Τι χρειαζόταν μια απλή ανακοίνωση της ακύρωσης της συνάντησης Βαρθολομαίου-Ιερώνυμου.. Το κλίμα ήταν στραβό απλά το φαγε και ο γάιδαρος... Το γράφαμε εδώ στο ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ πως η συνάντηση θα πραγματοποιείτο σε πολύ βαρύ κλίμα ιδίως μετά την απόφαση του ΣτΕ για την περίφημη υπόθεση του κτήματος Προμπονά. Και απλά η ακύρωση της συνάντησης ήλθε να επιβεβαιώνει τις ανησυχίες.
Γιατί να συναντιόντουσαν οι δύο άνδρες δηλαδή; Για να βλέπαμε συνοφρυωμένα πρόσωπα και παγωμένες χειραψίες όπως πριν από ακριβώς τέσσερις μήνες;
Προκειμένου λοιπόν να γίνουμε μάρτυρες σε ακόμη μια συνάντηση καθαρά του…πρωτοκόλλου όπου όλα θα ήταν ανούσια, όλα μουδιασμένα, όλα άνευρα, αυτή δεν θα πραγματοποιηθεί καθόλου.
Για να αποφύγει και ο Ιερώνυμος την πίεση Βαρθολομαίου να περάσει το δικό του στο ουκρανικό..
Είναι δεδομένο πλέον πως ο κ. Ιερώνυμος δεν θέλει να βλέπει τον “πρώτο” ούτε ζωγραφιστό. Μόνο που ο Ιερώνυμος δεν είναι Χριστόδουλος να χτυπήσει την γροθιά στο μαχαίρι. Σχεδόν 15 χρόνια πίσω η κατάσταση έμοιαζε με την σημερινή. Αθήνα και Φανάρι διασταύρωναν τα ξίφη τους και οι εχθροί της πίστης μας πανηγύριζαν!
Την ποινή της ακοινωνησίας, της διακοπής δηλαδή κάθε επικοινωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, είχε επιβάλει τότε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Παράλληλα, θεωρησε άκυρη την εκλογή μητροπολιτών των "Νέων Χωρών" από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Αυτές οι ρημάδες οι “Νέες Χώρες” που πάντα προκαλούν αντιπαραθέσεις. Πιο πρόσφατη η εκλογή του Μητροπολιίτη Ιωαννίνων που πέρασε του Αρχιεπισκόπου αντί για τον εκλεκτό Αμφιλόχιο του Βαρθολομαίου, τον οποίο φόρεσε στενό κορσέ ως “επιτηρητή” στην Αθήνα στη συνέχεια.
Τι κι αν κατά την Σύνοδο της Κρήτης, πραγματοποιήθηκε μια πολύ σημαντική δήλωση αναφορικά με το καθεστώς των λεγομένων “Νέων Χωρών”. Ήταν τότε που ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος υπογράμμισε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι οι Μητροπόλεις των Νέων Χωρών, δηλαδή Ηπείρου, Κεντρικής, Ανατολικής και Δυτικής Μακεδονίας, Θράκης και Βορείου Αιγαίου υπάγονται μεν στην πνευματική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου, αλλά έχουν παραχωρηθεί επιτροπικώς με την Πατριαρχική Συνοδική Πράξη του 1928 στην Εκλλησία της Ελλαδος για λόγους που σχετιζόταν με την αποτελεσματική διαποίμανσή του, αλλά ούτε ο ίδιος ούτε το Πατριαρχείο ούτε τώρα ούτε στο μέλλον προτίθενται να ζητήσουν επιστροφή. Δηλαδή, οι Μητροπόλεις των Νέων Χωρών θα παραμείνουν για πάντα στη διοικητική δικαιοδοσία της Ελλάδας
Και τότε η διοίκηση της Ελλαδικής Εκκλησίας πανηγύριζε....
Και ήρθαν τα πολύ χειρότερα που κορυφώθηκαν με την αφορμή του κτήματος Προμπονά. Και το μήνυμα εστάλη όταν ο Αρχιεπίσκοπος δεν πήγε στους εορτασμούς για τον Άγιο Γέροντα Τσαλίκη. Και το καζάνι πέταξε το καπάκι όταν το Φανάρι κάλεσε τους Ιεράρχες των “Νέων Χωρών” την 1η Σεπτεμβρίου για την συνεδρίαση της Ιεραρχίας του Οικουμενικού θρόνου υποχρεώνοντάς τους να συμφωνήσουν πως έχει δικαίωμα να λαμβάνει αποφάσεις αυτοκεφαλίας στο ουκρανικό. Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί η Ιεραρχία της Ελλαδικής Εκκλησίας δεν συζήτησε το ουκρανικό ζήτημα;
Ζούμε λοιπόν μια νέα εποχή Χριστόδουλου αλλά χωρίς Χριστόδουλο στις σχέσεις Αθήνας-Φαναρίου. Ο Ιερώνυμος δεν έχει τον δυναμισμό του μακαριστού, αλλά είναι και αγύριστο κεφάλι. Το γυαλί ράγισε και δεν ξανακολλάει. Υπάρχει όμως και μια μικρή λεπτομέρεια. Ο κ. Ιερώνυμος δεν θα ρισκάρει ποτέ τις σχέσεις του με την κυβέρνηση η οποία τα πάει καλά με το Φανάρι οπότε σε ανοιχτή σύγκρουση με τον Βαρθολομαίο δύσκολα θα βρεθεί.
Επισήμως πάντως και για τα μάτια του κόσμου σύμφωνα με τον διευθυντή του Γραφείου Τύπου, Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Χάρη Κονιδάρη, τον οποίο επικαλείται το ΑΠΕ, η συνάντηση αναβλήθηκε «λόγω φόρτου εργασίας της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας», η οποία μάλιστα σήμερα Παρασκευή, θα εκλέξει τον νέο μητροπολίτη Λαρίσης.
Μόνο μην ορκιστούν πως είναι αυτός ο λόγος...