Εκκλησία της Ελλάδος

Νέο διπλό χαστούκι στον Αρχιεπίσκοπο για τα Θρησκευτικά από τον πρώην πρόεδρο του Στε και τον Μητροπολίτη Αχαΐας: Δεν μπορεί να είναι θρησκειολογικό-Οι φάκελοι χρειάζονται επεξεργασία

Το ένα άδειασμα διαδέχεται το άλλο για τον Αρχιεπίσκοπο και η νευρικότητα στην Αρχιεπισκοπή είναι διάχυτη.

Μετά τα γεγονότα που ακολούθησαν το συλλαλητήριο για το Μακεδονικό στην Θεσσαλονίκη και την απόφαση της Ιεράς Συνόδου να ανάψει το πράσινο φως για συμμετοχή του κλήρου και στο αντίστοιχο της Αθήνας γυρίζοντας την πλάτη στην αρνητική στάση του Αρχιεπισκόπου, χθες ήρθε ένα ακόμη ράπισμα για το μέγιστο θέμα των Θρησκευτικών.

Ένα θέμα που επίσης έχει διχάσει την Εκκλησία αφού ο Αρχιεπίσκοπος και οι συν αυτού αρνούνται να δουν την πραγματικότητα την στιγμή που η μία μετά την άλλη οι Μητροπόλεις επιστρέφουν στο υπουργείο τους φακέλους των μαθητών.

Χθες λοιπόν, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου πραγματοποιήθηκε η Εκπαιδευτική Ημερίδα που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας σε συνεργασία με το Θεολογικό Εργαστήρι της Ιεράς Μητροπόλεως, με γενικό τίτλο: «Θρησκευτική Συνείδηση: Συνταγματικές & Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις» στο συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Νέας Ιωνίας.

Στην ως άνω Ημερίδα έλαβαν μέρος ο κ. Σωτήριος Ρίζος, πρ. Πρόεδρος του Σ.τ.Ε., ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα: «Η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως των Ελλήνων ως μέρος της εκπαιδεύσεως (άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος» και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αχαΐας κ. Αθανάσιος, Διευθυντής της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση με θέμα εισήγησης: «Μία σύγχρονη οπτική στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών».

Στην εισήγησή του ο κ. Ρίζος αναφέρθηκε αναλυτικά σε δύο βασικά άρθρα του Συντάγματος (αρ. 3 και αρ. 13) και έθεσε τρεις βασικούς πυλώνες-ερωτήματα, κάνοντας λόγο για τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, την υποχρεωτικότητα που αυτό έχει στο γενικότερο πλαίσιο παιδείας καθώς και στη δυνατότητα που έχει ο κάθε πολίτης να συνδέσει την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησής του με το ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας.

Ο κ. Ρίζος τόνισε χαρακτηριστικά: «στο Σύνταγμα ρυθμίζονται τα ζητήματα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών με μεγάλη ακρίβεια, και για το λόγο αυτό το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί να είναι ουδέτερο, ήτοι να συνίσταται σε θρησκειολογία, αλλά το περιεχόμενό του θα πρέπει να αποδίδει το συγκεκριμένο δόγμα και να μεταδίδει στους μαθητές της διδασκαλία της συγκεκριμένης θρησκευτικής κοινότητος», θέτοντας προς όλους το εξής ερώτημα: «μήπως ο λεπτολόγος και σχολαστικός τονισμός της αρνητικής πλευράς του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας, του δικαιώματος του «μη θρησκεύεσθαι», βλάπτει δυσανάλογα την θετική πλευρά της θρησκευτικής ελευθερίας;»

Το πρώτο καμπανάκι ήταν αυτό...Και το δεύτερο ήλθε από τον Μητροπολίτη Αχαΐας.

Ο κ. Αθανάσιος αναφέρθηκε σε πέντε βασικά στοιχεία προκειμένου να επιτευχθεί η έννοια της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, κάνοντας αναφορά στην πίστη ως απαραίτητη προϋπόθεση και ως συλλογικό αγαθό, στο κείμενο της Συνθήκης της Λισαβόνας, όπου διακρίνεται ξεκάθαρα η έννοια της θρησκευτικής κληρονομιάς για κάθε χώρα-μέλος της Ε.Ε., στην αρχή της επικουρικότητας, η οποία ορίζει τις προϋποθέσεις που δίνουν στην Ε.Ε. προτεραιότητα δράσης έναντι των κρατών μελών, στον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Βέλγιο καθώς και στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα, σχετικά με το ποιος θα πρέπει να είναι ο χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Ο Σεβασμιώτατος ανέφερε: «Στους φακέλους των θρησκευτικών υπάρχει αναμφίβολα συγκεντρωμένο ένα πλούσιο θεολογικό υλικό που αναδεικνύει τις γνώσεις και το οποίο βεβαίως χρειάζεται οπωσδήποτε περαιτέρω επεξεργασία, μέσα από την οποία οι εκπαιδευτικοί θα βοηθήσουν τον μαθητή να κατανοήσει την αξία του προτεινόμενου υλικού και να αξιοποιήσει ορθά τις εκπαιδευτικές και θρησκευτικές δυνατότητες που προσφέρει το εκτιθέμενο αυτό υλικό». Παροτρύνοντας όλους χαρακτηριστικά είπε: «ας σκεφτούμε όλοι μας σοβαρά και υπεύθυνα τους κινδύνους που εμφωλεύει το φάσμα της λήθης όταν μιλούμε για την Ελλάδα, όχι μόνο ως κρατική οντότητα, αλλά κυρίως ως πολιτιστική παρακαταθήκη, η οποία είναι πολύτιμη για όλη την ανθρωπότητα».

Και οι δύο τοποθετήσεις είναι σαφές πως έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την ανοχή του Αρχιεπισκόπου και των συν αυτώ που διεμήνυαν πως “συναποφασίζουν” με την κυβέρνηση για το μάθημα και δεν μπήκαν στον κόπο ούτε να συζητήσουν το θέμα ων Θρησκευτικών στην τελευταία Ιεραρχία.

Ο κλοιός της αμφισβήτησης για τις θέσεις του Αρχιεπισκόπου στενεύει πάρα πολύ και η επερχόμενη έκτακτη Ιεραρχία αναμένεται με ενδιαφέρον.....

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