Του Άγγελου Ρούσσου
Κατακλυσμιαίες είναι οι αντιδράσεις του πιστού λαού ενάντια στα επαίσχυντα σχέδια της κυβέρνησης. Το νέο αλλοιωμένο μάθημα των Θρησκευτικών και το νομοσχέδιο για την αλλαγή φύλου έχουν σημάνει ιερή πανστρατιά σε όλη την Ελλάδα και οι παρεμβάσεις πολλαπλασιάζονται.
Καταρχάς, η Επιτροπή Βιοηθικής της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος καταδίκασε την νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να καταθέσει στις 18/09/2017 προς ψήφιση το ν/σ για την ταυτότητα φύλου.
Μεταξύ άλλων η Επιτροπή αναφέρει «Δεν μπορεί να γίνει δεκτό, πρόκειται για νόμο που επιτρέπει στην ουσία χωρίς προϋποθέσεις, τη μεταβολή φύλου με βάση τη βούληση του προσώπου και ανεξάρτητα από το βιολογικό του φύλο…».
Στην ίδια λογική και 10 Σύλλογοι της Λάρισας, οι οποίοι σε διαμαρτυρία που δημοσιοποίησαν γιὰ το Σχέδιο Νόμου περὶ «Νομικής αναγνώρισης της ταυτότητας φύλου» αναφέρουν μεταξύ άλλων πως το νομοσχέδιο δημιουργεί ουσιαστικά τις προϋποθέσεις για την παραβίαση του αβάτου του Αγίου Όρους και των Ιερών Μονών, ενώ παράλληλα εισάγει ύπουλα τον γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου.
Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους:
Ἐὰν μέχρι πρότινος ἡ ρήση πὼς στὴν πατρίδα μας «εἶσαι ὅ,τι δηλώσεις» χρησιμοποιοῦνταν περισσότερο ὡς ἀστεϊσμός, φαίνεται πὼς οἱ κυβερνῶντες ἀποφάσισαν πιὰ μὲ νόμο νὰ τὴν κάνουν πραγματικότητα. Αὐτὸ τουλάχιστον προκύπτει ἀπὸ τὸ νέο νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Δικαιοσύνης γιὰ τὴ «Νομικὴ ἀναγνώριση τῆς ταυτότητας φύλου», τὸ ὁποῖο ἔχει ἤδη κατατεθεῖ στὸ Ἑλληνικὸ Κοινοβούλιο πρὸς ψήφιση.
Σύμφωνα μὲ τὸ νομοσχέδιο αὐτό, «ὡς ταυτότητα φύλου νοεῖται ὁ ἐσωτερικὸς καὶ προσωπικὸς τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο τὸ ἴδιο τὸ πρόσωπο βιώνει τὸ φύλο του, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ φύλο ποὺ καταχωρίστηκε κατὰ τὴ γέννησή του μὲ βάση τὰ βιολογικὰ του χαρακτηριστικά». Ἐκτὸς τοῦ ὅτι καθιστὰ σαφὲς πώς «ἡ ταυτότητα φύλου ἀποτελεῖ ζήτημα αὐτοπροσδιορισμοῦ», τὸ νομοσχέδιο ἐπιπλέον καθιερώνει μιὰ ἁπλὴ διαδικασία γιὰ διόρθωση τοῦ καταχωρισμένου φύλου – δηλαδὴ γιὰ τὸ ἄν εἶναι κανεὶς ἄνδρας ἢ γυναίκα – χωρὶς μάλιστα ὑποχρέωση προηγούμενης ἰατρικῆς διάγνωσης. Τὸ μόνο ποὺ ζητεῖται εἶναι μία αἴτηση στὴν ὁποία ἀναγράφεται τὸ ἐπιθυμητὸ φύλο καὶ τὸ ὄνομα ποὺ ἐπιλέγεται, καθὼς καὶ αὐτοπρόσωπη δήλωση ἐνώπιον τοῦ δικαστηρίου «σὲ ἰδιαίτερο γραφεῖο χωρὶς δημοσιότητα», ὁπότε ἐκδίδεται σχετικὴ δικαστικὴ ἀπόφαση ποὺ διορθώνει τὴ ληξιαρχικὴ πράξη γέννησης. Μὲ βάση τὴ νέα ληξιαρχικὴ πράξη, οἱ ὑπηρεσίες ποὺ ἐκδίδουν ἔγγραφα μὲ στοιχεῖα ταυτότητας ἢ τηροῦν μητρῶα καὶ καταλόγους ὑποχρεοῦνται νὰ προβοῦν σὲ νέες ἐκδόσεις καὶ καταχωρίσεις μὲ διορθωμένο τὸ φύλο, τὸ κύριο ὄνομα καὶ τὸ ἐπώνυμο τοῦ ἐνδιαφερομένου. Σημειώνεται ὅτι τὸ ἴδιο πρόσωπο δικαιοῦται νὰ ζητήσει καὶ δεύτερη φορὰ διόρθωση τοῦ φύλου του, ἐπανερχόμενο ἔτσι στὸ ἀρχικό του φύλο, ἐνῶ ἡ ὅλη διαδικασία προστατεύεται μὲ εἰδικὲς διατάξεις γιὰ ἐξασφάλιση τῆς μυστικότητας.
