Με τίτλο "Ο Οικουμενικός θρόνος και η Εκκλησία της Ουκρανίας - Ομιλούν τα κείμενα" το Φανάρι εξέδωσε νέα ανακοίνωση απάντηση στην Μόσχα. Όπως αναφέρεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο κρίνει αναγκαίο να υπενθυμίσει "προς πάντας την ιστορικήν και κανονικήν αλήθειαν ως προς την σχέσιν της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως προς την Εκκλησίαν της Ουκρανίας, όπως αυτή προκύπτει από τα σωζόμενα επίσημα έγγραφα, τα οποία, δυστυχώς, είτε αγνοούνται είτε σκοπίμως αποκρύπτονται για ευνοήτους λόγους".
Από την μελέτην των επισήμων εγγράφων, όπως αυτά παρουσιάζονται, προκύπτει σύμφωνα με την ανακοίνωση ότι:
" Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον ουδέποτε παρεχώρησε την Μητρόπολιν Κιέβου, διά να αποτελή κανονικόν έδαφος του Πατριαρχείου Μόσχας. Τα κανονικά όρια της Εκκλησίας της Ρωσσίας καθωρίστησαν, όταν η Εκκλησία αυτή ανυψώθη εις Πατριαρχείον το 1589, και ουδέποτε μεταβλήθηκαν διά Πατριαρχικού ή Συνοδικού Τόμου. Η Μητρόπολις Κιέβου δεν περιλαμβάνεται μέσα εις τα όρια αυτά. Κάθε γεωγραφική περιοχή εκτός των ορίων, τα οποία διαγράφονται από τον Τόμον της αυτοκεφαλίας οιασδήποτε Ορθοδόξου Εκκλησίας, ευρίσκεται εκτός του κανονικού εδάφους της, όπως ακριβώς προβλέπεται διά κάθε αυτοκέφαλον Εκκλησίαν.
-. Η Μητρόπολις Κιέβου (και όλη η σημερινή Ουκρανία) υπήρξεν από την ίδρυσίν της επαρχία του Οικουμενικού Θρόνου κατέχουσα αρχικώς την προσήκουσαν θέσιν εις το Συνταγμάτιον, ενώ ο εκάστοτε Μητροπολίτης ελάμβανε την χειροτονίαν του από τον Πατριάρχην Κωνσταντινουπόλεως αδιακόπως μέχρι τον 17ον αιώνα. Ο δεσμός της Εκκλησίας της Ουκρανίας με το Οικουμενικόν Πατριαρχείον ήταν τόσον ισχυρός ώστε, και μετά την πολιτικήν ένωσιν της περιοχής με την Μόσχαν το 1654, κάθε προσπάθεια του Πατριάρχου Μόσχας να χειροτονήση τον Μητροπολίτην Κιέβου να συναντά την σφοδράν αντίδρασιν του κλήρου και του λαού της Ουκρανία"