Κάποιες ουσιαστικές φωνές του Αγίου Όρους, όπως ο Ιερομόναχος Ευθύμιος στην Καψάλα, ο Γέρων Γαβριήλ στις Καρυές, και πολλοί άλλοι πατέρες, πήραν θέση στα παρόντα δρώμενα στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Ο ασκητής π. Ευθύμιος της Καψάλας, άμεσος πνευματικός απόγονος του Αγίου Παϊσίου είναι άνθρωπος της σιωπής και της προσευχής. Έσπασε την σιωπή του και μίλησε έξω από τα δόντια, αλλά ταυτόχρονα με πολύ σεβασμό προς κάθε κατεύθυνση, για το ιατρικό έγκλημα, καθ᾽ ημάς, της διαχείρισης του βιολογικού όπλου του κορωνοϊού και των, κατά εμάς ως επιστήμονες, εγκληματικών γενετικών εμβολίων. Και το έκανε από αγάπη για τους ανθρώπους, εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους.
Κάποιοι εδώ και ένα μήνα περίπου αποκαθηλώνουν και γκριζάρουν το πρόσωπο του πατρός Ευθυμίου, εγείροντας μάλιστα και έμμεσες απειλές κατ᾽ ουσίαν, πως έχουν δεδομένα και στοιχεία, τα οποία, όπως λένε δεν αποκαλύπτουν μεν δήθεν σεβόμενοι το πρόσωπο του γέροντος , εάν πράγματι το εσέβοντο δεν θα το διέσειραν σε δημόσιες συζητήσεις και εκπομπές, αλλά τα αναφέρουν σαφώς, και αφήνουν να εννοηθεί πως υπάρχουν στοιχεία που θα μπορούσαν να αποκαλυφθούν. Αυτό αλήθεια τι σημαίνει; Πως ο πατηρ Ευθύμιος ενέχεται δήθεν σε κάποια περίεργη υπόθεση; Βεβαίως το όλο ζήτημα τίθεται από όσους δήθεν νοιάζονται τον πατέρα Ευθύμιο και το Αγιον Όρος κάπως έτσι. Ότι δηλαδή ο πατηρ Ευθύμιος, δεν έχει δικαίωμα να ασχοληθεί με την εθνική, πνευματική, ή και την πολιτική ζωή στην χώρα μας. Αυτό που ενοχλεί όταν άνθρωποι τόσης πνευματικής διαύγειας και καθαρότητας, όπως ένας ησυχαστής του Αγίου Όρους ,που σπάνια εκφέρει δημόσιο λόγο, αποφασίσει να μιλήσει, τότε ο λόγος του είναι εκ Θεού, αποφασιστικός και αποδεκτός απότον Ελληνικό λαό, και είναι Μάχαιρα Δίστομος, που χωρίζει το υγιές και αληθές, από το ψευδές και το άρρωστο.
Όμως όσοι ασχολούνται με το πρόσωπο του γέροντος Ευθυμίου διαπράττουν και αδίκημα και πνευματικό έγκλημα και εξυπηρετούν τα έργα του σκότους. Διότι το ποιός είναι ο γέρων Ευθύμιος της Καψάλας είναι γνωστό σε όλη την Ελλάδα. Διότι πολλές χιλιάδες η και εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν ευεργετηθεί από αυτόν τον όντως άγιο του Θεού. Εάν αυτοί οι κύριοι είχαν έστω και ελάχιστη πνευματική αίσθηση θα εντρέποντο και θα αισχύνοντο αληθώς να θίξουν αδικώντας και να προσβάλλουν έστω και εμμέσως και να αμαυρώσουν το πρόσωπο μια τέτοιας σύγχρονης πνευματικής μορφής του Αγίου Όρους όπως είναι ο γέρων Ευθύμιος. Ασφαλώς ο Χριστός και η Παναγία έχουν κρυμμένα στο Άγιον Όρος και αλλού και άλλα τέτοια πνευματικά τους τέκνα και αληθινά παιδιά του Θεού η και ακόμη μεγαλύτερου πνευματικού μεγέθους. Όμως ο γέρων Ευθύμιος αυτή την στιγμή και γιά όσους έχουν ανοικτά τα πνευματικά των μάτια είναι μέγιστο δώρο του Θεού στην σύγχρονη Ελλάδα αλλα και στην Εκκλησία και τον κόσμο. Μοναχοί όπως ο γέρων Ευθύμιος είναι πραγματικά δώρα του Θεού στους ανθρώπους. Διότι ο Τριαδικός Θεός μέσα στα δικά του σχέδια για τον κόσμο και την ιστορία και σε κάθε εποχή θέλει κάποια άγια πλάσματά