Δὲ θὰ ἀναφερθοῦμε στὴν πληθώρα τῶν προβληματικῶν σημείων τοῦ νομοσχεδίου, ποὺ πλήττουν τὴν ἀσφάλεια δικαίου, τὴν ἀξιοπιστία τοῦ προσώπου, τὸ κύρος τῶν δικαστηρίων, ἢ ποὺ προξενοῦν σύγχυση, καὶ ὁδηγοῦν σὲ ἀδιέξοδα. Πολλὰ ἀπὸ τὰ σημεῖα αὐτὰ ἔχει ἤδη ἐπισημάνει σὲ κείμενο μὲ κριτικὲς παρατηρήσεις της ἡ Ἐπιτροπὴ Βιοηθικῆς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, καταλήγοντας συμπερασματικὰ πὼς τὸ νομοσχέδιο αὐτὸ «δὲν μπορεῖ νὰ γίνει δεκτό».
Θὰ περιοριστοῦμε ἁπλῶς νὰ ἀναφέρουμε ὁρισμένες ἀπὸ τὶς ἐπιπτώσεις ποὺ θὰ ἐπιφέρει ἐνδεχόμενη ψήφιση τοῦ νομοσχεδίου:
Τὸ δικαίωμα γιὰ ἀλλαγὴ τοῦ καταχωρισμένου φύλου – καὶ ταυτόχρονα τοῦ ὀνόματος/ἐπωνύμου – στὸ σύνολο τῶν ταυτοποιητικῶν ἐγγράφων τοῦ προσώπου, μὲ μία τόσο ἁπλὴ καὶ σύντομη διαδικασία, χωρὶς κὰν νὰ ἀπαιτεῖται ἀντιστοιχία μεταξὺ τοῦ δηλούμενου φύλου καὶ τῆς ἐξωτερικῆς εἰκόνας τοῦ αἰτοῦντος, ἀποτελεῖ πρώτης τάξης δῶρο γιὰ ἄτομα ποὺ ἔχουν τελέσει ἀξιόποινες πράξεις καὶ προσπαθοῦν νὰ διαφύγουν τὴ σύλληψη. Ἐπειδὴ μάλιστα ἀπαγορεύεται νὰ ὑπάρχει στὰ νέα ἔγγραφα ἀναφορὰ πὼς μεσολάβησε ἀλλαγὴ φύλου, θὰ δυσχεραίνεται κατὰ πολὺ τὸ ἔργο τῶν δημόσιων ἀρχῶν στὸν ἔλεγχο ταυτοπροσωπίας.
Θεσπίζοντας τὸ δικαίωμα «διόρθωσης» φύλου ἀπὸ τὴν ἡλικία τῶν 17 ἐτῶν, τὸ νομοσχέδιο ἐπιτρέπει στοὺς ἄρρενες ποὺ θὰ «διορθώσουν» τὸ φύλο τους νὰ μὴν ἐκπληρώσουν τὴν ὑποχρέωση τῆς στρατιωτικῆς τους θητείας, χωρὶς τὸν κίνδυνο νὰ κηρυχθοῦν ἀνυπότακτοι.
Ἐξάλλου τὸ νομοσχέδιο δημιουργεῖ οὐσιαστικὰ τὶς προϋποθέσεις γιὰ τὴν παραβίαση τοῦ ἀβάτου τοῦ Ἁγίου Ὅρους καὶ τῶν Ἱερῶν Μονῶν. Ἐὰν π.χ. μία γυναίκα θελήσει νὰ εἰσέλθει στὸ Ἅγιον Ὅρος, μπορεῖ πολὺ εὔκολα μὲ μία ἁπλὴ – καὶ ἀργότερα ἀναστρέψιμη – «διόρθωση» φύλου νὰ παραβιάσει αὐτὸν τὸν ὑπερχιλιετὴ ἱερὸ θεσμό.
