Ελληνικοί εκκλησιαστικοί κύκλοι σχολίασαν τα αιτήματα των αρχών των Σκοπίων προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο για την αυτοκεφαλία της Εκκλησίας των Σκοπίων.
«Η πίσω πόρτα που άνοιξε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν φαίνεται να είχε κλείσει, έπειτα από την αυτοκεφαλία της σχισματικής εκκλησίας της Ουκρανίας, η οποία προκάλεσε οργή και θλίψη σε εκατομμύρια Ορθόδοξους Χριστιανούς σε όλον τον κόσμο.
Με αυτόν τον τρόπο, οι ελληνικοί εκκλησιαστικοί κύκλοι σχολιάζουν τα αιτήματα των αρχών των Σκοπίων προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο για την αυτοκεφαλία της μακεδονικής εκκλησίας», γράφει το "Σπούτνικ" στη σερβική του έκδοση.
Σύμφωνα με τον Δημήτριο Τσελεγγίδη, καθηγητή Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το ζήτημα της αυτοκεφαλίας είναι προφανώς θέμα της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
«Όλα είναι απολύτως ξεκάθαρα. Το ζήτημα αυτό προφανώς εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Εάν ο Οικουμενικός Πατριάρχης ξεκινήσει την πορεία της αναγνώρισης της αυτοκεφαλίας, τότε θα υπερβεί την εξουσία, όπως στην περίπτωση της Ουκρανίας. Τέτοιες κινήσεις της εκκλησίας δημιουργούν μόνο προβλήματα », τονίζει ο καθηγητής.
«Δεδομένου ότι δεν αναγνωρίζουμε τη γειτονική χώρα ως Βόρεια Μακεδονία, πώς μπορείτε να περιμένετε από εμάς να αναγνωρίσουμε τη μακεδονική αυτοκεφαλία;» Δεν υπάρχει μακεδονική εκκλησία στα Σκόπια. «Κατά την προσωπική μου άποψη, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν πρέπει να τους δώσει αυτοκεφαλία», δήλωσε ο Μητροπολίτης της Φλώρινας Θεόκλητος.
Πηγές στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία προσκείμενες στην Ιερή Σύνοδο υποστηρίζουν ότι η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία θα ακολουθήσει τη βούληση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου όπως στην περίπτωση της αυτοκεφαλίας στην Ουκρανική Εκκλησία.
Ο πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης, καθηγητής θεολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, σχολίασε τις ενέργειες του Βαρθολομαίου, λέγοντας ότι ο Βαρθολομαίος προσπαθεί να κερδίσει την υποστήριξη της πλειοψηφίας του εκκλησιαστικού κόσμου δημιουργώντας τις δικές του εκκλησίες και αποδυναμώνοντας τόσο τις σερβικές όσο και τις ρωσικές εκκλησίες.