του να μπορούν να τον μαρτυρούν και να τον φανερώνουν στους ανθρώπους. Να γίνονται πραγματικά δοχεία και πηγές της Θείας και Ακτίστου Χάριτος και Θείας Ενεργείας του Θεού και να παρηγορούν και να φωτίζουν τους θλιμμένους, πονεμένους και πληγωμένους από τον κόσμο, το κακό και τον διάβολο συνανθρώπους των. Αυτά τα άγια πλάσματα του Θεού σού αποκαλύπτουν παρηγορητικά την πραγματική εικόνα του Χριστού ως του Ζώντος Θεού. Σου εναποθέτουν μέσα στο κεντρο του εαυτού σου θείο βάλσαμο. Σου γλυκαίνουν την ψυχή και την καρδιά. Σου μεταλαμπεύουν θεία στοργή και θεία τρυφερότητα. Σου δείχνουν με τρόπο θείο πως δεν είσαι μόνος σου μέσα στην φουρτουνιασμένη θάλασσα και στην πικρή έρημο της μοναξιάς σου και των βασάνων σου. Σου ανοίγουν πόρτα στον ουρανό και αποδιώχνουν τα σύννεφα που σου κρύβουν τον Όντως Ήλιο. Σε ανασηκώνουν και σε εξάγουν απο το βαθύ πηγάδι του σκότους και των ωδινών σου, που έχεις βρεθεί απο δικά σου λάθη, απο λάθη των γονιών σου, των δασκάλων σου και απο το πονηρό πνεύμα. Σε σηκώνουν στα πόδια και από παράλυτος και ανάπηρος να περπατήσεις νοιώθεις να αναγεννάσαι σε νεα ζωή με νέα δύναμη με νέα αισιοδοξία και απερίγραπτη χαρά να ξεκινήσεις τα πάντα από την αρχή όσο και αν ένοιωθες πριν πως είσαι κατεστραμμένος. Πηγαίνεις στο φτωχικό κελί τους κατεστραμμένος και ερείπιο και φεύγεις γεμάτος δύναμη για ζωή, γεμάτος θεία χαρά.
Για αυτό είναι ανίερο αυτό το έργο που ανέλαβαν κάποια πρόσωπα και κάποια σκοτεινά κέντρα να αποκαθηλώσουν τον Γέροντα Ευθύμιο της Καψάλας. Το έργο τους είναι καθαρώς δαιμονικό. Για αυτό ο τρόπος με τον οποίο λέγονται όσα λέγονται από κάποιους, σκοτεινούς όπως εμφανιζονται, κύκλους, που δήθεν νοιάζονται την Ελλάδα, την Δημοκρατία και την Εκκλησία, συνιστά εμμέσως πόλεμο κατά του γνησίου εκκλησιαστικού πνεύματος, που εκπροσωπεί ο γέρων Ευθύμιος και άλλοι ησυχαστές του Αγίου Όρους και άλλων ασκητικών κέντρων, που νοιάζεται αληθινά τον ελληνικό λαό και την εθνική πολιτιστική και πνευματική επιβίωση του ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Επί πλέον εμμέσως πλην σαφώς εκφέρουν την απειλή για περαιτέρω δήθεν αποκαλύψεις που αφορούν το πρόσωπο του γέροντος Ευθυμίου και που τώρα για την δική του δήθεν προστασία και χωρίς την δική του έγκριση, δεν αποκαλύπτονται. Μα αυτός είναι ο ακραιφνής τρόπος της σαρκοβόρας συκοφαντίας. Να δημιουργείς ένα κλίμα ενοχικότητας χωρίς όμως να λες και κάτι το συγκεκριμένο και ουσιώδες για το πρόσωπο ενός ανθρώπου που προσπαθείς να το αποκαθηλώσεις και να το ενοχοποιήσεις. Όσοι γνωρίζουμε τον γέροντα Ευθύμιο και άλλους ησυχαστές που σήμερα έχουν σαφώς το θάρρος της γνώμης των γνωρίζουμε πολύ καλά πως όλα αυτά είναι δαιμονιώδη μυθεύματα. Τίποτε δεν έχει να φοβηθεί ο γέρων Ευθύμιος από όσους προσπαθούν να τον φιμώσουν και να τον χειραγωγήσουν, για να τον καταστήσουν ακίνδυνο για τα σκοτεινά σχέδια τους, όσοι θέλουν να κρατήσουν την Ελλάδα και τον Ελληνικό λαό υπόδουλο στην ντόπια και ξένη υποτέλεια και να διαιωνίσουν το κομματικό φεουδαρχικό αντιχριστιανικό και ανθελληνικό πολιτικό κατεστημένο.