Ἀκόμη χειρότερα, τὸ ἐν λόγῳ νομοσχέδιο εἰσάγει ὕπουλα τὸν γάμο μεταξὺ ἀτόμων τοῦ ἴδιου φύλου. Πράγματι, ἂν δύο ὁμόφυλα ἄτομα θελήσουν νὰ συνάψουν μεταξύ τους γάμο, ἀρκεῖ τὸ ἕνα ἀπὸ αὐτὰ νὰ προβεῖ σὲ «διόρθωση» φύλου. Ποιὸς δήμαρχος (ἢ καὶ ποιὸς ἱερέας) στὴ συνέχεια θὰ μπορέσει νὰ ἀρνηθεῖ τὴν τέλεση πολιτικοῦ (ἢ καὶ θρησκευτικοῦ) γάμου – ἀκόμη καὶ ἂν εἶναι ὀφθαλμοφανῶς ἀντιληπτὸ ὅτι οἱ ἐνδιαφερόμενοι ἔχουν τὸ ἴδιο βιολογικὸ φύλο – τὴ στιγμὴ ποὺ τὰ ταυτοποιητικά τους ἔγγραφα θὰ ἀναγράφουν διαφορετικὰ μεταξύ τους φύλα;
Ἕνα τέτοιο ἔγγαμο ζεῦγος ὁμοφύλων, ἀναγνωριζόμενο ὡς ἑτερόφυλο, θὰ ἀπολαμβάνει καὶ ὅλα τὰ δικαιώματα τῶν ἐγγάμων. Κατὰ συνέπεια θὰ ἔχει καὶ δικαίωμα υἱοθεσίας, μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται γιὰ τὴν ψυχοσωματικὴ ἀνάπτυξη τῶν υἱοθετούμενων τέκνων.
Τὸ χειρότερο ὅλων πάντως εἶναι ὅτι γιὰ πρώτη φορὰ στὴν πατρίδα μας θὰ ἀναγνωρίζεται ὡς δικαίωμα τοῦ ἀνθρώπου τὸ νὰ ἀντιστρατεύεται τὴν ἴδια του τὴ φύση, τὸ νὰ ἀρνεῖται νὰ εἶναι ἐκεῖνο ποὺ τὸν ἔπλασε ὁ Δημιουργός. Τί ἄλλο εἶναι αὐτό, ἂν ὄχι ὅ,τι οἱ ἀρχαῖοι μας πρόγονοι ἀποκαλοῦσαν «ὕβρι»;
Εἶναι προφανὲς ὅτι τὰ θεσπιζόμενα ἀπὸ τὸ νομοσχέδιο ὡς δικαιώματα ἀντιβαίνουν στὴν ἀνθρώπινη ὀντολογία καὶ φυσιολογία, προσκρούουν στὴν κοινὴ λογική, καταφρονοῦν τὸ θεόπλαστο καὶ θεοειδὲς τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου, καὶ ἀντίκεινται στὴν ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας, ποὺ ἀποτελεῖ ὀργανικὸ στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ἰδιοσυστασίας.
Γιὰ τοὺς παραπάνω λόγους:
Καλοῦμε τοὺς συμπολίτες μας νὰ ξεσηκωθοῦν ἐνάντια στήν ἐπιχειρούμενη διασάλευση τῆς φυσικῆς καὶ ἠθικῆς τάξης, διατρανώνοντας μὲ κάθε νόμιμο τρόπο τὴν ἀντίδρασή τους στὸ συζητούμενο νομοσχέδιο. Νὰ ἐνημερωθοῦν ἐπίσης γιὰ τὴ στάση τῶν πολιτικῶν κομμάτων καὶ τῶν βουλευτῶν ἔναντι τοῦ νομοσχεδίου, καὶ νὰ τὴ λάβουν σοβαρὰ ὑπόψη τοὺς κατὰ τὴν ἄσκηση τοῦ ἐκλογικοῦ τους δικαιώματος στὶς ἑπόμενες ἐθνικὲς ἐκλογές.
Καλοῦμε ὅσους ἀπὸ τοὺς βουλευτὲς τοῦ Ἑλληνικοῦ Κοινοβουλίου δὲν ἔχουν ἀπολέσει τὸ «ὀρθοφρονεῖν» νὰ συμπαραταχθοῦν γιὰ τὴν ἀποσόβηση τῆς ὀλέθριας «ὕβρεως».
