Την παραμονή της εορτής, τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, η Ιερά Παράκληση και στη συνέχεια ακολούθησε Ιερά Αγρυπνία. Την ημέρα της εορτής, τελέσθηκαν η ακολουθία του Όρθρου και η αρχαιοπρεπής θεία Λειτουργία του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου, στην οποία προεξήρχε ο Αρχιμανδρίτης π. Αυγουστίνος Θεοδωρόπουλος, Γενικός Διευθυντής του Ραδιοφωνικού Σταθμού «Πειραϊκή Εκκλησία 91,2 FM», που εκπροσώπησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Οι λατρευτικές εκδηλώσεις περατώθηκαν με τον μεθέορτο Εσπερινό της Κυριακής όπου τελέσθηκε και η Ιερά Παράκληση προς τιμήν της Παναγίας Βηματάρισσας και του Αγίου Λουκά του Ιατρού.
Η υποδοχή και Ενθρόνιση του γνησίου αντιγράφου της θαυματουργού εφέστιας Εικόνος «Παναγίας Βηματάρισσας», της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, είχε πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ με την συμμετοχή του κλήρου και των αρχών της πόλεως του Πειραιά. Την Ιερά Εικόνα είχε κομίσει ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Αρχιμανδρίτης π. Εφραίμ.
Και έκτοτε, κάθε χρόνο την Κυριακή του Θωμά, η Ενορία της Ευαγγελιστρίας Πειραιώς εορτάζει πανηγυρικά και με πολύ ευλάβεια, την Σύναξη της Ιεράς Εικόνος.
Κατά την διάρκεια της αρχαιοπρεπούς θείας Λειτουργίας του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου, ο π. Αυγουστίνος, μιλώντας προς το εκκλησίασμα, αναφέρθηκε αρχικά στην πορεία των Αποστόλων στα πέρατα της οικουμένης, προκειμένου να φέρουν το λαμπροφόρο μήνυμα της Αναστάσεως του Χριστού σε όλα τα έθνη.
Έτσι και ο Απόστολος Μάρκος, λαμβάνει κλήρο την ελληνική Αλεξάνδρεια, την μεγάλη και πολυπληθή πόλη, όπου κηρύττει σε Ιουδαίους και Έλληνες, χρησιμοποιώντας την οικουμενική γλώσσα της εποχής, τα ελληνικά. Ως φωτιστής των Αλεξανδρέων, ίδρυσε την Εκκλησία τους και τους παρέδωσε το μυστήριο της θείας Ευχαριστίας.
Από την Αλεξάνδρεια, η χρήση των ιερών λογίων και ευχών της θείας Λειτουργίας του Αποστόλου Μάρκου, επεκτάθηκε σε ολόκληρη την Αίγυπτο και από εκεί στην άλλοτε ορθόδοξη Αιθιοπία, στο προπύργιο της Ορθοδοξίας, το φωτεινό Σινά και από την Αφρική στην ελληνική νότια Ιταλία.
Όπως τόνισε ο π. Αυγουστίνος:
«Η τέλεση της αρχαίας θείας Λειτουργίας της κατά Αλεξάνδρειαν Εκκλησίας, μας επανέλαβε το κήρυγμα του Αποστόλου Μάρκου ότι η Εκκλησία δεν είναι τοπική, αλλά υπερτοπική. Δεν είναι κλειστή, αλλά ανοιχτή σε όλα τα έθνη, περικλείει όλο τον κόσμο.
Η πραγματικότητα της Εκκλησίας δεν είναι συνεταιριστική ή ομοσπονδιακή, αλλά οικουμενική. Καλεί ολόκληρη την οικουμένη σε μετάνοια και σωτηρία εν Χριστώ Ιησού, ώστε όλοι να ομολογούμε “εις Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα”.»
Ως εκ τούτου, συνέχισε, η Εκκλησία αποτελεί σώμα Χριστού, όπου η αγάπη, η ενότητα και η ποικιλία κοσμούν και βεβαιώνουν του λόγου του αληθές, την ομόνοια και την ειρήνη της Εκκλησίας ανά την οικουμένη.
Πολλές φορές η ανθρώπινη αστοχία και τα αμαρτωλά πάθη, σχίζουν τον άρραφο χιτώνα του Χριστού, την ομόνοια του Σώματος Του, την ενότητα της Εκκλησίας Του.
Και τότε, όπως συμπλήρωσε ο π. Αυγουστίνος ολοκληρώνοντας τον λόγο του:
«Οφείλουμε να μην απελπιζόμαστε, αλλά να αγωνιζόμαστε με όπλα πνευματικά να καθαιρέσουμε τις δυνάμεις του κακού, τελώντας την αναίμακτη μυσταγωγία και ζητώντας φώτιση από τον Θεό. Να αγωνιζόμαστε με την προσευχή, για να θεραπεύσει τα ασθενή ο Θεός και να διορθώσει τα κακώς κείμενα.»