Κατά κρίση αντικειμενική, αυτά τα κέντρα διαθέτουν άριστους δημαγωγούς και διπλωμάτες δημοσιογράφους και άλλους πράκτορες των, που μπορούν να σε «σφάξουν με το γάντι και με Βαμπάκι» και αδερφικά δήθεν για το καλό σου, κατά το ρητό το λεγόμενο για την αγγλική διπλωματία.
Αγνοούν όμως όλοι αυτοί οι άγριοι συκοφάντες αυτό που γνωρίζουν οι πραγματικοί προσκυνητές του Αγίου Όρους και του Ελληνικού και Ορθόδοξου φαινομένου και ησυχασμού. Ότι δηλαδή ο π. Ευθύμιος έχει προσφέρει στον ελληνικό λαό τεράστιες υπηρεσίες, όπως παλαιότερα ο τότε πνευματικός του πατέρας και νυν Άγιος Παΐσιος. Επί μια εικοσαετία και πλέον, από το Πάσχα μέχρι τα Χριστούγεννα, οπόταν και διακόπτει τον εγκλεισμό του, δέχεται από το πρωί μέχρι το βράδυ δεκάδες και εκατοντάδες πονεμένους και βασανισμένους ανθρώπους, χωρίς συχνά να βάζει μια μπουκιά στο στόμα του. Ακούει και στηρίζει έναν-έναν χιλιάδες, η και δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, όλο τον χρόνο που σπάει την έγκλειστη ησυχαστική και ασκητική ζωή του.
Μάλιστα δε, ο π. Ευθύμιος έχει κληρονομήσει ένα μεγάλο πνευματικό χάρισμα από τον Άγιο Παΐσιο, στον οποίο μαθήτευσε χρόνους πολλούς.
Το χάρισμα να αφιερώνει όλο τον εαυτό του και όλη την ύπαρξή του στον κάθε άνθρωπο προσωπικά, ωσάν να μην υπάρχει άλλος άνθρωπος. Ως εάν έκαστος να είναι μοναδικός για αυτόν. Αυτό είναι πράγματι μέγιστο θείο δώρο που ο Χριστός και η Παναγία δανείζουν σε εκλεκτά παιδιά τους, για να στηρίζουν την Εκκλησία και τον κόσμο όλο. Σου δείχνει τόσο προσωπικό ενδιαφέρον και σου αφιερώνει τόσο χρόνο όσο χρειάζεσαι, ακούγοντάς σε προσεκτικά και ασχολείται με το πρόσωπό σου και το πρόβλημά σου, ωσάν να μην υπάρχει κανείς άλλος άνθρωπος στον κόσμο αλλά μόνο εσυ και ο γέροντας. Ενώ γύρω στην αυλή είναι δεκάδες ή και εκατοντάδες εκείνοι που περιμένουν υπομονετικά να συναντήσουν και να μιλήσουν με τον γέροντα. Αυτό το φαινόμενο το έχουμε δει να συμβαίνει με σπάνιες πνευματικές μορφές, τόσο στην Ελλάδα, όπως συνέβαινε με τους Αγίους Παΐσιο, Πορφύριο και Ιάκωβο, όσο και με αντίστοιχους Αγίους Γέροντες Ρώσους και Σλάβους στάρετς.