Ἐλπίζουμε πὼς ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας αὐτὴ τὴ φορὰ θὰ σταθεῖ στὸ ὕψος τοῦ ἀξιώματός του καὶ δὲ θὰ ὑπογράψει τὸν ἐξανδραποδισμὸ τῆς κοινωνίας μας.
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ:
Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης καὶ Περιχώρων
Γ.Ε.Χ.Α. (Γονέων Ἕνωσις «ἡ Χριστιανικὴ Αγωγή») Λάρισας
Χριστιανική Ἕνωση Ἐπιστημόνων Λάρισας
Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη
Χριστιανικὴ Ἑστία Λάρισας «Ὁ Ἀπόστολος Παύλος»
Ἔνωση Θεολόγων Λάρισας
Σύλλογος Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Δράσεως «Ὁ Μέγας Βασίλειος» Λάρισας
Φιλανθρωπικὸ Σωματεῖο «Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος»
Ὀρθόδοξος Ἱεραποστολικὸς Σύλλογος «Πορεία Ἀγάπης»
Σύλλογος Ὀρθοδόξου Ἐξωτερικῆς Ἱεραποστολῆς «Ὁ Ἀπόστολος Βαρνάβας»
Αιτωλοακαρνανία: Κύμα αντιδράσεων για τα Θρησκευτικά
Όσον αφορά τα Θρησκευτικά ο σεισμός αντιδράσεων συνταράσσει και την Αιτωλοκαρνανία. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Συνείδηση» στην περιοχή του Αγρινίου ήδη γονείς έχουν πραγματοποιήσει συγκεντρώσεις, ώστε να συντονιστούν και να εξετάσουν τον τρόπο αντίδρασή τους.
Ο εφημέριος του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου π. Κωνσταντίνος Καντάνης ανέφερε πως το μάθημα των θρησκευτικών ήταν ομολογιακό.
Σύμφωνα με το σύνταγμα άρθρο 16 παρ.2, την Ευρωπαϊκή σύμβαση για τα δικαιώματα του ανθρώπου και τον νόμο 1566/1985 τα παιδιά μορφώνονταν με βάση το δόγμα της ορθόδοξης θεολογίας. «Η προσπάθεια αυτή δημιουργεί τεράστια σύγχυση στα παιδιά. Έχουν αλλάξει όλα τα βιβλία των θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις. Τα παιδιά από την Γ’ Δημοτικού διαβάζουν για τον Αλλάχ, για την προσευχή στον Αλλάχ, για το Κοράνι και τις γιορτές των Μουσουλμάνων. Δεν ήταν υποχρεωμένοι οι μαθητές σε όλη την Ελλάδα να κάνουν θρησκευτικά. Σε περιοχές π.χ. όπως η Σύρος που είναι παπικοί και στη Θράκη τα παιδιά έκαναν μάθημα βάσει του δόγματος που πιστεύουν. Υπήρχε ελευθερία θρησκευτικής συνειδήσεως, κάτι που κατήργησαν φέτος με τα νέα βιβλία. Όπως έχουν μετατρέψει το μάθημα σήμερα, θα μπορούσαν να το κάνουν ως πολιτισμικό μάθημα θρησκειών, ώστε να καλυφθούν και θέσεις άνεργων εκπαιδευτικών και θεολόγων. Αλλοιώνουν πλήρως το μάθημα των θρησκευτικών, καθώς σε κάποιες τάξεις του Δημοτικού ζητούν να κάνουν έρευνα και να συντάξουν εργασίες οι μαθητές για το πώς ο Ιμάμης και ο Ραβίνος βοηθούν τους ανθρώπους στην προσευχή ή κείμενα του Κορανίου βοηθούν να γίνεται καλύτερη η οικογένεια. Αποτελεί προσβολή για την παράδοση των ελληνόπουλων και παράλληλα είναι αντισυνταγματική πράξη» σημείωσε στη «Σ» ο π. Καντάνης, ο οποίος συμπλήρωσε πως: «πολλοί γονείς αντέδρασαν, πρώτα όμως ήρθαν σε επικοινωνία με κληρικούς. Οι γονείς δεν πρέπει να τρέξουν να κάνουν υπεύθυνες δηλώσεις απαλλαγής των παιδιών από το μάθημα των θρησκευτικών. Αυτοί που δημιούργησαν το όλο κλίμα ήθελαν να φέρουν στο σημείο αυτό την κατάσταση, ώστε να καταργήσουν το μάθημα των θρησκευτικών. Θεωρώ ότι υπάρχουν δύο δρόμοι χωρίς φωνές και καταλήψεις που πρότειναν πολλοί γονείς. Ο πρώτος είναι η επιστροφή των βιβλίων με δήλωση προς το υπουργείο για την τεκμηριωμένη από το σύνταγμα αντισυνταγματικότητα του βιβλίου καταθέτοντας και αίτημα κατάργησής του. Ο δεύτερος δρόμος είναι ομάδες γονέων να προβούν σε μηνυτήρια αναφορά και να ζητήσουν από τις αρχές την κατάργηση των συγκεκριμένων βιβλίων και την επαναφορά των προηγούμενων».
