Επιαλούμενος το παράδειγμα του Ιωσήφ του Παγκάλου, ο οποίος αρνήθηκε τις προκλήσεις της ηδονής της συζύγου του Πετεφρή στην Αίγυπτο, γνωρίζοντας πως η ηδονή του σώματος, επιφέρει τον πνευματικό θάνατο ο Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος σχολίασε την εικόνα της συγχρόνου κοινωνίας , η οποία καυχάται για την ηδονή και την ακολασία, και προβάλλει ως αρετή την αμαρτία.
"Ο Σοδομισμός της εποχής μας, τον οποίο ατυχώς η Ελληνική Κυβέρνηση δια νόμου εστήριξε, προβάλλεται ως η κατά φύσιν κατάσταση της συγχρόνου οικογενειακής πραγματικότητας" δήλωσε ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του, την Κυριακή των Βαϊων, από την ιστορική Ιερά Μονή Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος και Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στην περιοχή Στρατιά, πλησίον της Κέρκυρας.
Με αναφορές σε ευαγγελικές διήγησεις τόνισε πως "ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη, προκειμένου να εξαλείψει την αμαρτία, κατέστρεψε τα Σόδομα και τα Γόμορα, για να εκλείψει από της γης ο Σοδομιτισμός και από την άλλη πλευρά η εικόνα της άκαρπης συκής, την οποία ο Κύριός μας καταράστηκε δια το «μη έχειν καρπούς», μας οδηγεί στην πνευματική ακαρπία της εποχής μας, που οι άνθρωποι καυχώνται για το κενό της ζωής τους.
Προβάλλουν την εφήμερη σκέψη χωρίς περιεχόμενο, χωρίς ουσία, χωρίς καρπόν πνευματικό.
Σήμερα οι άνθρωποι είναι του φαίνεσθαι και όχι του είναι. Αυτό είναι που συνιστά την πνευματική ακαρπία.
Ας έχουμε λοιπόν υπόψιν μας, τόνισε ο κ. Νεκτάριος, πως για να βιώσουμε αυτή την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, και να συμπορευτούμε με το Πάθος του Κυρίου μας έως τον Γολγοθά, οφείλουμε να ανασυντάξουμε τον εαυτό μας, απομακρύνοντας κάθε επιθυμία βλαβερά και κάθε αμαρτία.
Στην προσφώνησή του προς τους προσκυνητές ο Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος τόνισε ότι τα βαΐα των φοινίκων είναι το σύμβολο της νίκης του Χριστού κατά του θανάτου. Το άφθαρτο σώμα του Αγίου Σπυρίδωνος, εξάλλου, μαρτυρεί και αυτό την κοινή ανάσταση, καθώς ζει ανάμεσά μας ως ζων και πνευματικός πατέρας μας, όχι ως νεκρός. Όταν ο Χριστός πλησίασε τον τάφο του Λαζάρου και έδωσε εντολή να ανοίξουν το μνημείο οι αδελφές του, η Μάρθα και η Μαρία, του είπαν «Κύριε, ήδη όζει». Ο Χριστός όμως κατανίκησε την αποφορά και την οσμή του θανάτου.
Η κοινωνία μας αγάπησε περισσότερο το θάνατο και όχι την ανάσταση
Σήμερα η κοινωνία μας αγάπησε περισσότερο τον θάνατο και όχι την ανάσταση. Ζει ικανοποιημένη από τα βιοτικά και αψηφά την ανάσταση και την αθανασία. Ως μία άλλη επιδημική νόσος, ως μία άλλη πανώλη μπολιάζει τον κόσμο με τον πνευματικό θάνατο, που είναι ο χειρότερος θάνατος. Ο σωματικός είναι πρόσκαιρος. Η ανάσταση είναι βεβαία για όλους. Όσοι ευαρεστούν τον Θεό θα ζήσουν την ανάσταση της αιωνιότητας. Όσοι όμως είναι μακριά από τον Θεό θα αναστηθούν στην κατάσταση του κολασμού και της απουσίας του Θεού.
Καθώς εισερχόμαστε στην Μεγάλη Εβδομάδα, ας αντιληφθούμε ότι ο αγώνας που μας ζητά ο Χριστός είναι αγώνας εναντίον της αμαρτίας και με σκοπό την ανάσταση και την αιωνιότητα. Ο Άγιος Σπυρίδων πολιτεύτηκε κατά το θέλημα του Θεού και μας δείχνει την προσδοκία της αναστάσεως. Ας επιστρέψουμε λοιπόν στον Θεό εν μετανοία και με επίγνωση της αγάπης Του. Ας επικαλούμαστε όλοι τις πρεσβείες του Αγίου, ιδίως για τα παιδιά μας, τα οποία διψούν για την αλήθεια, την ελευθερία, τη γνησιότητα που απουσιάζουν από τα πλάνα κηρύγματα της εποχής. Ας περικρατεί ο Άγιος Σπυρίδων και τα γηρατειά και κάθε άνθρωπο.
Ο κ. Νεκτάριος έκλεισε την προσφώνησή του ευχόμενος χρόνια πολλά εις πάντας και η ανάσταση του Χριστού να είναι ευκαιρία καινούργιας αρχής.