Το αεροπλανοφόρο USS Gerald R. Ford έπρεπε να έχει ήδη παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ τον Ιούλιο. Αντ' αυτού, η περίοδος αναμονής έχει παραταθεί κατά τρεις μήνες και μόλις ένας ανελκυστήρας αεροσκαφών λειτουργεί από τον Ιανουάριο.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, έχει καταστεί σαφές ότι κάποιος πρέπει να απολυθεί εξαιτίας αυτού του γεγονότος - ευτυχώς, ο υπουργός Ναυτικών Ρίτσαρντ Ντ. Σπένσερ έχει προσφερθεί εθελοντικά.
«Είπα, ας το κάνουμε. Έσφιξα το χέρι του και είπε: Οι ανελκυστήρες θα είναι έτοιμοι όταν βγει στην θάλασσα, ειδάλλως μπορείτε να με απολύσετε», λέει ο Σπένσερ στον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στο ποδοσφαιρικό αγώνα Στρατού - Ναυτικού στις 8 Δεκεμβρίου 2018. Την εποχή εκείνη , το Ford, το πιο ακριβό πλοίο που κατασκευάστηκε ποτέ για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, είχε μόνο έναν από τους 11 νέους υψηλής τεχνολογίας ανελκυστήρες πυρομαχικών σε λειτουργία.
Ο Ιούλιος ήρθε και έφυγε, και τώρα μόνο δύο από τους 11 ανελκυστήρες, που απαιτούνται για τη μετακίνηση πυρομαχικών από τα έγκατα του αεροπλανοφόρου έως το κατάστρωμα όπου μπορούν να τοποθετηθούν σε αεροσκάφη, λειτουργούν.
«Ουσιαστικά, το πλοίο δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε αποστολές», δήλωσε η Ελάιν Λούρια (D-VA) στο Bloomberg σε συνέντευξή του για άρθρο της 31ης Ιουλίου. «Δεν μπορεί να μεταφέρει πυρομαχικά».
Δεν βλέπω τέλος στην διαδικασία», είπε. Το Ford κατασκευάστηκε στην περιοχή Λούρια, στο ναυπηγείο Huntington Ingalls σος Hampton Roads και η ίδια η Λούρια είναι μία βετεράνος με 20ετη εμπειρία από επιχειρήσεις με το Ναυτικό.
Ο Τραμπ, σε καμία περίπτωση άνθρωπος του Ναυτικού των ΗΠΑ, παρόλα αυτά, κατέλαβε τα συναισθήματα πολλών, όταν αναφέρθηκε καυστικά στο προβληματικό σύστημα EMALS ως κάτι «που πρέπει να είσαι ο Albert Einstein για να το κάνεις να δουλέψει σωστά». Ακόμα, είναι πιο αποτελεσματικό από τους παλαιούς ατμοκίνητους καταπέλτες CATOBAR που χρησιμοποιούνται από τα μέσα του 20ού αιώνα, όταν λειτουργεί όπως πρέπει - κάτι που μια εσωτερική αναφορά του Πενταγώνου θεωρεί όχι και τόσο πιθανό.
Όταν λειτουργούν σωστά, οι ανελκυστήρες μπορούν να ανυψώσουν έως και 24.000 λίβρες όπλων στα 150 πόδια ανά λεπτό, επίδοση πολύ ταχύτερη από τους παλαιούς ανελκυστήρες στα αεροπλανοφόρα κλάσης Nimitz.
Ο υποναύαρχος Μάικλ Τζίλντι δήλωσε την Τετάρτη στην Επιτροπή Αμυντικών Υποθέσεων Υπηρεσιών της Γερουσίας ότι οι ανελκυστήρες δεν είχαν «περάσει από δοκιμή στην ξηρά» όπως και άλλες νέες τεχνολογίες στο πλοίο, επειδή οι μηχανικοί νωρίτερα από το πρόγραμμα «δεν θεωρούσαν πως το σύστημα ανελκυστήρων θα παρουσίαζε τέτοια προβλήματα», ανέφερε το USNI.
«Οι υπόλοιποι εννέα ανελκυστήρες, που δεν είναι επιχειρησιακοί ακόμη, βρίσκονται σε διάφορα επίπεδα κατασκευής για να εξασφαλίσουν ότι οι εναπομείνασες πόρτες και καταπακτές μπορούν να λειτουργούν επαναλαμβανόμενα σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές», δήλωσε ο εκπρόσωπος του ναυτικού Ντάνι Ερνάντεζ στο Bloomberg.
Σημείωσε ότι 70 θύρες ανελκυστήρων και 17 καταπακτές δεν πληρούν τις προδιαγραφές του σχεδιασμού.
Ο Λούρια δήλωσε ότι η τοποθέτηση των ανελκυστήρων είναι μια «πολύ χρονοβόρα διαδικασία ευθυγράμμισης. Νομίζω ότι έχουν την τεχνολογία και την ικανότητα να το κάνουν, είναι απίστευτα χρονοβόρο να το κάνεις αυτό για εννέα επιπλέον ανελκυστήρες».
Το USS Gerald Ford είναι ήδη πάνω από τον προϋπολογισμό και πίσω από το χρονοδιάγραμμα. Αναμενόταν να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2017 και έχει υπερβεί τουλάχιστον κατά 20% το αναμενόμενο κόστος. Παρόλα αυτά, παρά τις αδυναμίες αυτές, το Ναυτικό υπέγραψε σύμβαση στις 31 Ιανουαρίου για δύο ακόμη γιγαντιαία πλοία από το ναυπηγείο Huntington Ingalls έναντι 14,9 δισ. δολαρίων.
Τελικά, ο Τζίλντι αναγκάστηκε να παραδεχθεί στους βουλευτές την Τετάρτη, πως οι υπερβάσεις κόστους και οι καθυστερήσεις συνιστούν «μια αποτυχία του Ναυτικού».
sputniknews.gr