"Μπαρούτι" μυρίζει στον ινδικό ωκεανό μεταξύ Κίνας και Ινδίας οι οποίες ευρίσκονται σε ευθεία αντιπαράθεση σε σχέση με την κατάσταση στις Μαλδίβες .
"Aν η Ινδία κουνηθεί εμείς θα αναλάβουμε δράση" τόνισαν Κινεζικές στρατιωτικές αρχές στέλνοντας τελεσίγραφο στο Νέο Δελχί. Έτσι έχουμε ακόμη μια κρίση από το...πουθενά.
Σύμφωνα με τον κινεζικό τύπο στόλος από 11 κινέζικα πολεμικά πλοία με κατευθυνόμενους πυραύλους έχουν εισέλθει στον Ανατολικό Ινδικό Ωκεανό, σε μια σαφή επίδειξη δύναμης στην περιοχή με την Ινδία και μια κρίση στις Μαλδίβες.
Ο στόλος των κινεζικών αντιτορπιλικών και τουλάχιστον μίας φρεγάτας, ενός πλοίου αμφίβιων επιχειρήσεων και τριών δεξαμενόπλοιων υποστήριξης εισήλθε στον Ινδικό Ωκεανό , ανέφερε η ιστοσελίδα sina.com.cn .
«Αν κοιτάξετε τα πολεμικά πλοία και τον εξοπλισμό, το χάσμα μεταξύ του ινδικού και του κινεζικού ναυτικού δεν είναι μεγάλο», ανέφερε στρατιωτική πηγή .
Το δημοσίευμα δεν διευκρίνιζε πότε ακριβώς αναπτύχθηκε ο στόλος ή για πόσο καιρό θα κινείται σε αυτήν την περιοχή, αλλά ινδικές πηγές άμυνας ανέφεραν ότι ο στόλος εισήλθε στην περιοχή γύρω στις 10 Φεβρουαρίου μετά από κάποιες ναυτικές ασκήσεις στην Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Ο στολίσκος, ο οποίος σύμφωνα με τις πηγές ήταν πολύ πάνω από 3.500 χιλιόμετρα μακριά από τις Μαλδίβες, εισήλθε από το στενό Lombok μετά από αρκετές ημέρες.
«Οι ινδικοί δορυφόροι, τα πολεμικά πλοία και τα αεροσκάφη μεγάλης εμβέλειας θαλάσσιας επιτήρησης, όπως το P-8I, παρατηρούσαν πολύ στενά τον κινεζικό στόλο ο οποίος ήταν σε διεθνή ύδατα προς την Αυστραλία», ανέφερε η εφημερίδα Times of India επικαλούμενη πηγή στο υπουργείο άμυνας, υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας.
Το κινεζικό υπουργείο Άμυνας δεν απάντησε στα αιτήματα του Reuters για σχολιασμό .
Όμως, την περασμένη εβδομάδα, ο κινεζικός Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός δημοσίευσε φωτογραφίες και μια ιστορία σχετικά με τις ασκήσεις διάσωσης που πραγματοποιούνται στον Ανατολικό Ινδικό Ωκεανό στον επίσημο λογαριασμό Weibo του Twitter.
Οι περιφερειακές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας και της Ινδίας, συνδέουν την πρόσφατη ναυτική ανάπτυξη της Κίνας με την συνεχιζόμενη συνταγματική κρίση στις Μαλδίβες, με την οποία το Νέο Δελχί έχει μακροχρόνιες σχέσεις πολιτικής και ασφάλειας.
Οι Μαλδίβες βυθίστηκαν σε μια τρομερή κρίση όταν ο Πρόεδρος Abdulla Yameen κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ενώ διέταξε τη σύλληψη δικαστών που είχαν διατάξει την απελευθέρωση των πολιτικών αντιπάλων του.
Οι ηγέτες της αντιπολίτευσης των Μαλδίβων παρότρυναν την Ινδία να παρέμβει στην κρίση.
Παρά τις εκκλήσεις του Νέου Δελχί για τον τερματισμό της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, οι Μαλδίβες την παρέτειναν για άλλες 30 ημέρες την Τρίτη.
Ωστόσο, η Κίνα δήλωσε την Τρίτη ότι οι Μαλδίβες έχουν «τη σοφία και τις δυνατότητες να αντιμετωπίσουν ανεξάρτητα την παρούσα κατάσταση».
Το Πεκίνο υπέγραψε συμφωνία ελευθέρων συναλλαγών (ΣΕΣ) με τις Μαλδίβες πέρυσι.
Έχει επίσης εντυπωσιακές διαπραγματεύσεις με τις χώρες της Ασίας και της Αφρικής σύμφωνα με την πρωτοβουλία του δρόμου του μεταξιού για τη βελτίωση των εισαγωγών βασικών εμπορευμάτων, την αναβάθμιση των υποδομών και των εμπορικών οδών στην περιοχή.
Η πρωτοβουλία "Belt and Road" στοχεύει στη σύνδεση της Ευρώπης, της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής με ένα τεράστιο δίκτυο μεταφορών, χρησιμοποιώντας δρόμους, λιμάνια, σιδηροδρομικές γραμμές, αγωγούς, αεροδρόμια, διακρατικά ηλεκτρικά δίκτυα οπτικές γραμμές.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ιαπωνία, η Αυστραλία και η Ινδία σχεδιάζουν να δημιουργήσουν μια εναλλακτική λύση στην πρωτοβουλία της Κίνας σε μια προσπάθεια να αντισταθούν στην αυξανόμενη επιρροή του Πεκίνου.