Το πλέον σημαντικό όμως, είναι ότι όταν πλησιάζεις το κελί του γέροντος Ευθυμίου αισθάνεσαι να διαχέεται παντού γύρω στον τόπο η Θεία Χάρις και να αλλάζει η φυσική πραγματικότητα με ένα θαυμαστό τρόπο, όπως νοιώθαμε να συμβαίνει με άλλους Αγίους της Εκκλησίας μας που προλάβαμε να συναντήσουμε. Έτσι συνέβαινε σαφώς με τον Άγιο Πορφύριο, τον Άγιο Παΐσιο και άλλους.
Ο γέρων Ευθύμιος όπως και άλλοι αγιορείτες πατέρες, βλέποντας πως το υπάρχον πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα έχει εντελώς αποξενωθεί από την Ελληνική και Ορθόδοξη πολιτιστική κληρονομιά, από την Αλήθεια του Χριστού και της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και από την Ορθοδοξία εν γένει, συμβουλεύουν άξιους και ενάρετους ανθρώπους να ασχοληθούν με την πολιτική και να σώσουν την πατρίδα τους. Όπως γνωρίζω και βεβαιώνω, από πρώτο χέρι, ο π. Ευθύμιος λέει καλούς λόγους για κάθε άνθρωπο, με ικανότητες, αρετή και γνώση, που αισθάνεται πως αγαπά τον Χριστό, την Ελλάδα και την Εκκλησία και τον παροτρύνει να πράξει το καλό για την πατρίδα του. Δεν νοιάζεται για έναν κόμμα η μια μικρή ομάδα ανθρώπων αλλά για όλη την Ελλάδα. Συμβουλεύει όλους να είναι ενωμένοι και να σώζουν την πατρίδα των, την παράδοση της και τον πολιτισμό της. Αλλά ακόμη και αν ένας ρασοφόρος, εγκωμιάζει μια πολιτική ομάδα που εμφορείται από ελληνικά και χριστιανικά ιδεώδη και την ενθαρρύνει να εργαστεί για την Ελλάδα, αυτό είναι έγκλημα; Που το μεμπτό;
Στην περίπτωση όμως του πατρός Ευθυμίου, όσοι έχουμε προσωπική πείρα γνωρίζουμε πως ο ίδιος κινείται σε τόσο υψηλό πνευματικό επίπεδο και διακατέχεται από τόσο υψηλό αίσθημα ευθύνης για τον άνθρωπο, για την ιστορία της Ρωμηοσύνης και για τον Ελληνισμό, ώστε επ᾽ ουδενί μπορεί να αποτελεί μομφή το ενδιαφέρον του για τα πολιτικά δρώμενα της Ελλάδος. Επί πλέον, ο π. Ευθύμιος ακόμη κι αν πέσει έξω και τυχόν κάνει κάποια λάθος εκτίμηση για μια πολιτική ομάδα, αυτό δεν μειώνει τον ίδιο, αλλά αυτή την πολιτική ομάδα, εάν η ίδια δεν διδάσκεται και δεν εναρμονίζεται με το υψηλό πνευματικό ενδιαφέρον και την γνήσια πνευματική και θεϊκή αγωνία ενός πνευματικού ανθρώπου. Ο π. Ευθύμιος είναι τέτοιο πνευματικό μέγεθος που δεν θα χαριστεί σε κανέναν αν εκπίπτει από το Ορθόδοξο ήθος, όποιος κι αν είναι αυτός.
