εκκλησία υπάρχει ένα δόγμα πως «η υπακοή είναι υψηλότερη από τη νηστεία και την προσευχή».