Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Γιατί ο Ζελένσκι απέρριψε τα καλύτερα Αυστραλιανά F/A-18 και αποδέχθηκε τα F-16 από χώρες του ΝΑΤΟ;-"Πακτωλός χρημάτων" για την αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ

Η Φινλανδία, πραγματοποίησε  πρόσφατα άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας 2024, με την επωνυμία "Hanki 24", η οποία ολοκληρώθηκε στις 2 Φεβρουαρίου. Η άσκηση περιλάμβανε ενεργό συμμετοχή των εφέδρων της Ακαδημίας Πολεμικής Αεροπορίας και της Αεροπορικής Διοίκησης Λαπωνίας. Συμμετέχοντες ήταν περίπου 3.800 άτομα, με 2.300 έφεδρους να συμμετέχουν ενεργά στην  άσκηση.

"Ο πρωταρχικός στόχος αυτής της μεγάλης κλίμακας άσκησης ήταν να δοκιμαστούν οι μαχητικές ικανότητες της Φινλανδικής Πολεμικής Αεροπορίας. Όμως, υπήρξε μια ενδιαφέρουσα ανατροπή, επισημαίνει Διεθνές ΜΜΕ, το οποίο αναφέρει:

Φέτος, οι Φινλανδοί πειραματίστηκαν επίσης με τη μοναδική ικανότητα του F/A-18 να απογειώνεται από έναν αυτοκινητόδρομο κάτω από έντονη χιονόπτωση.

Το F/A-18 έχει πραγματοποιήσει απογειώσεις από πολιτικούς δρόμους στο παρελθόν, αλλά αυτό σε συνθήκες παγωμένου, χειμώνα είναι πράγματι σπάνιο.

Αναφορές από τοπικούς παρατηρητές επισημαίνουν ότι τουλάχιστον τρία F/A-18 από τη Φινλανδική Πολεμική Αεροπορία πραγματοποίησαν το δύσκολο κατόρθωμα της απογείωσης, της πτήσης στα ύψη στον παγωμένο ουρανό και της ασφαλούς προσγείωσης σε δρόμους υπό χιονισμένες, χειμερινές συνθήκες. 

https://www.youtube.com/watch?v=WmB7OKTsJVM

Γιατί μπορεί το F/A-18 να το κάνει;

Τι κάνει το F/A-18 ικανό να προσγειωθεί σε συνθήκες δοκιμής, όπως σε πολιτικούς δρόμους;

Αυτό οφείλεται κυρίως στον αποτελεσματικό σχεδιασμό και την ελαφριά κατασκευή του, που του επιτρέπει να πλοηγείται με χάρη σε χώρους με τους οποίους μπορεί να δυσκολεύονται τα πιο ογκώδη αεροσκάφη.

Τι του παρέχει αυτό το πλεονέκτημα, αναρωτιέστε;

Όλα συνοψίζονται στην εξαιρετική αναλογία ώθησης προς βάρος. Στην ουσία, το F/A-18 παράγει τεράστια ποσότητα ισχύος, παρά το ότι είναι σχετικά ελαφρύ. Αυτή η αναλογία δύναμης-βάρους επιτρέπει μικρότερες απογειώσεις και προσγειώσεις, καθιστώντας δυνατές τις επιχειρήσεις σε πολιτικούς δρόμους.

Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τη στιβαρή κατασκευή του συστήματος προσγείωσης του F/A-18. Είναι σχεδιασμένο να απορροφά τον αντίκτυπο των απαιτητικών προσγειώσεων σε αεροπλανοφόρα, καθιστώντας το προσαρμόσιμο σε οποιαδήποτε επιφάνεια – ακόμα και στις απρόβλεπτες συνθήκες των αστικών δρόμων.

 Φινλανδικά F-18 απογειώθηκαν από τον αυτοκινητόδρομο Ε75

Οι πληροφορίες που προέκυψαν από μια φωτογραφική πηγή επιβεβαιώνουν ότι οι Φινλανδοί πιλότοι σίγουρα έβαλαν τα μαχητικά τους σε αυστηρές δοκιμές στον ευρωπαϊκό δρόμο Ε75. Σκεφτείτε τον E75 ως ένα σημαντικό νήμα στην περίπλοκη πλέξη του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Ξεκινά το ταξίδι του στο Vadsø, μια φιλόξενη πόλη κρυμμένη στη Νορβηγία, και εκτείνεται μέχρι τη Σητεία, ένα γραφικό σημείο στο ελληνικό νησί της Κρήτης.

Συνολικά, ο Ε75 καλύπτει 5639 χλμ., κερδίζοντας την φήμη του  ως ένας από τους μεγαλύτερους και πιο κεντρικούς δρόμους στην Ευρώπη.