Είναι πολλές οι μαρτυρίες ότι ο π. Ευθύμιος νοιάζεται για την ενότητα των Ελλήνων και όχι για το ένα ή το άλλο κόμμα. Νοιάζεται να σωθεί η Ελλάδα και ο πολιτισμός της, η Ορθοδοξία της και ο λαός της. Δεν νοιάζεται για την πολιτική ως πολιτική, όπως θα συνέβαινε με οποιονδήποτε άλλον από εμάς, ούτε έχει ο ίδιος ανάγκη να εμπλέκεται σε πολιτικές συζητήσεις. Πάντα το ενδιαφέρον του είναι πνευματικό και όχι κοσμικό. Το ενδιαφέρον του είναι να γνωρίσουν οι άνθρωποι τον Χριστό. Και την Ελλάδα την νοιάζεται ως τόπο Χριστού και ως Εκκλησία Χριστού. Νοιάζεται ακόμη και για την πολιτική όπως νοιάζεται για την παιδεία και την υγεία, αλλά από ένα ευγενές και υψηλό αίσθημα ευθύνης για τους ανθρώπους και για την ιστορία του Ελληνικού λαού και της Ορθόδοξης Εκλλησίας. Αυτό πάντα συνέβαινε με τα μεγάλα πνευματικά μεγέθη και υψηλά ηθικά αναστήματα δασκάλων και άλλων επιφανών Ελλήνων, είτε λαϊκών είτε ρασοφόρων. Αυτό όχι μόνο δεν είναι ενοχή, όπως κάποιοι θέλουν να το παρουσιάζουν, για να αποκαθηλώσουν τον γέροντα Ευθύμιο ως πνευματικό δάσκαλο του γένους, αλλά χρέος όλων των Ελλήνων στην ιστορία, στον Ελληνικό λαό και στην Εκκλησία.
Με την έννοια αυτή, ακόμη και εάν ο π. Ευθύμιος εμπιστεύθηκε σε κάποιους επισκέπτες του κάποιες προσωπικές σκέψεις του, διαπράττουν μέγιστο έγκλημα όσοι κάνουν θέμα δημόσιας συζήτησης προσωπικές συζητήσεις του γέροντος Ευθυμίου με κάποιους επισκέπτες του. Όταν κάποιοι βγάζουν στον αέρα στοιχεία από τις προσωπικές των συνομιλίες με τον π. Ευθύμιο, όποιο κι αν είναι το περιεχόμενο τους, και μάλιστα όταν το πράττουν με σκοπό να τον χειραγωγήσουν, να τον φημώσουν και να τον ενοχοποιήσουν, τότε δείχνουν τον δικό τους σκοτεινό, πονηρό, ανέντιμο και ανήθικο τρόπο.
Ακόμη πιο ανήθικο και ανέντιμο είναι αυτό το «έργο» όταν παίρνει έμμεσα έντονα απειλητικό και αποστασιοποιημένο από έναν πνευματικό άνθρωπο που εμπιστεύθηκε κάποιες σκέψεις του σε κάποιους επισκέπτες του και αυτοί μετά ενεργούν σαφώς εναντίον του για να τον γκριζάρουν και να τον φημώσουν. Διότι όταν ένας απλός συνάνθρωπός σου, πολλώ δε μάλλον ένας ασκητής στο Αγιον Όρος, σε βάζει στο σπίτι του και σου εμπιστεύεται κάποιες προσωπικές σκέψεις κι εσύ μετά κάνεις βούκινο αυτό που σου εμπιστεύθηκε, χωρίς μάλιστα να ζητήσουν και να λάβουν την άδειά του πριν μιλήσουν δημόσια, αυτό δεν τιμά καθόλου αυτούς που καμώνονται πως θέλουν να υπηρετήσουν την αλήθεια και την αμερόληπτη ενημέρωση. Διότι ακόμη και ένας ασκητής δικαιούται να έχει κάποιες συμπάθειες η και ελπίδες για το κοινό καλό σε πρόσωπα ανθρώπων. Το θέμα είναι κατά πόσο εγώ φέρομαι έντιμα απέναντί του όταν κάποιος άνθρωπος μου εμπιστεύεται κάποιες σκέψεις του και μετά εγώ τις κοινοποιώ χωρίς την άδεια του και μάλιστα δίδοντας σε αυτές εντελώς άλλο νόημα από αυτό που πραγματικά έχουν.