Στον Άγιο Δημήτριο από τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν ενημερώσεις κάθε Τετάρτη απόγευμα προς τους γονείς για να γνωρίζουν καλύτερα τα θέματα της πίστεως.
Σύμφωνα πάντως με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας Χρήστο Κολοβό: «μέχρι στιγμής δεν έχει κατατεθεί καμία επίσημη αναφορά σε τοπικό επίπεδο. Ότι έχει καταγραφεί βρίσκεται σε θεωρητικό και φιλολογικό επίπεδο. Είναι θέμα όμως που αφορά τους σχολικούς συμβούλους καθώς άπτεται της παιδαγωγικής ευθύνης. Απ’ ότι πάντως γνωρίζω, στην περιοχή του Αιτωλικού, γονείς εξέφρασαν τη δυσφορία τους σε σχολικό σύμβουλο».
Μητροπολίτης Γόρτυνος
Για τις εξελίξεις αναφορικά με το νέο μάθημα των Θρησκευτικών έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο κυριακάτικο εγκύκλιο κηρυγμά του και ο Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιεραμίας χαρακτηρίζοντας το νέο μάθημα “παλιοφυλλάδες”. Συγκεκριμένα ανέφερε: “τί βιβλία Θρησκευτικῶν μαθημάτων εἶναι αὐτές οἱ παλιοφυλλάδες τῶν Δημοτικῶν Σχολείων, πού κυκλοφοροῦν στά παιδιά μας ἀπό ἐφέτος; Δηλαδή, μέ τά νέα θρησκευτικά βιβλία, τά μικρά μας παιδιά, ἀπό τήν πρώτη τους παιδική ἁπαλή ἡλικία, στό Σχολεῖο τους δέν θά διδάσκονται πιά σάν χριστιανόπουλα γιά τήν Ὀρθόδοξη πίστη, ἀλλά μαζί μέ αὐτή, θά μαθαίνουν καί γιά ἄλλα θρησκεύματα, γιά τόν Βουδδισμό, γιά τόν Μωαμεθανισμό, γιά τόν Ἰουδαϊσμό καί γιά ἄλλα καί γιά ἄλλα... Τό μάθημα δηλαδή τῶν Θρησκευτικῶν γίνεται σήμερα μία «σούπα» πανθρησκειακή καί ἄντε τώρα τό παιδί νά ξεχωρίσει τό δικό του «πιστεύω»... Ὡς βαθύτερο δέ κίνητρο γιά τό πανθρησκειακό αὐτό μάθημα βλέπουμε τόν ὄφι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, πού θέλει νά ἑνοποιήσει τά θρησκεύματα καί νά ἀλλοιώσει τήν Ὀρθόδοξη πίστη μας. Αὐτό βέβαια, ἀδελφοί χριστιανοί, δέν θά γίνει ποτέ, γιατί ἡ πίστη μας, ἡ ᾽Ορθόδοξη πίστη μας, δέν εἶναι ἀνθρώπινο κατασκεύασμα, ἀλλά ἔχει ἀπό τόν Θεό τήν προέλευσή της. Γι᾽ αὐτό καί θά διατηρεῖται πάντοτε, ὅπως τήν παρέδωσε ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός καί οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοί Του καί ὅπως τήν διετύπωσαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες σέ Οἰκουμενικές Συνόδους καί στά ἱερά τους συγγράμματα. Πάντοτε θά ὑπάρχουν ὁμολογητές καί μάρτυρες τῆς ἀμώμητης πίστης μας. Δέν θά χαθεῖ λοιπόν ἡ πίστη μας, ἀλλά μέ τέτοια σατανικά κινήματα καί μεθοδεύσεις, ἀπό κυβερνῶντες μάλιστα, πού ἀφαιροῦν τήν ὀρθόδοξη παιδεία ἀπό τά Σχολεῖα μας, γίνονται ζημιές στά χρυσᾶ μας παιδιά.”