Εκκλησία

Πιο επίκαιρο από ποτέ! π. Γ. Μεταλληνός με αφορμή την επέτειο της άλωσης: Έκφραση κατοχής το «Ανήκομεν εις την Δύσιν»

Μια επίκαιρη ομιλία 10 χρόνια πριν...

Ήταν Δεκέμβριος του 2012...Μια εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα

Ο κεκοιμημένος πλέον πατήρ Γεώργιος Μεταλληνός είχε μιλήσει σε μια σημαντική εκδήλωση με θέμα : «Η ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ θα ελευθερώσει την Ελλάδα» στο Αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου, ο γράφων ήταν εκεί...

Με αφορμή την σημερινή “μαύρη” επέτειο του ελληνισμού τα λόγια του είναι πιο επίκαιρα από ποτέ...

Ο π. Μεταλληνός μίλησε συγκεκριμένα για τον όρο ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ και σημείωσε πως η χώρα της ελληνικής ταυτότητας ήταν η Ρωμανία, το Βυζάντιο

Όταν δε είπε με δυναμισμό «Τα ιστορικά μας ονόματα είναι όλα δικά μας από τους Δαναούς και τους Αχαιους μέχρι τους Νεοέλληνες και δεν χαρίζουμε κανένα από αυτά σε κανένα. Αυτό ισχύει και για τη Μακεδονία » η αίθουσα τραντάχτηκε από τα χειροκροτήματα.

Ο πατέρας Γεώργιος στην ομιλία του ανέφερε ακόμη πως από το 330 με τη θεμελίωση της Νέας Ρώμης, ο Έλληνας ονομάζεται Ρωμαίος που σημαίνει ορθόδοξος πολίτης της ελληνικής οικουμένης . «Ρωμαίος -Ρωμιός σήμαίνει ορθόδοξος πολιτη της Νέας Ρώμης» τόνισε.

Χαρακτήρισε «επίσημη έκφραση του γεγονότος της κατοχής» τις φράσεις πολιτικών όπως «Ευχαριστούμε τους Αμερικάνους» και «Ανήκομεν εις την Δύσιν »

Πολύ σημαντική ήταν όμως και η δήλωσή του σύμφωνα με την οποία το Αυτοκέφαλο μικραίνει την Ελλάδα , αφού Έλληνες κατά πνεύμα είναι όλοι οι πολίτες της Νέας Ρώμης


Στην εισήγησή του ο πατέρας Γεώργιος Μεταλληνός αναφέρθηκε στις σχέσεις ελληνισμού και χριστιανισμού. Ο π. Γεώργιος έκανε λόγο για τη θεανθρώπινη σύζευξη χριστιανικότητας και ελληνικότητας σε μια ακατάλυτη ένωση στην εκκλησία.

Είπε πως επιτεύχθηκε η εκκλησιοποίηση με το βάπτισμα για τον ελληνισμό, γιατί το βάπτισμα σημαίνει θάνατος και ανάσταση, έτσι και ο ελληνισμός πέθανε, αλλά καθάρθηκε για να αναστηθεί σε μια νεά μορφή υπάρξεως .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με τον πατέρα Μεταλληνό ο ελληνισμός άλλαξε προσανατολισμό και ταυτότητα. Έπαψε να είναι ο ειδωλατρικός ελληνισμός και έγινε ο χριστιανικός ελληνισμός και με αυτήν την ταυτότητα έμεινε στην ιστορία.

Σύμφωνα με τον ομιλητή ο ελληνισμός έτσι δεν αλλοιώθηκε αλλά πληρώθηκε και δέχτηκε την καθολική αλήθεια.
Επίσης ο πατέρας Γεώργιος διευκρίνισε πως ο Απ. Παύλος στην Αθήνα δεν κατέστρεψε το νεοελληνισμό αλλά τον έστρεψε σε άλλο προσανατολισμό και επανέλαβε πως η ελληνικότητα μέσα στο χριστιανικό στοιχείο σώθηκε στην ουσία της.

Σημείωσε δε πως τα πάντα από τον ελληνισμό χρησιμοποιούνται στην παράδοση των Αγίων Πατέρων. Αυτό που απορρίφθηκε ήταν ο παγανισμός ως τρόπος ζωής, ο διονυσιακός αισθησιασμός.

Ο ομιλητής τόνισε πως ο ελληνισμός αν χωριστεί από την ορθοδοξία είναι ένα σώμα χωρίς ψυχή. Σημείωσε μάλιστα σε αυτό το σημείο πως όποιος ξένος που είναι νομίμως στη χώρα μας μπορεί να αποκτήσει την ελληνική υπηκοότητα, αλλά όχι την ιθαγένεια

Σύμφωνα με τον πατέρα Γεώργιο τα συστατικά του αναγεννημένου μέσα στην ορθοδοξία ελληνισμού περιλαμβάνουν την ελληνική ισορροπία τριών σχέσεων με το Θεό, με τον συνάνθρωπο και με τον ίδιο τον εαυτό μας .

Τα σημαντικότερα στοιχεία σχετικά με αυτό είναι:

-”ζήτηση χάρις” και αποδοχή συγχρόνως του θαύματος της απουσίας του Θεού στην ιστορία. Ο θάνατος του Θεού σημαίνει απουσία του Θεού από την καθημερινότητα και σύμφωνα με τον πατέρα Μεταλληνό το δράμα της Ελλάδας είναι η επί δύο αιώνες απουσία, έξωση, του Θεού από τη γήινη πραγματικότητα

-η προτεραιότητα της καρδιάς. Όχι η διάνοια αλλά η καρδια΄είναι το κέντρο της υπάρξεως
 

Μια τέτοια μέρα, ας κρατήσουμε τους λόγους του σαν παρακαταθήκη...

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