Ο γέρων Ευθύμιος δεν έχει τίποτε να φοβηθεί από όποιες και όσες αποκαλύψεις και αν υπαινίσσονται κάποιοι επισκέπτες του που τους εμπιστεύθηκε κάποιους λογισμούς του ως άνθρωπος. Διότι ο γέρων Ευθύμιος είναι ένα τόσο μεγάλο πνευματικό μέγεθος, και ο ίδιος μιλά από ένα τόσο υψηλό πνευματικό επίπεδο, που ποτέ δεν μπορεί να πει κάτι το επιλήψιμο.
Για αυτό η στάση αυτων των ανθρώπων που θέλουν να λένε πως νοιάζονται την Ελλάδα και την Εκκληςία δείχνει κάτι το ύπουλο και σκοτεινό. Ακόμη και αν φανερώσουν όσα ισχυρίζονται πως γνωρίζουν αυτοί οι κύριοι, από τις προσωπικές συζητήσεις των με τον γέροντα Ευθύμιο, αυτά όχι μόνο δεν θα μειώσουν τον ίδιο τον γέροντα, αλλά θα δείξουν αντιθέτως ακόμη περισσότερο το πνευματικό μέγεθος του ανδρός. Διότι ο π. Ευθύμιος είναι άνθρωπος του φωτός. Και το φως δεν φοβάται το σκότος. Διότι το σκότος δεν υπάρχει αλλά είναι στέρηση φωτός. Ως πανεπιστημιακός αλλά και ως Έλληνας πολίτης, με δημόσια παρουσία και εθνικό έργο επι πολλές δεκαετίες, βεβαιώνω, εγγυώμαι και βάζω το χέρι μου στην φωτιά, χωρίς βεβαίως να έχει ανάγκη την δίκη μας στήριξη ένας άνθρωπο του Θεού, ότι τίποτε άσχημο ή λάθος δεν λέει και δεν κάνει ο π. Ευθύμιος. Διότι είναι άνθρωπος της σιωπής και της προσευχής. Είναι άνθρωπος που δεν ζει για τον εαυτό του αλλά για τον Χριστό.
Τέτοιου είδους άνθρωποι της νοεράς προσευχής, που έχουν πεθάνει για τον κόσμο ποτέ δεν λένε και δεν κάνουν λάθος. Και το όποιο σύμφωνα με τη γνώμη μας δικό των λάθος, για τον Θεό είναι σωστό. Διότι δεν ζουν για να αποκτήσουν ανθρώπινη δόξα. Γι᾽ αυτούς τους ανθρώπους ο Χριστός είναι διαρκώς παρών, μέσα τους και δίπλα τους. Οι άνθρωποι τέτοιας αγάπης και θυσίας δεν μιλούν από τον εαυτό τους. Μιλούν όσα ο Χριστός τους δείχνει να πουν ή να πράξουν. Εμείς οι υπόλοιποι που ζούμε στις φαντασιώσεις μας, στις εμπάθειές μας, στις κρυφές ή φανερές εμπαθείς επιθυμίες μας, και που δεν μπορούμε ούτε ένα λεπτό να σιωπήσουμε και να σταματήσουμε την διάνοιά μας, από τους εμπαθείς λογισμούς της, εμείς είμαστε στο λάθος με το να κρίνουμε τους πάντες και τα πάντα, ακόμη και τον Θεό, πως δήθεν δεν τα έχει κάνει καλά τα πράγματα.
Όσοι μιλούν τόσο συκοφαντικά για τον γέροντα Ευθύμιο, ας ζητήσουν δημόσια συγγνώμη για την ζημία που προκαλούν στην Εκκλησία με τον τρόπο τους αλλά και την προσβολή των όχι μόνο προς το πρόσωπο του γέροντος Ευθύμιου, αλλά και στο Άγιον Όρος και στους πατέρες, οι οποίοι συμπαραστέκονται αυτό τον καιρό, όπως και πάντοτε, στον ελληνικό λαό. Διότι η Παναγία μέσα από τα δικά της μαυροφορεμένα και πενθούντα, για τις αμαρτίες όλου του κόσμου, παιδιά της στο Άγιον Όρος, δίδει την μόνη αληθινή παρηγοριά και φώτιση σε όλους τους Έλληνες και σε όλο τον κόσμο.