Το πιλοτικό πρόγραμμα RouteCharge εξετάζει τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης των φορτηγών με αλλαγή μπαταριών.
Η ηλεκτροκίνηση των φορτηγών και γενικά των επαγγελματικών οχημάτων είναι μια δύσκολη υπόθεση, καθώς σε σχέση με τα επιβατικά οι ανάγκες είναι τελείως διαφορετικές, όπως διαφορετικά είναι και τα μεγέθη. Το τελευταίο είναι και αρνητικό, μιας οι απαιτήσεις σε ενέργεια είναι μεγάλες, αλλά και θετικό μιας και υπάρχει πολύς χώρος για μπαταρίες.
Του Γιάννη Σκουφή
Πιλοτικά εξετάζονται διάφορες λύσεις. Μια είναι αυτή τύπου τρόλεϊ, όπου υπάρχει μόνιμη σύνδεση μέσω αντενών με ένα εναέριο ηλεκτρικό δίκτυο, ενώ μια δεύτερη είναι αυτή του προγράμματος RouteCharge. Εδώ ένα φορτηγό MAN TGS των 19 τόνων έχει μετασκευαστεί με την αφαίρεση του κινητήρα πετρελαίου του και των ρεζερβουάρ καυσίμων του. Στη θέση τους έχουν τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας και δύο βάσεις για μπαταρίες συνολικής ενεργειακής χωρητικότητας 318 kWh και βάρους 4,0 τόνων, που μπορούν εύκολα, με τη βοήθεια κλαρκ, να αντικαθίστανται σε συγκεκριμένες στάσεις,
Καθημερινά το ηλεκτρικό φορτηγό μαζί με μια ρυμούλκα εκτελεί ένα συγκεκριμένο δρομολόγιο 500 χιλιομέτρων, και για να το ολοκληρώσει απαιτούνται συνολικά τέσσερις αλλαγές μπαταριών. Ξεκινά λοιπόν με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες, τις οποίες αλλάζει μια φορά στη μέση περίπου των αρχικών 250 χιλιομέτρων. Στον προορισμό του τις αλλάζει εκ νέου, ακόμα μια αλλαγή ακολουθεί στο μέσο της διαδρομής επιστροφής και μια τελευταία στη βάση του.
Τα 500 αυτά χιλιόμετρα μαζί με τις συνολικά τέσσερις αλλαγές μπαταριών ολοκληρώνονται σε περίπου 7,5 ώρες, ενώ το πλεονέκτημα αυτής της λύσης είναι πως το ηλεκτρικό φορτηγό ή γενικά επαγγελματικό όχημα μπορεί να είναι σε κίνηση 24 ώρες το 24ωρο.
Ενδιαφέρον είναι πως όσο οι μπαταρίες στους σταθμούς αλλαγής τους μένουν αποθηκευμένες μπορούν να συνδεθούν με το ηλεκτρικό δίκτυο της εκάστοτε περιοχής και να συμβάλλουν στη σταθερότητά του.
Πηγή: newsbomb.gr