Για τη Φινλανδία, ο E75 αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία.

Είναι η ραχοκοκαλιά της χώρας, που εκτείνεται από το νοτιότερο άκρο μέχρι την κορυφή του βορρά. Ο δρόμος αγγίζει μια σειρά από πόλεις στο ταξίδι του - το βορειότερο φυλάκιο του Utsjoki, ακολουθούμενο από το Inari, το Ivalo, το Sodankylä και το Rovaniemi. Πιο κάτω, διασχίζει το Kemi, σταματά στο Oulu, περνάει το Jyväskylä και περνά από τον Heinola και τον Lahti, πριν τελικά κουλουριαστεί στο Ελσίνκι στο νότο.

Η απόρριψη των Αυστραλιανών F/A-18 από το Κίεβο

Η ικανότητα του F/A-18 να εκτοξεύεται και να προσγειώνεται σε μικρούς διαδρόμους προσγείωσης, δημόσιους δρόμους και αυτοκινητόδρομους υπογραμμίζει την ευέλικτη λειτουργικότητα αυτού του αμερικανικού μαχητικού σε σενάρια μάχης.

Φυσικά, γίνονται παραλληλισμοί με την πιεστική ανάγκη της Ουκρανίας για μαχητικά αεροσκάφη.

Ωστόσο επισημαίνεται η άρνηση του Κιέβου στα αυστραλιανά F/A-18.

Αυτή η απόρριψη, αν και προκαλεί έκπληξη, μπορεί να έχει νόημα ως ένα βαθμό. Η ενσωμάτωση των αυστραλιανών F/A-18 θα σήμαινε επιπλέον πιλότους και εντατικά προγράμματα εκπαίδευσης. Ενώ το αεροσκάφος είναι ικανό, οι Ουκρανοί πιλότοι είναι συνηθισμένοι στο MiG-29. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, η γρήγορη πρόσβαση σε οικείο υλικό είναι υψίστης σημασίας.

Τούτου λεχθέντος, οι Ουκρανοί πιλότοι επίσης δεν είχαν πετάξει με το F-16 και η προσφορά της Αυστραλίας ήταν δημόσια γνωστή για σχεδόν ένα χρόνο. Εξισορροπώντας αυτούς τους παράγοντες με τις δυνατότητες οδικής απογείωσης του F/A-18, η αντίδραση του Κιέβου μπερδεύει πολλούς.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το F-16 στερείται κάποια βασικά χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν τα F/A-18 και Gripen.

Το F-16 δεν παρέχει στο Κίεβο την ευελιξία να διανέμει αεροσκάφη σε όλη τη χώρα. Μπορεί να αναπτυχθεί μόνο σε συγκεκριμένα αεροδρόμια, σε καθορισμένους διαδρόμους και να τοποθετηθεί σε ειδικά κατασκευασμένα υπόστεγα συντήρησης από σκυρόδεμα.

Η απόρριψη των αυστραλιανών F/A-18 ως «σκουπίδια» δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια.

Η απόρριψη Ζελένσκι στα Αυστραλιανά F/A-18  σε αντίθεση με τα F-16 για την Ουκρανία άνοιξε τον δρόμο στις πωλήσεις των Αμερικανικών F-35

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η προμήθεια από την Δύση οπλικών συστημάτων προς το Κίεβο, δεν καθοδηγείται μόνο από στρατιωτικούς σκοπούς σχετικά με την απόδοσή τους στο πεδίο της μάχης έναντι των Ρώσων, αλλά κυρίως από πολιτικούς σκοπούς.

Αυτό αποδεικνύει η άρνηση Ζελένσκι να πάρει τα Αυστραλιανά F/A-18 , τα οποία όπως απέδειξε η Φινλανδική αεροπορική άσκηση "Hanki 24",θα μπορούσαν να διασπαρούν σε όλα τα αεροδρόμια και κύριους αυτοκινητοδρόμους της Ουκρανίας-σε αντίθεση με τα F-16 που δεν μπορούν- καθιστώντας αδύνατη σχεδόν την καταστροφή τους από τους Ρώσους στο έδαφος.

Γιατί όμως αρνήθηκε ο Ζελένσκι;

Εκτίμησή μας είναι ότι αυτή ήταν προϊόν πιέσεων των ΗΠΑ, προκειμένου οι χώρες της ΕΕ να στείλουν τα F-16 τους στην Ουκρανία, αγοράζοντας στη συνέχεια προς αντικατάστασή τους , είτε βελτιωμένες εκδόσεις των μαχητικών F-16 είτε τα μαχητικά 5ης γενιάς F-35.

Τα πάντα κινούνται γύρω από το χρήμα.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